کد خبر: ۳۷۲۲۸۶
۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹
0
طرح پیشنهادی دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد کشور بر ایجاد مناطق آزاد مشترک با اقلیم کردستان عراق و به منظور ترویج سرمایه‌گذاری در حوزه تولید ـ صنعتی در دو کشور، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
ایجاد منطقه آزاد مشترک با اقلیم کردستان عراق بررسی شد
سعید محمد مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در دومین روز از سفر خود به استان کردستان در حاشیه افتتاح دفتر اجرایی منطقه آزاد بانه ـ مریوان در شهر مریوان با «هه وال ئه بووبه کر» استاندار سلیمانیه عراق و هیات همراه دیدار و گفتگو کرد.

 در این نشست که باهدف تقویت و توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور برگزار شد، طرفین بر ایجاد منطقه آزاد مشترک صنعتی تاکید کردند.

با توجه به تصویب دو منطقه آزاد قصرشیرین و بانه ـ مریوان و طرح پیشنهادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور بر ایجاد مناطق آزاد مشترک با اقلیم کردستان عراق و به منظور ترویج سرمایه گذاری در حوزه تولید ـ صنعتی در دو کشور، در این نشست موضوع احداث منطقه آزاد مشترک صنعتی در یکی از مناطق آزاد جدید مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جانمایی اراضی مرزی بعنوان محدوده منطقه آزاد مشترک، تعیین برنامه زمانبندی جهت ایجاد و بهره برداری از منطقه آزاد مشترک توسط طرفین، تعامل به منظور یکپارچه سازی و اعمال مشوق‌ها و تعرفه‌های یکسان در محدوده منطقه مشترک و همچنین همکاری در ایجاد شرکت مشترک بمنظور مدیریت کل محدوده منطقه و ثبت رسمی شرکت مدیریت منطقه در هر دو کشور با شرایط مشابه از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست است.

طرفین همچنین در این نشست در مورد نظارت دقیق بر فرآیند‌های ورود و خروج انواع کالا در نقاط ارتباطی با سرزمین‌های اصلی دو کشور جهت جلوگیری از هر گونه قاچاق، ارائه فهرست کالا‌ها و محصولات دارای ممنوعیت و محدودیت جهت ورود به سرزمین اصلی در هریک از کشورها، تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی به منظور سرمایه گذاری در محدوده منطقه مشترک و همکاری جهت ایجاد نهاد‌های پولی و مالی بین المللی جهت استقرار در محدوده منطقه مشترک نیز بحث و تبادل نظر کردند.

منبع: فارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: