April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۲۰۹۵
۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰
0
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نحوه اظهارنظر هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی را توضیح داد.
نحوه اظهارنظر هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی
محسن زنگنه نماینده تربت جام در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز قوه مقننه در اخطار قانون اساسی، بیان کرد: یکی از بهترین قوانینی که در مجلس یازدهم مصوب شد قانون تسهیل مجوز‌های کسب و کار است که این شورا ایرادی هم بر این مصوبه مجلس نگرفته است.

وی افزود: متاسفانه هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام چند ایراد به ماده یک طرح مذکور گرفته است. براساس ماده ۷ مقررات عالی نظارت بر حسن اجرا آمده است پس از اینکه موارد به هیات اعلام می‌شود کمیسیون مربوطه موارد را به مجمع اعلام می‌کند، اگر مجمع مغایرت و یا عدم انطباق را پذیرفت نمایندگان مجمع موارد مذکور را در کمیسیون‌های ذیربط مجلس مطرح می‌کنند.

نماینده تربت‌جام در مجلس ادامه داد:در نهایت شورای نگهبان باید اعلام نظر کند، اما متاسفانه هیات عالی نظارت بدون اینکه از نمایندگان کمیسیون جهش تولید دعوت کند و بعد از اعتراض به رویه هیات نظارت، نماینده مجلس در جلسه حاضر شد، اما متاسفانه نتوانست مسائل را مطرح کند و در نهایت هیات عالی نظارت این قانون را مغایر دانست و مجلس با نامه هیات عالی روبرو شده است.

زنگنه تصریح کرد: انتظار داریم هیات رئیسه مجلس وظایف و اختیارات هیات عالی نظارت را به گونه‌ای تدبیر کند که جایگاه مجلس و شورای نگهبان خدشه دار نشود و قوانین بسیار خوب با این سد مواجه نشود.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به اخطار قانون اساسی نماینده تربت‌جام، بیان کرد:هیات عالی نظارت نمی‌تواند مصوبه‌ای را لغو کند بلکه باید نظر خود مبنی بر نظارت بر سیاست‌های کلی را به شورای نگهبان اعلام کند و شورا نظر را به مجلس ارسال کند تا ما در مجلس پیگیری کنیم.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: