کد خبر: ۳۷۱۶۵۸
۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
0
تعداد چک‌های وصولی عادی در کل کشور طی دی ماه ۱۴۰۰ به ۶ میلیون فقره و به ارزش بیش از ۲۳۹۲ هزار میلیارد ریال رسید؛ براین اساس در ماه مورد اشاره از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله شده به ترتیب ۹۱.۶ درصد و ۸۸.۷ درصد وصول شده است.
تعداد چک های وصولی به 6 میلیون فقره رسید / وصول91.6 درصد از کل تعداد چک های مبادله‌ شده
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، در دی ماه ۱۴۰۰، تعداد چک‌های وصولی عادی در کل کشور حدود ۶ میلیون فقره چک و به ارزشی بیش از ۲۳۹۲ هزار میلیارد ریال بوده است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۰.۱ درصد ۲.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

خاطرنشان می‌شود در ماه مورد اشاره، تعداد کل چک‌های مبادله‌ای در کشور به بیش از ۶.۵ میلیون فقره چک و به ارزشـی بالغ بر ۲۶۹۷ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۰.۲ درصـد و ۴.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

قابل تأکید است که در ماه یاد شده از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادلـه شـده بـه ترتیب ۸.۴ درصـد و ۱۱.۳ درصد برگشت داده شده است. درصد تعداد و مبلغ چک‌های برگشت داده شـده در آذرماه ۱۴۰۰ به ترتیب معادل ۸.۳ درصد و ۹.۹ درصد و در دی مـاه سـال ۱۳۹۹ بـه ترتیب برابر ۸.۰ درصد و ۱۱.۱ درصد بوده است.

چک‌های جدید کمتر برگشت خوردند
در دی ماه ۱۴۰۰، درصد چک‌های جدید برگشتی حدود ۷.۵ درصد است؛ این در حالی است که درصد چک‌های قدیم برگشتی برابر با حدود ۱۱.۲ درصد است.

همچنین تعداد چک‌های جدید وصولی طی ماه مورد گزارش به بیش از سه میلیون و ۱۳۶ هزار رسید؛ در حالی که تعداد چک‌های قدیمی وصولی، بیش از دو میلیون و ۸۵۱ هزار فقره بوده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: