April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۲۲۱۲
۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
0
عضو کمیسیون رمز ارز و بلاک چین سازمان نصر معتقد است، اگر چه اخیرا روسیه نیز همانند چین برخورد قهری با ارز‌های دیجیتال نشان داد، اما فعالیت خود را برای دور زدن تحریم‌ها محدود نخواهد کرد. البته حجم پولی که از طریق بیت کوین و یا سایر ارز‌های دیجیتال جابجا می‌شود، به اندازه دور زدن تمام تحریم‌های روسیه نیست.
دور زدن تحریم به روش پوتین
هم‌زمان با حمله نظامی روسیه به اوکراین و اعمال تحریم‌های گسترده از سوی اتحادیه اروپا علیه روسیه صحبت از دور زدن تحریم‌ها با ارز‌های دیجیتال شده است. به این واسطه کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB)، از قانون‌گذاران خواسته است تا چارچوب نظارتی در مورد رمز ارز‌ها را تصویب کنند. آناتولی آکسالکوف رئیس کمیته دولتی دوما روسیه نیز تجارت رمز ارز‌ها را راهی برای دور زدن تحریم‌های ضد روسی در پروژه‌های بزرگ روسیه دانسته است. در این خصوص گفتگویی با یکی از کارشناسان بین‌الملل حوزه ارز دیجیتال داشتیم. در ادامه همراه ما باشید.

پیش‌بینی‌های روسیه برای بازار مالی جنگ‌زده
نیما نعیمی خواه عضو کمیسیون رمز ارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در گفتگو با گسترش نیوز گفت: روسیه پیش از محبوبیت بلاک چین در دنیا از کانال‌های مالی دیگر نیز به حوزه ارز‌های دیجیتال ورود کرده است و پیش‌بینی‌های لازم را داشته است. مردم روسیه از پیشتازان صنعت بلاک چین محسوب می‌شوند. ماینر‌های در این کشور فعالیت خوبی داشتند. اگر چه اخیرا روسیه نیز همانند چین برخورد قهری نشان داد، اما بعید به نظر می‌رسد که فعالیت نداشته باشند. وضعیت موجود برای روسیه غیر قابل پیش‌بینی نبود. البته حجم پولی که از طریق بیت کوین و یا سایر ارز‌های دیجیتال جابجا می‌شود، به اندازه دور زدن تحریم‌های کشور روسیه نیست. در کنار کانال‌های مالی مختلف بخشی از تحریم‌ها را با کریپتوکارنسی‌ها دور خواهد زد.

نعیمی خواه اظهار کرد: شبکه بیت کوین خیلی غیر قابل ردیابی نبود. شبکه‌های غیر قابل ردیابی تری مثل مونرو وجود داشت. باند‌های خلافکاری و قاچاق خطرناکی مثل سیلک رود (Silk Road) در سال‌های گذشته به وجود آمدند. دارایی‌های دیجیتال با این روند ارزشمند شد. مقبولیت ارز‌های دیجیتال با مسائل شفاف و واضح نبود. در ابتدا بیت کوین و به طبع آن آلت کوین‌هایی مثل مونرو ارزشمند شدند. این روز‌ها سپری شده است. با ورود سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ مقبولیت عمومی پیدا کرد. در نتیجه به واسطه پذیرش عمومی نمی‌تواند ابزاری برای دور زدن تحریم‌ها باشد.

بازگشت بازار به شرایط ثبات در کوتاه مدت
وی افزود: شاید این تحلیل در کوتاه مدت درست باشد که روسیه به صنعت ارز‌های دیجیتال برای دور زدن تحریم‌ها احتیاج دارد، اما حجم بزرگی از بحث مالی روسیه را شامل نمی‌شود. در کوتاه مدت احتمالا شاهد واکنش بازار باشیم. در روز ابتدایی هم با شوک و ریزش بازار رو به رو شدیم، اما به شرایط ثبات بر می‌گردیم.

عضو کمیسیون رمز ارز و بلاک چین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور تاکید کرد: به صورت کلی نه تنها اتحادیه اروپا بلکه اف بی آی و سایر شبکه‌ها که این بازار را رصد می‌کنند، دستورالعمل‌هایی و چارچوب‌هایی را برای شفافیت تهیه خواهند کرد. هر چه دولت‌ها به سمت متمرکز کردن این شبکه می‌روند شبکه بیت کوین، ماینر‌ها و برنامه‌نویس‌هایش ضد حمله‌هایی را در نظر می‌گیرند. با آپدیت‌های جدید این شبکه را غیرمتمرکز می‌کنند. تکنولوژی همیشه راه‌های فرار را پیدا می‌کند. راه‌های دور زدن توسط تکنولوژی وجود دارد.

نعیمی خواه در پایان گفت: بازار ارز‌های دیجیتال بعد از رشد، نیازمند خبر‌های بد بود. ریزش و اصلاح ضروری است. از نظر تکنیکالی وضعیت موجود قابل پیش‌بینی بود. در نهایت هم با خبر بحران اوکراین این اصلاح انجام شد. این جنس خبر به نظر من اثر بلندمدت ندارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: