کد خبر: ۳۷۲۲۱۷
۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
0
فرمانده سپاه، ولی عصر (عج) خوزستان با اشاره به توافق نامه با شرکت آبفای خوزستان گفت: در گام اول این توافق نامه آبرسانی به ۱۸۹ روستای استان در دستور کار قرار دارد که از امروز، کلید شروع به کار آن زده شد.
۱۸۹ روستا در خوزستان آب‌رسانی می‌شود
سردار حسن شاهوار پور در جلسه آغاز عملیات آبرسانی به ۱۸۹ روستای فاقد آب شرب در خوزستان امروز، ۸ اسفند ماه اظهار کرد: با توافقی که در کل کشور صورت گرفته و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در مرکز، قرار است که مشکل آب روستا‌ها به صورت کامل حل شود و ما نیز در استان خوزستان توافق نامه‌ای با شرکت آبفای استان انجام دادیم که در گام اول این توافق نامه ۱۸۹ روستا در دستور کار قرار است که از امروز، کلید شروع به کار آن زده می‌شود.

وی افزود: امید داریم با روند پیش رو، در سال ۱۴۰۱ تنشی برای آب روستایی نباشد. البته کار به صورت جهادی و برای روستا‌های کل استان دنبال می‌شود، اما این موضوع زمان بر است. فرمانده سپاه، ولی عصر (عج) خوزستان گفت: توافق ما برای انجام این پروژه، دو ساله است. بسته به تامین امکانات و تجهیزات، کار را به سرعت شروع می‌کنیم و کاری جهادی و همه جانبه برای رفع مشکل آب روستا انجام می‌شود.

سردار شاهوارپور در خصوص آبرسانی به غیزانیه، حمیدیه و دشت آزادگان تصریح کرد: قبلا به دلیل مشکلاتی در برخی نقاط مانند غیزانیه، جفیر، طراح حمیدیه، شادگان، دشت آزادگان و شعیبیه شوشتر، کار‌هایی به صورت نقطه‌ای شروع شد، اما با توافق نامه‌ای که صورت گرفته و با پشتیبانی‌ای که دولت انجام داده است و با عزمی که دولت در بحث رفع مشکل آب در استان خوزستان دارد امید داریم که یک حرکت همه جانبه‌ای با کاری که شروع شده است، انجام و مشکل مردم برطرف شود.

محمدرضا کرمی نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در این نشست اظهار کرد: کار ما در چند جبهه است؛ جبهه اول کاری مربوط به روستا‌هایی است که اصلا آب ندارند. جبهه دوم کاری مربوط به روستا‌هایی است که فشار آب مناسبی ندارند و روستا‌هایی که آب با کیفیت ندارند بر روی کیفیت آب کار می‌شود. در هر صورت طبق این قرارداد بحث مشکلات مربوط به کیفیت و کمیت آب روستا‌های استان برطرف می‌شود.

وی افزود: یکی از اقدامات بسیار موثر و مهم در دولت سیزدهم، تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) است. این قرارگاه در جهت محرومیت زدایی و در ۵ محور تشکیل شده است و یک محور آن، تامین آب شرب روستا‌های دارای مشکل آب است.

کرمی نژاد تصریح کرد: سهم ما از این قرارگاه، ۱۸۹ روستا در خوزستان به مبلغ حدود یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان بوده است. این پروژه‌ها توسط قرارگاه بسیج سازندگی هر استان انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: در جلسه‌ای که امروز با فرماندهان سپاه و بسیج سازندگی داشتیم، بحث قرارداد، تحویل زمین و مشخصات و موارد و شرایط کاری و فنی مطرح شد و جلسه امروز برای آغاز عملیات اجرایی ۱۸۹ روستا با اولویت روستا‌هایی که آب ندارند و مخصوصا در تابستان به مشکل بر می‌خورند تشکیل و صورت جلسه آن نیز تنظیم شد.

وی بیان کرد: این ۱۸۹ روستا در قالب ۳۰ پروژه تعریف شده اند و تقریبا هر پروژه مربوط به یک شهرستان است. برآورد ما برای اچرای این طرح نیز ۶ تا ۷ ماه است.

کرمی نژاد اظهار کرد: پس از تکمیل این ۳۰ پروژه، فاز دوم طرح نیز به ما ابلاغ خواهد شد و در تلاش هستیم بحث آب کلیه روستا‌های مشکل دار را برطرف کنیم.

محمد خانچی، معاون عمرانی استانداری خوزستان نیز اظهار کرد: امروز توافق نامه‌ای مابین سپاه، ولی عصر خوزستان و آبفای خوزستان منعقد شد و بر اساس این تفاهم نامه، مجموعه توانمند سپاه در سطح استان به بحث محرومیت زدایی جهت رفع تنش‌های آبی ورود خواهد کرد.

وی افزود: امیدواریم با این ورود جدی و جهادی که در این راستا اتفاق خواهد افتاد در سال آینده شاهد مشکلات کمتری در بحث آب شرب مناطق هدف و روستا‌های استان باشیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: