کد خبر: ۳۷۲۱۵۲
۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
0
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، دولت مجری نیست و تمامی واحد‌ها توسط بخش خصوصی احداث می‌شود از اجرای حدود ۷۰ هزار پروژه مشارکت در سرمایه‌گذاری در سراسر کشور خبر داد.
احداث پروژه‌های مسکن حمایتی توسط بخش خصوصی
محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان در خصوص مشارکت شرکت‌های داخلی و همچنین بین‌المللی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، نکاتی را ارائه کرد.

معاون مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن در دو بخش سرمایه‌گذاری و ساخت خواهد بود گفت: در بخش مشارکت در سرمایه‌گذاری، برخی از اراضی دولت که قیمت بالاتری دارند و نمی‌شود در طرح‌های حمایتی مورد استفاده قرار بگیرد، روی آن زمین‌ها، ارزش افزوده ایجاد خواهد شد و منابع حاصل از آن به صندوق ملی مسکن می‌آید تا به مسکن حمایتی کمک شود.

حدود ۷۰ هزار واحد پروژه‌های مشارکتی در سراسر کشور با کارفرمایی شرکت عمران شهر‌های جدید، سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری ایران، مراحل آن در حال انجام است.

محمودزاده با تاکید بر اینکه دولت خودش هیچ واحد مسکونی را نمی‌سازد بلکه تمامی پروژه‌های مسکن حمایتی توسط بخش خصوصی احداث می‌شود و دولت مجری نیست، توضیح داد: در بخش مشارکت در ساخت که تمامی واحد‌ها توسط بخش خصوصی احداث می‌شود نیز در یک بخش واحد‌هایی هستند که مردم برای خود اقدام به ساخت می‌کنند که عموما شامل پروژه‌های کوچک و در شهر‌های کوچک است و در صورت نیاز پلاک به مردم واگذار می‌شود و مردم برای خود اقدام به ساخت می‌کنند.

وی ادامه داد: برای بالاتر از ۵ واحد نیز عموما احداث واحد‌ها به سازندگان حرفه‌ای و ذیصلاح واگذار می‌شود و سازندگان برای گروه‌های ساخت و کسانی که به آن‌ها زمین واگذار شده اقدام به ساخت و ساز می‌کنند. مشارکت سازندگان حرفه‌ای برای پروژه‌های بالاتر از ۵ واحد است که به شکل انبوه‌ساز، پیمانکار و یا تعاونی‌های واجد شرایط وارد می‌شوند و در ساخت و ساز مشارکت و اقدام به اجرا می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مذاکراتی که با بخش خصوصی بین‌المللی انجام شده صرفا برای انتقال تکنولوژی است، اعلام کرد: قرار نیست هیچ پروژه‌ای در کشور توسط هیچ شرکت خارجی به مفهوم آنکه استفاده از نیروی کار خارجی باشد، انجام بشود. زیرا هم‌اکنون نیرو‌های کار کافی، امکان اجرا و امکان مدیریت همه در کشور وجود دارد. صرفا بحثی که مطرح است در راستای بهره‌مندی از توان تکنولوژیک است تا بدین نحو صنعت ساختمان کشور را ارتقا بدهیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: