April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
تبعات مدیریت افراد لندن‌نشین برای نظام بانکی کشور زیاد است
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، درخصوص تخلفات مدیرعامل یک بانک خصوصی و فعالیت این فرد دوتابعیتی در مناصب حساس و دسترسی به اطلاعات پولی و بانکی کشور، اظهار داشت: یک بانک خصوصی «مال‌ساز» ۱۰۳ هزار میلیارد تومان از محل خرید و فروش ارز در بازار به جیب زده و باعث گرانی ارز در جامعه شده است.

وی افزود: این در حالی است که مردم در شرایط فعلی سختی‌های زیادی از تضعیف معیشت تحمل می‌کنند. با درآمدی که این بانک به دست آورده هر آنچه ارز و سکه در بازار باشد را می‌توانند بخرند و بفروشند و قیمت‌سازی کنند؛ مسئولین این بانک تلاش می‌کنند تا سیاست‌های نظام پولی و بانکی کشور را به هم بریزند.

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به دوتابعیتی بودن مدیرعامل این بانک تصریح کرد: تبعات امنیتی و اقتصادی حضور یک مدیرعامل لندن نشین برای نظام پولی و بانکی بسیار زیاد است؛ اقدامات این بانک شبیه اقدامات شرکت کروز است که دست به قاچاق‌های عجیب و غریبی زده و مورد حمایت دولت سابق بوده است و امروز شاهد مطرح شدن موارد قابل تأملی در دادگاه مدیران این شرکت هستیم..

سلیمی گفت: به نظر می‌رسد برخی اصلاح‌طلبان حاضر در بخش‌های اقتصادی کشور به دنبال چاه کندن بر سر راه مردم هستند و هرجایی که بتوانند کلنگ می‌زنند؛ این در حالی است که این فرد لندن‌نشین اسپانسر انتخاباتی یکی از سیاسیون دولت سابق بوده است.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: