April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۱۸۴۴
۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
0
رئیس جمهور روسیه طی اظهاراتی با استناد به برآورد‌های کارشناسان اعلام کرد که بودجه اوکراین از کمک‌های مختلف روسیه در سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۳ بالغ بر ۲۵۰ میلیارد دلار به دست آورده است.
پوتین: روسیه ۲۵۰ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده است
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه طی اظهاراتی روز دوشنبه با استناد به برآورد‌های کارشناسان اعلام کرد که بودجه اوکراین از کمک‌های مختلف روسیه در سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۳ بالغ بر ۲۵۰ میلیارد دلار به دست آورده است.

وی گفت: مردم روسیه به واقعیت‌های جدید ژئوپلیتیکی که پس از تجزیه اتحاد جماهیر شوروی ظاهر شد، پی بردند. روسیه کشور‌های مستقل جدید را به رسمیت شناخت.

پوتین افزود: روسیه که در آن زمان در سخت‌ترین وضعیت قرار داشت، به شرکای خود در گروه کشور‌های مستقل مشترک المنافع از جمله همکاران اوکراینی کمک کرد و درخواست‌های متعددی برای کمک‌های مادی از همان لحظه اعلام استقلال از سوی آن‌ها مطرح شد.

رئیس جمهور روسیه گفت: کشور ما با احترام به کرامت و حاکمیت اوکراین چنین حمایتی را ارائه کرد.

وی در ادامه گفت: بر اساس برآورد‌های کارشناسی که با محاسبه ساده قیمت منابع انرژی، وام‌های ترجیحی، ترجیحات اقتصادی و تجاری ارائه شده توسط روسیه به اوکراین به دست آمده است، مبلغ کل سود بودجه اوکراین در دوره ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۳ حدود ۲۵۰ میلیارد دلار بوده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: