April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۲۲۴۴
۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
0
سوریه هجمه‌های آمریکا و غرب علیه روسیه را که هدف از آن تحریف حقایق، وخامت اوضاع و تداوم بحران‌ها برای حفظ تسلط خود بر جهان است، محکوم کرد.
سوریه هجمه‌های آمریکا و غرب علیه روسیه را محکوم کرد
یک منبع وزارت امور خارجه سوریه گفت: «جمهوری عربی سوریه بر حق کامل روسیه در دفاع از خود و دور کردن خطر از مردم این کشور در برابر تلاش‌های غرب و آمریکا که تهدیدی برای امنیت ملی و ثبات روسیه است، تاکید دارد.»

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این منبع اعلام کرد: «کشور‌های غربی و در صدر آن‌ها آمریکا که قوانین را نقض کرده اند و میلیون‌ها غیر نظامی را در جنگ‌های کره، ویتنام، افغانستان، سوریه، عراق و سایر جنگ‌ها به قتل رسانده اند، حق ندارند از قوانین و حقوق بین الملل و نقض کنوانسیون‌ها سخن بگویند.»

بثینه شعبان، مشاور ویژه ریاست جمهوری سوریه با تاکید بر الزامی بودن عملیات روسیه در دنباس در اوکراین، تاکید کرد سوریه نیز مانند روسیه تجربه عمل نکردن غرب به پیمان هایش را دارد.

او گفت: «عملیات ویژه روسیه در دنباس اقدام الزامی برای حفظ امنیت ملی روسیه و منافع آن است. غرب هیچ گزینه دیگری برای روسیه در اوکراین باقی نگذاشت‏، زیرا از تعهدات خود مبنی بر گسترش ندادن پیمان ناتو در شرق شانه خالی کرد.»

بثینه شعبان همچنین گفت: «سوریه همین تجربه را با غرب و دورویی آن داشت. وقتی که هنری کیسینجر (وزیر خارجه اسبق آمریکا) سال ۱۹۷۴ به سوریه سفر کرد و از لزوم آغاز روند صلح سخن گفت، سوریه با آن و قطعنامه بین المللی ۲۴۲ موافقت کرد و از سال ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۰۰ در روند صلح حضور داشت، اما سرانجام روند دیگری رخ داد.»

دمشق بر این مسئله تاکید دارد که وظیفه هر کشوری است که در برابر سیاست‌های غرب تحت رهبری آمریکا که تهدیدی بزرگ و خطرناک برای صلح و امنیت بین المللی است، بایستد.

بر اساس بیانیه دفتر رئیس جمهور سوریه، بشار اسد و ولادیمیر پوتین درباره وضعیت اوکراین و عملیات نظامی ویژه روسیه برای حفاظت از غیرنظامیان در منطقه دونباس صحبت کردند.

به گزارش الجزیره، رئیس جمهور سوریه تأکید کرد: «دمشق بر اساس اعتقاد به صحت موضع روسیه، در کنار مسکو می‌ماند. مقابله با توسعه ناتو، حق روسیه است چراکه افزایش دامنه حضور آن خطری فراگیر برای جهان است و ناتو با هدف متزلزل کردن ثبات جهان به ابزاری برای محقق کردن سیاست‌های غیرمسئولانه کشور‌های غربی مبدل شده است.»

دمشق و مسکو روابط مستحکمی با یکدیگر دارند. در جریان جنگ‌های داخلی سوریه، کمک‌های روسیه، ارتش سوریه و متحدان را قادر ساخت تا در برابر هجمه مخالفان، افراط گرایان و متحدان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن‌ها دوام آورند. ارتش سوریه با کمک‌های مسکو توانست برخی از مناطق را که از سوی مخالفان تصرف شده بود دوباره تحت کنترل خود درآورد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: