April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۱۹۸۷
۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴
0
حمله روسیه به اوکراین باعث افزایش شدید اونس جهانی و تأثیر آن بر قیمت داخل شد، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۳ هزار و ۹۰۰ تومان رشد کرد.
تأثیر جنگ روسیه و اوکراین بر قیمت طلای داخل
امروز قیمت طلا در بازارهای داخلی تحت تأثیر افزایش شدید اونس جهانی در پی حمله روسیه به اوکراین بود و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۳ هزار و ۹۰۰ تومان رشد کرد، رشد قیمت طلای داخل متاثر از بالا رفتن اونس جهانی است اما کاهش ارزش دلار مانع از بالا رفتن بیشتر قیمت شد.

پس از آنکه بامداد امروز روسیه حمله خود به اوکراین را آغاز کرد، قیمت جهانی طلا تا همین لحظه ۵۱ دلار افزایش داشته و همین عاملی شد تا نرخ قیمت داخلی هم افزایش پیدا کند. معمولاً قیمت طلای داخل متأثر از دو عامل قیمت اونس جهانی و دلار است. کاهش ارزش دلار تا حدودی مانع از افزایش شدید قیمت طلا در داخل شده است.

براساس این گزارش، امروز در صرافی‌های بازار تهران هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۳ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش قیمت داشت و به قیمت یک‌میلیون و ۲۲۰ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد. در این میان طلای ۲۴ عیار رشد ۴۱ هزار و ۶۰۰ تومان را تجربه کرد و هر گرم از این طلا به قیمت یک‌میلیون و ۳۴۸ هزار تومان به فروش رفت. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که در صورت تداوم حملات روسیه به اوکراین طلا به بیشترین میزان تاریخی خود خواهد رسید.

دلیل عمده رشد قیمت طلا در تنش‌ها این است که سرمایه‌گذاران فلز زرد را به عنوان حاشیه امن سرمایه گذاری خود انتخاب می کنند و با بالا رفتن تقاضا قیمت نیز افزایش پیدا می‌کند.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: