کد خبر: ۳۷۲۲۴۵
۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
0
دفتر ملی دفاع از خاک فلسطین اعلام کرد تل آویو به دنبال مرتبط کردن ۳۰ کانون شهرک‌های صهیونیستی به یکدیگر است.
تل آویو به دنبال اجرای طرحی برای اشغالگری در کرانه باختری است
دفتر ملی دفاع از خاک فلسطین و مقاومت در برابر شهرک سازی وابسته به سازمان آزادی بخش فلسطین در خصوص طرح رژیم صهیونیستی برای مرتبط کردن ۳۰ کانون شهرک‌های صهیونیستی به یکدیگر با هدف تسلط هر چه بیشتر بر مناطق موسوم به «ج» هشدار داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، رژیم صهیونیستی به قطعه قطعه کردن خاک فلسطین به نفع شهرک نشین‌های صهیونیست ادامه می‌دهد. این رژیم در تلاش است ۳۰ کانون شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری را به زیرساخت‌های شبکه‌های برق و آب مرتبط کند که این اقدام برای تبدیل این مناطق به شهرک‌هایی است که مناطق فلسطینی به ویژه منطقه موسوم به «ج» را تجزیه کند.

مرکز دفاع از خاک فلسطین هدف اصلی از این طرح را تسلط بر مناطق موسوم به «ج» به اندازه ممکن و تحمیل برخی مسائل بر این منطقه است تا فلسطینیان را در شرایط انجام شده قرار دهد و آن‌ها را وادار به قبول اوضاع کند و تبادل مناطقی که تل آویو آن را ترجیح می‌دهد، انجام شود.

جمال جمعه، هماهنگ کننده پویش مردمی مقاومت در برابر احداث دیوار و شهرک سازی گفت: «این بدان معناست که کانون‌های شهرک ها، کورکورانه ایجاد نمی‌شود و ساخته دست شهرک نشینان نیست؛ بلکه طراحی رژیم اشغالگر است و این رژیم در ایجاد آن‌ها نقش ایفا می‌کند و هدف از آن، گسترش شهرک سازی، مرتبط کردن شهرک‌های مختلف به یکدیگر و تسلط بر بیشترین میزان از مناطق فلسطینیان است. مرتبط کردن کانون‌های شهرک‌ها به شبکه برق به منزله نقض قوانین بین المللی است. این اقدام باید متوقف و مسئولان شبکه برق رسانی باید بازخواست شوند. همان طور که رژیم اشغالگر هم باید به سبب این شهرک سازی‌ها بازخواست شود.»

در گزارش دفاع از خاک فلسطین، اظهارات اعضای کابینه کنونی رژیم صهیونیستی و در رأس آن‌ها یوری آرئیل، وزیر ساخت و ساز رصد شده است؛ وی در اظهارات خود وعده داد سال آینده، بیشترین شهرک سازی در شهر قدس اشغالی صورت بگیرد. سایر اعضای کابینه نیز در مطرح کردن این اظهارات با یکدیگر رقابت می‌کنند تا از این طریق آرای شهرک نشینان را در انتخابات آتی این رژیم کسب کنند و شهرک نشینان به کسانی رای می‌دهند که زمین‌های بیشتری از خاک فلسطین را به سرقت ببرند.

خلدون البرغوثی، کارشناس مسائل تل آویو گفت: «اسرائیل در قبال زمین‌های اشغالی فلسطین به گونه‌ای رفتار می‌کند که گویی بخشی از اسرائیل هستند. اسرائیل این موضوع را به عمل انجام شده تبدیل کرده است و برای اجرای طرح الحاق (بخش‌هایی از کرانه باختری) بدون صادر کردن حکم رسمی اقدام می‌کند.»

بر این اساس فلسطینیان در مرحله آینده برای رویارویی میدانی با شهرک سازی و رویارویی سیاسی و مخالفت با نتایج ناشی از شهرک سازی آماده می‌شوند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: