April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۲۰۶۸
۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
0
به‌دنبال حمله نظامی گسترده روسیه به اوکراین، قیمت نفت برنت دریای شمال و وست تگزاس اینترمدیت امروز در بازار جهانی با کاهش روبرو بوده است.
عقب نشینی قیمت نفت در معاملات امروز
قیمت شاخص نفت خام برنت دریای شمال امروز (۷ اسفند ماه) در بازار‌های جهانی نسبت به آخرین قیمت‌های روز گذشته با ۱ دلار و ۱۵ سنت کاهش به ۹۷ دلار و ۹۳ سنت در هر بشکه رسید که نسبت به آخرین قیمت‌های معاملاتی روز گذشته ۱.۱۶ درصد کاهش را به خود دیده است.

همچنین قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت در بازار‌های جهانی با ۱ دلار و ۲۲ سنت کاهش به ۹۱ دلار و ۵۹ سنت در هر بشکه رسید که نسبت به آخرین قیمت‌های معاملاتی روز گذشته ۱.۳۱ درصد کاهش را به خود دیده است.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت روز جاری نسبت به ۵ روز پیش با افزایش ۱.۷۲ درصدی یا ۱ دلار و ۵۵ سنتی روبرو شده است، همچنین قیمت این محصول نسبت به ۲۰ روز پیش با افزایش ۷.۳۹ درصدی یا ۶ دلار و ۳۰ سنتی و نسبت به دو ماه پیش با افزایش ۳۰.۸۸ درصدی یا ۲۱ دلار و ۶۱ سنتی روبرو شده است.

از طرف دیگر قیمت نفت برنت دریای شمال روز جاری نسبت به ۵ روز پیش با افزایش ۴.۶۹ درصدی یا ۴ دلار و ۳۹ سنتی روبرو شده است، همچنین قیمت این محصول نسبت به ۲۰ روز پیش با افزایش ۱۰.۶۳ درصدی یا ۹ دلار و ۴۱ سنتی و نسبت به دو ماه پیش با افزایش ۳۳.۸۴ درصدی یا ۲۴ دلار و ۷۱ سنتی روبرو شده است.

به‌دنبال حمله نظامی گسترده روسیه به اوکراین، شاخص «بازار سهام مسکو» در روز پنجشنبه پنجم اسفند، ۳۵ درصد سقوط کرد و روبل، واحد پول روسیه، نیز بیش از ۱۲ درصد ارزش خود را از دست داد.

همچنین شاخص سهام «سیستم تجارت روسیه» که بخشی از «بازار سهام مسکو» و متکی به نقل و انتقالات مالی از طریق دلار آمریکا است، روز پنج‌شنبه ۵۰ درصد افت کرد.

روبل در معاملات روز پنج‌شنبه به کمترین ارزش خود طی سال‌های گذشته رسید و هر دلار آمریکا تقریبا با ۹۰ روبل معامله شد.

اقتصاد روسیه به‌شدت متکی به غرب است به‌طوری که بیش از یک سوم کل تجارت خارجی روسیه با اتحادیه اروپا است و اروپا مشتری ۸۰ درصد از کل گاز صادراتی و نیمی از نفت و محصولات نفتی صادراتی این کشور است.

اتحادیه اروپا و آمریکا روز سه‌شنبه تحریم‌هایی علیه روسیه وضع کردند، اما با آغاز حمله گسترده نظامی روسیه به اوکراین، انتظار می‌رود تحریم‌های سنگین‌تری علیه کرملین وضع شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: