کد خبر: ۳۷۲۲۸۸
۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰
0
رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: بهورزان ارزنده‌ترین نقش را در تحقق اهداف نظام سلامت به عهده دارند.
خانه‌های بهداشت با کمبود ۱۵ هزار بهورز مواجه هستند
مصطفی رضایی، در مراسم گرامیداشت روز بهورز، اظهار داشت: خانه بهداشت محیطی‌ترین واحد روستایی در نظام مراقبت بهداشتی و درمانی کشور است که یک یا چند روستا را تحت پوشش خود دارد و انتخاب بهورزان از میان مردم روستا انجام می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر ۱۹ هزار خانه بهداشت در کشور داریم که ۱۷ هزار و ۹۰۰ خانه بهداشت فعال هستند و ۱۱۳۸ خانه بهداشت مصوب نیز کسری داریم. باید ۴۵ هزار و ۳۰۰ بهورز داشته باشیم که موجودی فعلی ۳۰ هزار بهورز است.

رضایی گفت: با تلاش بهورزان سن امید به زندگی از ۵۵ سال در سال ۵۲ به ۷۹ سال در زنان و ۷۶ سال در مردان، بعد از انقلاب رسیده است. مرگ مادران از ۲۵۵ نفر در هر ۱۰۰ هزار تولد زنده به ۱۹ تا ۲۵ مرگ در هر ۱۰۰ هزار تولد زنده کاهش یافته است.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت اظهار داشت: همچنین مرگ کودکان از ۳۲ نفر در هر هزار تولد به ۵.۹ مرگ در هر هزار تولد رسیده است.

وی با اشاره به تلاش گسترده بهورزان در اپیدمی کووید ۱۹، گفت: در جریان کووید ۱۹ بالغ بر ۵۵ هزار بهورز و مراقب سلامت فعالیت داشتند که در دو ماه اول اپیدمی ۷۸ میلیون نفر یعنی ۹۶ درصد جمعیت را غربالگری کردند.

رضایی، بهورزان را جامعه نگرترین دانش آموختگان نظام سلامت دانست و اظهار داشت: چرایی این امر را باید در الگوی آموزش و گزینش بهورزان جستجو کرد. آموزش‌های مشارکتی و تمرین‌های عملی موجب توانمندی بهورزان شده است.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت اذعان داشت: تولید بیش از ۶۰ مولتی مدیای آموزشی برای بهورزان، ایجاد امکان اولیه تحصیل بهورزان و مربیان در دوره کاردانی و اجرای دوره کارشناسی ارشد غیرحضوری برای مربیان از جمله اقدامات در راستای توانمندسازی بهورزان و مربیان بوده است.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: