کد خبر: ۳۷۱۶۴۹
۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
0
هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:، اما کمیسیون تلفیق برای ارز ترجیحی قیمت تعیین نکرده است و تعیین نرخ ارز ترجیحی در دست دولت است. مجلس دست دولت را در این حوزه باز گذاشته است.
رقم ۴۲۰۰ تومان برای ارز ترجیحی تغییر می‌کند؟
هادی بیگی نژاد با اشاره به علت مخالفت کمیسیون تلفیق با حذف ارز ترجیحی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، بیان کرد: از این جهت که کمیسیون تلفیق نگران بود که دولت در این مدت کوتاه در عرصه اجرای برنامه‌های خود برای حذف ارز ترجیحی دچار مشکل شود و نتواند برنامه‌هایی که در این حوزه دارد را به خوبی پیش ببرد با آن مخالفت کرد.

وی با بیان اینکه با حذف ارز تریجحی در چندین قلم از کالا‌های اساسی نظیر مرغ یا روغن با افزایش قیمت مواجه می‌شویم، اظهار کرد: دولت می‌گفت برای حذف ارز ترجیحی برنامه ریزی انجام داده و کالا‌های اساسی با قیمت مناسب به دست مردم خواهد رسید.

این عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: نمایندگان دولت در کمیسیون تلفیق برنامه‌های خود را تشریح کردند و نمایندگان مجلس نیز نظرات خود را بیان کردند و در نهایت ما به این نتیجه رسیدیم که سال آینده ارز ترجیحی برای تامین کالا‌های اساسی حذف نشود، اما دست دولت را نیز بازگذاشتیم تا با تسلط بیشتر و در فرصت کافی کار را جلو ببرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:، اما کمیسیون تلفیق برای ارز ترجیحی قیمت تعیین نکرده است و تعیین نرخ ارز ترجیحی در دست دولت است. مجلس دست دولت را در این حوزه باز گذاشته است.

وی با بیان اینکه دغدغه دولت و مجلس معیشت مردم است و مجلس و دولت نمی‌خواهند تا گرانی‌ها بیشتر شود، تاکید کرد: در شرایط کنونی مردم آسیبب دیده اند، چراکه برای کالا‌های اساسی ارز تخصیص می‌یابد، اما با قیمت بالا به دست مردم می‌رسد. ما به دنبال این هستیم تا کالا‌ها با قیمت مناسب به دست مصرف کننده نهایی برسد.

مجلس دست دولت را باز گذاشته است
بیگی نژاد در پایان تاکید کرد: از این جهت کمیسیون تلفیق با حذف ارز ترجیحی مخالفت کرد که دولت تازه روی کار آمده و ممکن است نتواند آنطور که می‌خواهد برنامه خود را اجرایی کرده و آسیب به مردم وارد شود. در عین حال ما دست دولت را نیز باز گذاشتیم و برای ارز ترجیحی نرخ تعیین نکردیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: