کد خبر: ۳۷۱۶۹۹
۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
0

درآمدزایی از اتریوم از طریق راه اندازی ریگ ماینینگ

در بازار ارزهای دیجیتال راه های زیادی برای کسب درآمد وجود دارد. خرید و فروش، ترید و ماینینگ یا استخراج. ما در این یادداشت به شما یاد میدهیم چگونه از طریق ماینینگ یا استخراج ارزهای دیجیتال به درآمد برسید.

ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و سایز آلت کوین ها یکی از محصولات فناوری های جدید بلاک چین هستند که در حال جایگزینی سیستم های مالی و بانکداری در دنیا هستند. در سالهای گذشته رشد بسیار خوبی داشته اند. تنها در طول سال 2021 افرادی که وارد این حوزه شده اند دو برابر سالهای گذشته بوده است. ورود به این حوزه مشابه سایر حوزه ها نیازمند آموزش و یادگیری است. افرادی که با دانش و تجربه کافی وارد این حوزه شده اند سودهای خوبی را کسب کرده اند.

ماینینگ اتریوم چیست؟

با افزایش قیمت ارز اتریوم یکی از پر بازده ترین فعالیتها در حوزه ارزهای دیجیتال ماینینگ اتریوم می باشد. اتریوم دومین ارز محبوب در بازار ارزهای دیجیتال با حجم بازار 400 میلیارد دلاری می باشد. قیمت اتریوم در زمان نگارش این یادداشت حدود 3200 دلار می باشد. از یک سال گذشته حدود 300 درصد رشد داشته است.

طبق مدل اثبات کار در اتریوم ماینرها وظیفه تایید تراکنش ها را دارند. ماینر های اتریوم معادلات طراحی شده را حل کرده و می توانند تراکنش های شبکه را تایید کنند. کاربران با استفاده از کامپیوتر های پر قدرت که کارت های گرافیک قوی دارند معادلات را حل می کنند. پاداش حل معادلات مقدار مختلفی اتریوم می باشد.

چرا ریگ ماینینگ اتریوم؟

در سالهای گذشته با ورود دستگاه های ماینر استخراج بیت کوین در کشور رواج پیدا کرد. اما مصرف برق بالای دستگاه های ماینر، صدای زیاد، گرمای زیاد و ... از مشکلات دستگاه های ماینر می باشد. استفاده از دستگاه ماینر حتما نیاز به دریافت مجوز از وزارت صنعت معدن و تجارت دارد. بر این اساس راه اندازی و استفاده از دستگاه های ماینر را سخت تر میکند.

اما نوع دیگر ماینینگ به وسیله کامپیوتر های معمولی است. با استفاده از کامپیوترهای می توان ارزهای دیگری را غیر از بیت کوین استخراج کرد. معروفترین این ارزها اتریوم، اتریوم کلاسیک، مونرو، ارگو و ریون می باشد. به مجموعه قطعات یک کامپیوتر پر قدرت از جمله cpu ، مادربرد، رم، پاور، کارت گرافیک، رایزر و شاسی اصلاحا ریگ ماینینگ اتریوم گفته می شود. ریگ ماینینگ اتریوم کار استخراج را انجام می دهد. مصرف برق کم، عدم تولید صدا و گرما، راحتی فروش دست دوم، تنوع ارزهای قابل استخراج از مزایای ریگ ماینینگ اتریوم می باشد.

ریگ ماینینگ اتریوم چیست؟

ریگ ماینینگ اتریوم یا ریگ ماین با استفاده از کارت های گرافیک، می توانند برای استخراج اتریوم و سایر آلت کوین ها اقدام کنند. در این یادداشت به شما آموزش می دهیم چگونه با استفاده از کارت گرافیک ماینینگ یک ریگ ماینینگ اتریوم راه اندازی کنید و به استخراج بپردازید.

خرید ریگ ماینینگ اتریوم

استخراج ارزهای دیجیتال برای بسیاری از علاقه مندان کامپیوتر جذابیت دارد، چرا که علاوه بر جذابیت فناوری ماینینگ، درآمد خوبی را نیز برای علاقه ‌مندان به همراه خواهد داشت و چنانچه این افراد علاقه مند کمی هم شانس داشته باشند، امکان دارد نوسانات ارزهای دیجیتال آن ها را یک شبه میلیونر کند.

به طور کلی به منظور آغاز استخراج اتریوم باید مراحل زیر را مد نظر داشته باشید:

  1. تهیه سیستم سخت‌ افزاری قدرتمند یا همان ریگ ماینینگ اتریوم
  2. ایجاد کیف پول اتریوم به منظور دریافت اتریوم‌ های استخراج شده
  3. شروع استخراج با اجرای نرم‌افزار های لازم

 

بهترین کارت گرافیک ماینینگ اتریوم

قطعات به کار گرفته شده در ریگ ماینینگ از جمله کارت گرافیک پیچیدگی ماینین را زیاد میکند. امروزه قیمت کارت گرافیک ماینینگ به شدت در بازار بالا رفته است. طوری که گیمرها به این موضوع اعتراض کرده و دستشان به کارت گرافیک نمی رسد. تکنولوژی های تولید کارت گرافیک ماینینگ به شدت بالا رفته است و هر شرکتی توان تولید کارت گرافیک اتریوم ندارد. در حال حاضر دو شرکت AMD  و انویدیا چیپ های کارت گرافیک اتریوم را تولید میکنند. در جداول زیر لیست بهترین های کارت گرافیک ماینینگ اتریوم تولیدی دو شرکت AMD  و انویدیا به همراه هش ریت تولیدی آمده است.

درآمدزایی از اتریوم از طریق راه اندازی ریگ ماینینگ

راه اندازی ریگ استخراج و نصب سیستم عامل

استخراج یا همان ماینینگ به داشتن سیستم سخت ‌افزاری و برق نیازمند است. البته که با سیستم ‌های کامپیوتری خانگی یا و لپ‌ تاپ هم می ‌شود این کار را انجام داد، ولی به هیچ وجه به صرفه نخواهد بود و ضربات جبران ناپذیری را به دستگاه لپ تاپ یا گوشی همراه شما وارد می آورد. در حال حاضر عمده استخراج اتریوم با استفاده از GPU یا همان کارت گرافیک انجام می شود و البته دستگاه‌ های استخراج مخصوصی به نام ای ‌سیک‌ یا همان ASIC هم برای اتریوم وارد بازار شده ‌اند که هم اکنون کارایی آن ها به صورت دقیق مشخص نشده است. استخراج با CPU در بین ماینرها تقریبا منسوخ شده و این روزها استخراج ‌کنندگان بیشتر از کارت ‌های گرافیک به منظور استخراج اتریوم بهره می گیرند. با کارت ‌های گرافیک به جز اتریوم می ‌توان ارزهای دیجیتال زیادی را استخراج نمود مثل تن کوین، ارگو، ریون، اتریوم کلاسیک، مونرو و … که در ادامه توضیح بیشتری خواهیم داد.

لذا با توجه به این ‌که بیشتر استخراج اتریوم با استفاده از کارت گرافیک اتریوم صورت می پذیرد، در این مطلب آموزش استخراج اتریوم با کارت‌ گرافیک را برای شما تهیه کرده ‌ایم برای استخراج اتریوم با استفاده از کارت گرافیک ، می بایست یک ریگ استخراج کارت گرافیک تهیه نمایید. در پاسخ به این سوال که ریگ ماینینگ چیست باید گفت که در واقع ریگ به معنای یک پک از سخت افزارهاست که در حقیقت مشابه با کیس کامپیوترهای خانگی ولی با تعداد کارت گرافیک‌ های بالاست. ریگ‌ های استخراج را قادرید به صورت آماده خریداری کنید و یا خودتان قطعات را جمع ‌آوری و مانند کامپیوترهای معمولی اسمبل نمایید.

برای خرید کارت گرافیک ماینینگ روی لینک روبرو کلیک بفرمایید. فروش کارت گرافیک ماینینگ

۱) تهیه لوازم مورد نیاز برای ساخت ریگ ماینینگ اتریوم

کارت گرافیک ماینینگ : مهم ترین بخش ریگ استخراج، کارت گرافیک های آن به حساب می آید. شما به کارت گرافیک‌ های قدرتمند برای استخراج اتریوم نیاز دارید. مدل ‌های خاصی از گرافیک ‌های AMD و Nvidia برای این کار مناسب می باشند. این نکته را در نظر داشته باشید که کارت ‌های گرافیک ماینینگ مناسب برای استخراج را تهیه کنید، چرا که همه‌ کارت ‌های گرافیک برای استخراج مناسب نخواهند بود. کارت‌ های گرافیک ماینینگ AMD برای ماینینگ و همین طور کارت ‌های گرافیک Nvidia برای ماینینگ از معروف ترین و معتبرترین برندهای کارت حافظه در دنیا و ایران به حساب می آیند که کارایی بسیار بالایی دارند.

منبع تغذیه یا همان پاور قدرتمند : به منظور جلوگیری از آسیب دیدن قطعات این بخش را بسیار جدی بگیرید. برای سیستم‌ های خانگی یک منبع تغذیه ۳۰۰-۵۰۰ وات کفایت می کند، ولی برای چند کارت گرافیک نیاز به پاور یا پاورهای قدرتمند دارید. به عنوان مثال برای شش کارت گرافیک، پاوری بالای ۱۲۰۰ وات در نسخه PlusGold به بالا بسیار مناسب خواهد بود. در هنگام جمع ‌آوری ریگ برای انتخاب پاور مناسب حساس باشید و با کارشناسان مجرب مشورت نمایید.

RAM : استخراج به رم زیادی نیاز ندارد. یک رم ۴GB DDR3 کافی است. چنانچه قصد دارید به جز ماینینگ، در فعالیت ‌های دیگری هم از سیستم خود کار بکشید می ‌توانید یک رم ۸ گیگابایتی تهیه فرمایید.

CPU : برای استخراج با کارت‌ های گرافیک نیاز به CPU خیلی قدرتمندی نیست. یک پردازنده کاملا معمولی با قدرت متوسط که به مادربرد شما سازگار باشد کافی‌ است.

درایو SSD : به منظور نصب سیستم عامل و اجرای نرم افزارهای استخراج به یک حافظه نیاز دارید. یک درایو ۱۲۰ گیگابایتی SSD مناسب می باشد.

کابل های مورد نیاز : برای اتصالات گوناگون در ریگ به کابل‌ های مناسب احتیاج خواهید داشت که در بازار به سادگی قابل خریداری است. کابل ‌های PCI Express USB برای ایجاد اتصال بین گرافیک ها و مادربرد حتما مورد نیاز است.

شاسی : شاسی وسیله ‌ای برای سوار کردن قطعات ریگ به حساب می آید که می‌ توانید شاسی را به صورت آماده تهیه کنید و یا خودتان اقدام به ساخت آن کنید. شاسی باید به شکلی باشد که قطعات، مخصوصا کارت‌ های گرافیک به خوبی روی آن پیچ شوند و نامتعادل نباشند.

مادربرد : در آخر به یک مادربرد مناسب برای اتصال قطعات نیاز خواهید داشت. در واقع برای اتصال چند کارت گرافیک باید از مادر برد با اسلات های PCI Express تعداد بالا استفاده کنید. مادربرد ASUS 170-A یکی از مدل‌ های مناسب برای استفاده در ریگ های ماینینگ به شمار می رود.

اینترنت Adsl + مودم : استخراج به اینترنت خیلی پرسرعتی احتیاج ندارد، ولی پایدار بودن و عدم قطعی آن بسیار حائز اهمیت است. جالب است بدانید که بهترین نوع اینترنت برای استخراج اینترنت ADSL و یا TD-LTE به حساب می آید. توجه داشته باشید باید تا حد امکان قطعی و وصلی را کم کنید. قطعی و وصلی اینترنت، فرایند استخراج را با مشکل روبرو می کند. استخراج حجم زیادی را مصرف نمی ‌کند. بر اساس پرس و جو از چند کاربر مطلع، یک ریگ با هشت کارت گرافیک حداکثر ۴ گیگ در ماه مصرف اینترنت دارد.

۲) اسمبل کردن قطعات

حالا باید قطعات را روی مادربرد و شاسی سوار کنید. این کار تقریبا ساده است، ولی توصیه می کنیم تا با یک کارشناس این کار را انجام دهید. ویدیوهای بسیاری هم در یوتیوب وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده های لازم را ببرید و برای این کار تنها کافی است عبارت mining rig assembly را در یوتیوب جستجو کنید.

۳) نصب سیستم عامل و درایورها

می‌ توانید از سیستم عامل های ویندوز، مک و لینکوس برای اجرای نرم افزارهای استخراج استفاده کنید، ولی پیشنهاد ما نصب نرم افزار هایو است. درایورهای لازم کارت گرافیک و همین طور درایو کارت شبکه را روی سیستم عامل نصب کنید. بعد از تهیه ریگ و نصب سیستم عامل حالا باید یک کیف پول اتریوم بسازید تا بتوانید اتریوم‌ های استخراج شده را در آن دریافت نمایید.

۴) ساخت کیف پول اتریوم

پروسه ساخت کیف پول و دریافت آدرس آن بسیار ساده و با چند کلیک قابل انجام است. برای ارز دیجیتال پرطرفدار اتریوم کیف پول‌ های زیادی وجود دارد که قادرید به دلخواه از یکی از آن‌ ها استفاده کنید. شما هم میتوانید از کیف پول یا ولت های سخت افزاری استفاده کنید و هم می توانید از ولت های نرم افزاری مثل تراست ولت استفاده کنید.

۵) پیوستن به یک استخر استخراج و شروع کار

بعد از آماده کردن تجهیزات و کیف پول اتریوم، حالا به حائز اهمیت ترین بخش آموزش یعنی شروع کار خواهیم رسید. برای استخراج اتریوم یا هر ارز دیجیتال دیگری باید به یک استخر استخراج بپیوندید. استخر استخراج محل مجازی است که استخراج‌ کنندگان قدرت سخت ‌افزارهای خود را روی هم می ‌ریزند و همه برای استخراج یک بلاک تلاش می کنند. در این روش هر ماینر یا استخراج ‌کننده طبق توان پردازشی خود سود می ‌برد. بدون پیوستن به استخر استخراج شانس شما برای ماین یک بلاک بسیار کم خواهد بود و تنها فارم‌ های استخراج بزرگ به صورت مستقل کار می ‌کنند.

چنانچه بخواهیم بهترین استخرهای استخراج اتریوم را مثال بزنیم، باید به سه استخر استخراج اترماین تواف ‌پول یا همان ۲fpool و ماینرگیت اشاره کنیم که از بهترین استخرهای استخراج اتریوم به حساب می آیند. دوتای اولی کارمزد کمتری دارند و حرفه ای ‌تر هستند، ولی اتصال به آن شاید کمی برای مبتدیان مشکل باشد. ماینرگیت کمی کارمزد بیشتری دارد و شایعاتی از هش دزدی آن به گوش می‌ رسد ولی رابط کاربری ساده این نرم ‌افزار موجب می ‌شود تا بتوانید به سادگی و با چند کلیک استخراج را شروع نمایید.

چرا استخراج با کارت گرافیک اتریوم؟

  1. اتریوم نامحدود است ولی بیت کوین محدود است.
  2. میزان سکه‌ های اتریوم بیشتر از بیت کوین می باشد.
  3. امنیتی که برای استخراج اتریوم در نظر گرفته شده، در بیت کوین دیده نمی شود.
  4. نحوه محاسبه کارمزد در اتریوم طبق تراکنش ‌ها است و کمترین میزان کارمزد را نسبت به بیت ‌کوین دارد.
  5. زمان لازم برای انجام تراکنش ‌ها در اتریوم فقط ۱۰ الی ۱۲ ثانیه است، ولی در رمزارز بیت کوین این زمان، حداقل ۱۰ دقیقه است.

خلاصه مطلب

به منظور استخراج رمزارز اتریوم باید سیستم ‌ها و تجهیزات ماینر متفاوتی داشته باشید، انتخاب سیستمی که بتواند از الگوریتم‌ ها پشتیبانی کند، حائز اهمیت ترین و اصلی ترین نکته در نحوه استخراج اتریوم است، به این خاطر که رمزارز کلاسیک اتریوم طبق الگوریتم EtHash فعالیت دارد. برای استخراج کلاسیک و چگونگی انجام آن شرایط و تجهیزات ماینری لازم است که ۲ روش دارد، می ‌توانید سیستم و قطعات موردنیاز را به صورت آماده یا به تعریفی اسمبل شده تهیه کنید یا می ‌توانید قطعات را به صورت جدا تهیه کنید و خود آن‌ ها را اسمبل کنید. قطعات ریگ ماینینگ مورد نیاز شامل موارد زیر می‌ شود:

  • شاسی آلومینیومی
  • مادربرد مخصوص ماینینگ
  • رم حداقل ۴ گیگابایت
  • پردازنده
  • فلش مموری usb3
  • کارت گرافیک
  • رایزر
  • منبع تغذیه یا پاور با حداقل ظرفیت 850 وات
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: