May 2022 19 / پنجشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
کد خبر: ۳۷۱۸۹۳
۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
0
ادبیات گفتاری و رفتاری بین بیمه‌گر و بیمه‌گزار در زمان فروش بیمه‌نامه و هنگام پرداخت خسارت؛ مساله‌ای است که گاهی مشکلاتی را با خود به همراه دارد. متن قراردادی که بین بیمه‌گر و بیمه‌گزار منعقد می‌شود در بسیاری از موارد توسط مشتریان مطالعه نمی‌شود و با توجه به وجود اصطلاحات و مفاهیم فنی، ممکن است پس از مطالعه نیز برخی موارد مبهم باقی بماند.
از مشاوران توانمند و متخصص بیمه‌ای برای انتخابِ درستِ شرکت بیمه استفاده کنیم
با توجه به اهمیت فرهنگ‌سازی بیمه در جامعه و رفع این معضل، امیرحسین قربانی سرپرست معاونت توسعه بازار بیمه ملت در برنامه شهربرگ در شبکه ۵ سیما، مساله را شفاف‌سازی کرده و راهکار‌هایی را ارائه می‌دهد:

سرپرست معاونت توسعه بازار بیمه ملت، یکی از مشکلات بین بیمه‌گر و بیمه‌گزار در موضوعات مختلف را عدم شفافیت شرایط دانست و گفت: این مهم سبب می‌شود که پس از انعقاد قرارداد و در زمان خسارت، بیمه‌گزار نارضایتی‌هایی را از شرکت بیمه مربوطه داشته باشد.

امیرحسین قربانی با تاکید بر اهمیتِ مطالعه و آگاهی از شرایط انواع بیمه‌نامه افزود: وقتی بیمه‌نامه‌ای را می‌خریم یعنی تمام اموال خود و حتی بیشتر از آن، بزرگترین دارایی‌مان یعنی سلامتی و جسم و جان خود را با شرکت بیمه شریک می‌شویم، اما برای مطالعه قرارداد به این مهمی، واقعا چقدر وقت می‌گذاریم؟

این مسئول در همین خصوص ادامه داد: نمایندگان، کارگزاران و به طور کلی شبکه فروش شرکت‌های بیمه، شایسته و توانمندند و بیمه‌گزاران، در صورت تمایل، می‌توانند اطلاعات بسیار خوبی را از آنان دریافت کنند.

قربانی آگاهی بیمه‌گزار از شرایط بیمه‌نامه‌ها را مهم برشمرد و در خصوص نارضایتی برخی از بیمه‌گزاران در زمان خسارت بیان کرد: همه شرکت‌های بیمه، شبکه فروش صنعت بیمه، بازاریابان، نمایندگان، کارگزاران، همه و همه موظف به رعایت اخلاق حرفه‌ای هستیم.

سرپرست معاونت توسعه بازار بیمه ملت با اشاره به آیین‌نامه مربوط به حقوق بیمه‌گزار، مصوب بیمه مرکزی در شورای عالی بیمه اظهار کرد: به نظر من، بدترین اتفاق ممکن، می‌تواند این باشد که شرکتی از شرکت‌های بیمه، تعهدی بدهد و نتواند این تعهد را به همان صورتی که هست، ایفا کند.

امیرحسین قربانی در پایان سخنان خود به بیمه‌گزاران پیشنهاد داد: در صورتی‌که از مشاوره دقیق و حرفه‌ای یک مشاور توانمند و متخصص در رشته مربوطه بهره بگیریم، با انتخابِ درستِ یک شرکت بیمه، قطعا با چنین مشکلاتی مواجه نخواهیم شد.

گفتنی است؛ شبکه ۵ سیما در برنامه شهربرگ ساعت ۱۶ روز دوشنبه دوم اسفندماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۶ با حضور امیرحسین قربانی، سرپرست معاونت توسعه بازار بیمه ملت، به موضوع بیمه پرداخت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نیازمندیها