April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۱۷۱۲
۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
0
وزیر دادگستری در دیدار با همتای خود از ارمنستان برای تقویت و توسعه همکاری حقوقی بین دو کشور در امور مدنی، کیفری و استرداد مجرمان از تفاهم‌نامه امضا کردند.
ایران و ارمنستان در امور مدنی و کیفری تفاهم نامه همکاری امضا کردند
امین حسین رحیمی در دیدار با «آرپینه آشوتی هوهانیسیان» وزیر دادگستری ارمنستان و هیات همراه تفاهم‌نامه همکاری بین دو کشور امضا شد.

تقویت و توسعه همکاری حقوقی بین دو کشور در امور مدنی و کیفری و استرداد مجرمان از جمله مفاد این یادداشت تفاهم است.

همچنین طرفین ضمن تاکید بر اجرای مناسب موافقت نامه‌های حقوقی و قضایی منعقده بین دو کشور توافق‌نامه را امضا کردند.

امین حسین رحیمی در حاشیه این مراسم در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره تعداد محکومان ایرانی که در کشور ارمنستان در زندان به سر می‌برند، گفت: تعداد ایرانیان محکوم در ارمنستان که بیشتر به دلیل موادمخدر و همراه داشتن قرص‌های آرامبخش و کدیین دار در زندان به سر می‌برند، ۴۵ نفر است که هفت نفر از آن‌ها اخیرا به کشور منتقل شدند.

وزیر دادگستری اظهارداشت: کسانی که در کشور دیگر جرمی مرتکب می‌شوند، به هر صورت مجرم هستند و باید مجازات شوند، اما خانواده آن‌ها بیگناه هستند، بنابراین تلاش می‌کنیم در وزارت دادگستری طبق قرارداد‌هایی که با کشور‌های مختلف در زمینه انتقال محکومان و استرداد مجرمان داریم، این افراد به کشور منتقل شوند تا خانواده‌های زندانیان به دردسر نیفتند.

ایران و ارمنستان در امور مدنی و کیفری تفاهم نامه همکاری امضا کردند

رحیمی اضافه کرد: یادداشت تفاهم امروز در راستای اجرای تفاهم‌نامه‌ای است که با کشور ارمنستان داریم که در قالب استرداد محکومان و انتقال مجرمان همچنین مبارزه با فساد و کنوانسیون حقوق است، منعقد شده است.

وی افزود: همچنین با پیشنهاد ما مقرر شد به لحاظ فعالیت اقتصادی اتباع ایرانی در ارمنستان و مشکلاتی که وجود دارد، مرکز داوری و میانجیگری تشکیل شود تا به جای حل اختلافات از طریق دادگاه و مراجع قضایی که بسیار زمان‌بر است، در آن مرکز داوری و میانجیگری اختلافات حل شود و این موضوع مورد استقبال طرف ارمنی قرار گرفت.

رحیمی افزود: همچنین مقرر شد کمیته اجرای موافقت‌نامه‌ها نیز تشکیل شود.

وزیر دادگستری در پاسخ به این سوال که چه تعداد محکوم از کشور ارمنستان در زندان‌های ایران وجود دارد گفت: یک زندانی از ارمنستان به جرم مواد مخدر در ایران است.

وزیر دادگستری ارمنستان نیز ضمن قدردانی از وزیر دادگستری ایران و سپاس ویژه برای گفت و گوی سودمند امروز با اشاره به تفاهم همکاری افزود: قرار است کمیته مشترک برای اجرای این تفاهم نامه تشکیل شود.

هوهانیسیان اظهارداشت: از این پس شاهد روابط گرم و صمیمانه وزارت دادگستری دو کشور خواهیم بود همانگونه که سال‌ها و قرن‌ها میان دو ملت ایران و ارمنستان برقرار است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: