کد خبر: ۳۷۲۰۹۴
۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
0
تجارت خاجی ایران در ۱۱ ماهه سال‌جاری به ۹۰ میلیارد دلار رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد دارد.
تجارت خارجی ایران به ۹۰ میلیارد دلار رسید
فرود عسگری- معاون امور گمرکی گمرک ایران- جریان تجارت خارجی ایران در ۱۱ ماهه امسال را تشریح کرد.

طبق اعلام وی، وزن کالا‌های مبادله شده بین ایران و کشور‌های طرف معامله آن در مدت مذکور ۱۴۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تن بود که نسبت به یازده ماهه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشت. از این میزان ۱۱۲ میلیون و ۶۵۸ هزار تن کالا به ارزش ۴۳ میلیارد و ۵۱۷ میلیون دلار سهم کالا‌های صادراتی بود که رشد ۱۰ درصدی در وزن و ۴۰ درصدی در ارزش آن ثبت شده است.

معاون امور گمرکی گمرک ایران در مورد آمار واردات کالا در این دوره نیز گفت که ۳۶ میلیون و ۷۷۷ هزار تن کالا به ارزش ۴۶ میلیارد و ۵۷۷ میلیون دلار از کشور‌های مختلف وارد ایران شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹درصد در وزن و ۳۶ درصد در ارزش رشد داشته است.

به گفته وی عمده واردات کشورمان در این مدت را کالا‌های اساسی، نهاده‌ها، ماشین‌آلات تولید، دارو و ملزومات پزشکی و کالا‌های ضروری تشکیل داده که به منظور تأمین نیاز‌های ضروری مردم وارد شده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: