April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۱۷۷۳
۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶
0

یکی از روش‌های رایج برای مهاجرت در بین ایرانیان، مهاجرت تحصیلی است که فاکتورهای متفاوتی برای موفقیت در آن لازم است که باید به تک تک آن‌ها توجه کرد. اولین قدم شناخت کشور مناسب برای مهاجرت است، چرا که اطلاع از مزایای تحصیلی موجود در هر کشور، انتخاب‌های شما را شفاف‌تر و راحت‌تر خواهد کرد. یکی از راه‌هایی که می‌توانید با شرایط این کشورها آشنا شوید و بررسی کنید که از لحاظ تحصیلی در کجا موفق‌ترید، مراجعه به مراکز و سایت‌های معتبری است که شما را به بهترین شکل راهنمایی و ابهامات شما در بسیاری از زمینه‌ها برطرف می‌کنند. یکی از این وب سایت‌‌های بسیار کاربردی و معتبر، موسسه مهاجرتی آوام است که می‌توانید هر گونه سوال و مسئله‌ای که دارید را با یک جستجو ساده در آن حل کنید. یکی از ویژگی‌های جذاب این سایت مشاوره‌های تلفنی آن است که توسط کارشناسان زبده و ماهری انجام می‌گیرد.

تحصیل در کدام کشور بهتر است؟

بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان

امکانات قوی، پیشرفت و امکان کاریابی در بهترین کشورهای دنیا همیشه مورد استقبال ایرانیان بوده است، اما باید توجه کرد که برای یک انتخاب درست چه فاکتورهایی را باید در نظر گرفت. برای مثال هدف از ادامه تحصیل چیست؟ بعد از اتمام تحصیلات فرد قصد بازگشت دارد یا خیر؟ و خیلی از موارد دیگر که اگر بررسی شوند دید فرد را بازتر کرده و او را برای ادامه مسیر کمک می‌کنند.

بعد از اینکه هدف مشخص شد، مسائل دیگری روی کار خواهند آمد، برای مثال هزینه‌های تحصیل، اعتبار مدارک دانشگاه‌های آن کشور، شرایط کار پس از اتمام تحصیلات و ...  که تماماً از نکات بسیار مهمی هستند که باید به آن‌ها توجه داشت.

به طور کلی بسیاری از ایرانیان زمانی که به هر نوع مهاجرتی فکر‌ می‌کنند به دنبال پایین‌ترین هزینه‌ها هستند، به همین دلیل کسانی که خواستار مهاجرت تحصیلی هستند، اغلب به بورسیه فکر می‌کنند.

یکی از اشتباهات رایج در مهاجرت تحصیلی این است که گمان می‌کنند ارزان‌ترین دانشگاه گزینه مناسبی برای تحصیل، زندگی و کار است‌، اما این تفکر کاملا غلط بوده و ممکن است برای بسیاری از افراد پشیمانی در پی داشته باشد. قابل ذکر است که امکان تحصیل  رایگان در بعضی از کشورها مانند آلمان، اتریش، فرانسه و ... وجود دارد و در برخی از کشورها هم پس از اتمام تحصیل، امکان اخذ اقامت کاری فراهم خواهد شد، از این کشورها می‌توان به کانادا، مجارستان، هلند و دانمارک اشاره کرد.

برای تحصیل پزشکی در کشور مجارستان البته نکاتی وجود دارد که شاید شامل این تحصیل رایگان نشود که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

حال اگر بخواهیم بهترین کشور برای تحصیل  را انتخاب کنیم باید باز هم به موارد مختلفی بپردازیم. برای مثال اگر شما به فکر کار در همان کشور هستید حتما باید نرخ بیکاری و سطح رفاه اجتماعی آن را بررسی کنید و یا اگر تنها مهاجرت می‌کنید باید به امنیت و فرهنگ آن هم بیشتر از قبل توجه کنید. یا اگر به رشته‌های پزشکی فکر می‌کنید، باید به مواردی که بهترین هستند توجه کنید برای مثال تحصیل پزشکی در مجارستان یکی از انتخاب‌های خوب در این زمینه است.

در کل  طوری انتخاب کنید که بتوانید شرایط ایده آلی برای خود رقم زده و هزینه و وقتی که صرف می‌کنید نتیجه‌بخش باشد. اگر هزینه‌ها برای شما حرف اول را می‌زند، می‌توانید به کشورهای آسیایی مانند مالزی، فیلیپین، روسیه و بلاروس فکر ‌کنید، اما اگر سطح کیفیت زندگی ایده آلی را مد نظر دارید که از لحاظ تحصیل و کار هم گزینه‌های مناسبی باشند می‌توانید به کانادا، اتریش، آلمان، سوئد، هلند و دانمارک بیشتر فکر کرده و بعد اقدام کنید.

همان طور که تا اینجا متوجه شدید انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت بسیار سخت است و باید فاکتورهای زیادی را مورد بررسی قرار داد. در چنین مواقعی مشاوران باتجربه می‌توانند بهترین انتخاب برای کمک گرفتن باشند، پس بهتر است یادآوری کنیم که شما می‌توانید برای یک تایم مشاوره باکیفیت، با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید و سؤالات خود را بپرسید.

در ادامه می‌‌خواهیم به شرایط سه کشور برای تحصیل در رشته پزشکی بپردازیم پس اگر به این رشته علاقه‌مند هستید با ما همراه باشید.

تحصیل در کدام کشور بهتر است؟

در مجارستان  پزشک شوید

تحصیل در مجارستان در تمامی رشته‌ها و مقاطع تحصیلی برای مهاجران امکان‌پذیر است و دانشگاه‌های آن در شمار بهترین‌های سطح جهان هستند. این کشور بزر‌گترین تولیدکننده تجهیزات الکترونیکی در اروپای مرکزی و شرقی است. در سیستم آموزشی این کشور برخی از دوره‌ها به صورت کاملا یکپارچه و پیوسته  برگزار می‌شود. این دوره‌ها عبارتند از: مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری. برای درک بهتر تحصیل پزشکی در کشور مجارستان به مطالب زیر دقت فرمایید.

برنامه تحصیل پزشکی در این کشور در سال ۲۰۲۱ به صورت ۶ ساله و یک دوره انترنی طولانی تقسیم می‌شود. زبان آموزش در این کشور  انگلیسی است، اما لازم است که دانشجویان زبان مجاری را هم یاد بگیرند تا تعامل بهتری با بیماران مجارستانی داشته باشند.

مدرک تحصیل پزشکی در کشور مجارستان در اتحادیه اروپایی و ایالات متحده پذیرفته می‌شود. برای ورود به دانشگاه‌های پزشکی این کشور هم باید در آزمون شرکت کنید که البته مشابه آزمون‌هایی که در ایران برگزار می‌شود نبوده و راحت‌تر هستند.

شرایط تحصیل در فرانسه

کشور بعدی فرانسه است که می‌خواهیم تحصیل پزشکی در فرانسه 2022 را در این قسمت بررسی کنیم.

شرکت در دوره‌هایی که توسط موسسات آموزشی دولتی در فرانسه برگزار می‌شود برای شهروندان و افرادی که اقامت دائم دارند، رایگان است، اما کسانی که می‌خواهند مهاجرت تحصیلی به این کشور داشته باشند، می‌توانند با دریافت کمک هزینه‌های مسکن و بیمه درمانی دانشجویی از هزینه‌های خود تا حد زیادی بکاهند.

از نکات جالب در برنامه‌های این کشور برای مهاجران تحصیلی، پرداخت هزینه سفر به کشور مادری و پرداخت حقوق ماهانه برای دانشجویان مقطع دکتری است.

تحصیل پزشکی در فرانسه ۲۰۲۲ بدین صورت است که این کشور این امکان را می‌دهد تا افراد به صورت رایگان تحصیل کنند. اما شرایط آن چگونه است؟ ابتدا افراد یک سال اول تحصیل خود را می‌گذرانند و در صورت اخذ یک معدل عالی در حد ۲۰ اجازه ادامه تحصیل رایگان را پیدا می‌کنند و حتی تا تخصص نیز می‌توانند ادامه دهد. برای تحصیل در فرانسه لازم نیست ابتدا مدرک زبان داشته باشید، بلکه می‌توانید در دانشگاه ابتدا دوره‌های زبان را بگذرانید.

ایتالیا گزینه مناسب برای اخذ مدرک پزشکی

تحصل پزشکی در ایتالیا نیز دارای ویژگی‌های متعددی است که یکی از جالب‌ترین آن‌ها عدم شرط معدل و سن و داشتن نمره بالا مدرک زبان ایتالیایی و انگلیسی است. برای دریافت پذیرش ارائه مدرک زبان شاید الزامی نباشد، اما قطعا تأثیر بسزایی در قبولی دارد‌.

طول دوره تحصیل پزشکی در ایتالیا ، ۶ سال است و بعد از پایان این دوران، افراد باید به مدت ۶ ماه وارد آموزش کلینیکال شوند تا بعد از آن مجوزهای لازم را دریافت کنند. برای شروع کار ابتدا باید در آزمون ورودی این رشته قبول شد. ظرفیت این آزمون هر ساله اعلام می‌شود. یکی از مزیت‌های تحصیل پزشکی در ایتالیا این است که اگر فرد در آزمون ورودی قبول شود، دیگر نیازی به مصاحبه نداشته و معدل دیپلم آن هم روی پذیرش او تأثیر چندانی نمی‌گذارد.

بهترین کشور برای تحصیل از لحاظ هزینه

برای اینکه بتوانیم ارزان‌ترین کشور را برای مهارت تحصیلی معرفی کنیم باید علاوه بر هزینه‌های شهریه به هزینه‌های زندگی و محل اقامت هم دقت کنیم. در بین کشورهای توسعه یافته‌ای مانند کانادا، روسیه، استرالیا، انگلیس و ... و کشورهای حوزه اسکاندیناوی، کشورهایی مانند آلمان، نروژ، سوئد، فنلاند، دانمارک، ایتالیا، فرانسه، مجارستان، بلژیک و هلند جزء کشورهای کم هزینه برای مهاجرت تحصیلی هستند.

برای تحصیل کاملا رایگان ایرانیان نیز کشورهای نروژ، آلمان، ایسلند و جمهوری چک پیشنهاد می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاوران و وکلای زبده و با تجربه سایت تیم ما در ارتباط باشید.

سؤالات متداول در خصوص مهاجرت تحصیلی

در انتها می‌خواهیم به پرتکرارترین سوالات در زمینه مهاجرت تحصیلی بپردازیم.

  • مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی چیست؟

مدارکی که برای مهاجرت تحصیلی لازم است شامل این موارد می‌شود:

مدارک هویتی مانند شناسنامه و پاسپورت، ریز نمرات دانشگاهی، دانشنامه و مدارک تحصیلی، سوابق شغلی مانند بیمه نامه یا نامه استخدام، رزومه، انگیزه نامه، توصیه نامه، نامه تمکن مالی، مدارک لازم برای اسپانسر مالی، عقدنامه یا سند ازدواج برای متاهلین و مدارک زیان

  • هزینه‌های مهاجرت تحصیلی شامل چه مواردی می‌شود؟

این هزینه‌ها عبارتند از: هزینه‌های ترجمه مدارک، اپلیکیشن فی، شهریه، درخواست ویزا، تمکن مالی و ... که تمامی این موارد با توجه به مقطع و دانشگاه انتخابی تغییر پیدا خواهند کرد.

  • مدت زمان فرآیند مهاجرت تحصیلی چقدر است؟

با توجه به کشور موردنظر و مقطعی که انتخاب کرده‌اید، زمان این فرآیند متغییر است، اما به طور کلی مدت زمان پذیرش تحصیلی از دانشگاه یا کالج حدود ۲۰ تا ۴۰ روز است و برای ویزای تحصیلی نیز ۴ تا ۲۰ هفته زمان می‌برد.  به علاوه زمان آماده‌سازی مدارک فرد هم هست که با توجه به هر شخصی متغییر است. به طور کلی این فرآیند از ۶ ماه تا ۱ سال زمان می‌برد.

تحصیل در کشورهای خارجه با موسسه مهاجرتی آوام

اگر شما هم قصد مهاجرت تحصیلی  دارید و یا به تحصیل پزشکی در ایتالیا، مجارستان و یا ... فکر می‌کنید  به شما توصیه می‌کنیم حتما برای یک بار هم شده به سایت آوام سر بزنید تا ببینید کارشناسان ما چگونه تمامی ابهامات ذهنی شما را برطرف می‌کنند.

به طور کلی مهاجرت دارای شرایط ویژه‌ای است که باید قبل از اقدام به آن‌ها توجه کرد و با مشورت درست، راه روشنی را مقابل خود آماده ساخت.

انتخاب کشور مناسب مهم‌ترین مرحله یک مهاجرت است چرا که یک انتخاب درست می‌تواند بهترین‌‌ها را برای شما در پیش داشته باشد و یک انتخاب غلط برای همیشه شما را پشیمان کند، در نتیجه برای این امر مهم دقت کافی به خرج داده و از افراد با سابقه در این حوزه کمک بگیرید. همکاران ما در موسسه مهاجرتی آوام در تلاش‌اند تا شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند، پس این فرصت را از دست ندهید و با ما در ارتباط باشید.

سپاس از همراهی شما

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: