کد خبر: ۳۷۱۸۶۳
۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
0
رئیس سازمان هواپیمایی کشوریاز توسعه همکاری‌های دوجانبه ایران و قطر در صنعت حمل و نقل هوایی با افزایش پرواز‌های مسافری و باری به ویژه در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خبر داد.
توسعه همکاری های ایران و قطر با برقراری ۳۶ پرواز هفتگی بین ۲ کشور
محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در مورد مذاکرات انجام یافته در قطر در خصوص گسترش همکاری‌های دوکشور در صنعت هوایی اظهار کرد: پیرو مذاکرات ریاست جمهور با امیر قطر و وزیر راه و شهرسازی با وزیر حمل و نقل این کشور، جلساتی با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و قطر ایرویز داشتیم.

وی ادامه داد: در این جلسات بر توسعه همکاری‌های دو جانبه و افزایش پرواز‌های مسافری و باری بین دوکشور تاکید گردید. بر این اساس مقرر شد در فاز نخست هر هفته ۳۶ پرواز مسافری و پرواز‌های باری بدون محدودیت به صورت دو طرفه انجام پذیرد.

وی با اشاره به توافق صورت گرفته در خصوص افزایش پرواز‌ها و استفاده از امکانات صنعت هوایی و گردشگری ایران برای کمک به قطر در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ در این کشور افزود: در مورد افزایش پرواز‌ها به خصوص در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قرار شد در آینده نزدیک تیمی متشکل از سازمان هواپیمایی کشوری و نهاد‌های ذیربط، چون گذرنامه و مرز هوایی، منطقه آزاد و میراث فرهنگی و گردشگری با مقامات هم پایه از کشور قطر جلساتی را در جزیره کیش برگزار کنیم تا بتوانیم از ظرفیت کیش به عنوان کمک کننده به برگزاری جام جهانی قطر برای مرز هوایی، تردد و اسکان استفاده کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره استفاده از فرودگاه‌های کشور بخصوص جزیره کیش در زمان برگزاری جام جهانی قطر تصریح کرد: در جلسه‌ای که ریاست جمهور با امیر قطر داشت، امیر قطر در بهره برداری از فرودگاه‌های ایران از جمله کیش برای جام جهانی تاکید داشته و دستور اقدام صادر کرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین از تلاش دست اندرکاران برای اجرایی کردن توافقات جهت تسهیل تردد هموطنان عزیز برای دیدار بازی‌های جام جهانی تیم فوتبال کشورمان خبر داد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: