عملکرد بازار سرمایه در ۲۷ بهمن ١٤٠٠ بررسی شد؛
کد خبر: ۳۷۱۴۶۲
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
0
شاخص کل بورس تهران با ریزش ۸۴۸ واحدی در سطح یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحد قرار گرفت.
ریزش ۸۰۰ واحدی بورس تهران
در ساعت ۱۰ و ۴۵دقیقه شاخص کل بورس پس از افت ۴۹۵واحدی (۰.۰۴درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۲۸۲هزار واحد قرار گرفت، اما شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۰۵درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۶۹نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۸۹نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۱۷۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نماد‌های «خودرو»، «شتران»، «فسبزوار»، «سپید»، «فملی»، «خساپا» و «فولاد» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نماد‌های «فزر»، «تجلی»، «توسن»، «کرمان»، «گدنا»، «چخزر» و «مدیریت» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع تقریبا به هزار و ۳۲۰میلیارد تومان رسید.

در همین رابطه مسعود میرزاباقری، کارشناس و فعال بازار سرمایه روند معاملات را بررسی کرد و گفت: معاملات امروز در حالی به پایان رسید که شاخص کل با افت ناچیز ۸۴۵واحدی به کار خود پایان داد. حجم معاملات خرد با افت همراه شد و رقم دو هزار و ۵۰۰میلیارد تومان را به ثبت رساند.

وی بیان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که همچنان خبری از ورود پول به بازار وجود ندارد. این رکود تا جایی ادامه یافت که نهایتا پس از سه روز کاری از عرضه اولیه شرکت پویا زرکان، بازار متعادل شد و به وضوح این به معنای رونق بازار نیست.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در هفته‌ای که گذشت همچنان بازار در انتظار و ابهام به سر می‌برد. تا جایی‌که موج‌های خرید در یک گروه خاص بعد از چند ساعت با فشار فروش مواجه شده و مجددا به سرعت به تعادل می‌رسید.
 

وی افزود: به نظر می‌رسد در هفته آینده با توجه به گزارشات ضد و نقیض از فضای مذاکرات و همچنین ورود به آخرین ماه سال و فروش شرکت‌های بزرگ و صندوق‌ها به منظور جبران نیاز به نقدینگی آخر سال، اسفند ماه بدون توجه به اخبار مذاکرات با فشار عرضه از این سمت همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر تاثیر اخبار مذاکرات بر انتظارات تورمی به سمت تورم بیشتر باشد قاعدتاً موجی از تقاضا شکل خواهد گرفت و در غیر این صورت شاهد افزایش فشار بر بازار خواهیم بود. نکته مهم در معاملات این روز‌های بورس این است که تقاضای خرید و فروش سهامداران به سرنوشت مذاکرات گره خورده و با روشن‌تر شدن وضعیت احتمالاً وضعیت بازار هم روشن‌تر خواهد شد.

میرزاباقری در پایان خاطرنشان کرد:، اما همچنان سه گروه پالایشی، خودرویی و بانکی به ترتیب مورد توجه‌ترین صنایع بازار هستند و بازار به اخبار مرتبط به این گروه‌ها بیشتر توجه نشان می‌دهد. همچنین بخشی از بازار به دنبال فعالیت بر روی شرکت‌های خاص و نماد‌های کوچکتر هستند که عمدتا به دلیل کوچک بودن در کلیت بازار چندان تأثیرگذار نیست.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: