کد خبر: ۳۷۱۶۱۱
۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
0
آژانس اطلاعات انرژی آمریکا خبر داد با وجودی که ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ یک صادرکننده بزرگ نفت به شمار می‌رفت، ولیکن امسال تبدیل به یک واردکننده صرف نفت خواهد شد.
آمریکا به واردکننده بزرگ نفت تبدیل می‌شود
آژانس اطلاعات انرژی آمریکا شب گذشته اعلام کرد: افزایش واردات نفت توسط آمریکا باعث خواهد شد که این شرکت همانند سال ۲۰۲۱ به یک واردکننده صرف نفت تبدیل شود. این در حالی است که در سال ۲۰۲۰ آمریکا یکی از صادرکنندگان بزرگ نفت در جهان به شمار می‌رفت.

به نقل از اقتصاد نیوز , اویل پرایس گزارش داد، درواقع امسال میزان واردات نفت و فرآورده‌های نفتی به آمریکا از صادرات این محصولات بیشتر خواهد شد.

اگر بخواهیم به طور دقیق بیان کنیم آمریکا در سپتامبر سال ۲۰۱۹ بود که میزان صادرات نفتش از میزان واردات پیشی گرفت و برای نخستین بار از سال ۱۹۷۳ تا آن زمان به یک صادرکننده نفت تبدیل شد.

دلیل آنکه سال ۲۰۲۰ هم برای صنعت نفت آمریکا خوب بود این است که به خاطر شیوع ویروس کرونا تقاضای نفت در بازار جهانی سقوط کرد و متعاقبا شاهد افت شدید قیمت این حامل انرژی در بازار بودیم. این مسأله باعث شد تا کشور‌های صادرکننده نفت خیلی حضور فعالی در بازار نداشته و آمریکا بتواند تا آن جایی که می‌تواند نفت راهی بازار کند.

آژانس اطلاعات انرژی آمریکا می‌گوید: البته در سال ۲۰۲۰ اختلاف بین صادرات و واردات نفت آمریکا به کمترین میزان در ۳۵ سال قبل از آن کاهش یافت. در سال ۲۰۲۱، اما واردات نفت آمریکا ۱۹ درصد رشد کرد و این کشور به طور متوسط افزایش یافت و به ۳.۲ میلیون بشکه در روز رسید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: