کد خبر: ۳۷۲۲۸۹
۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۲
0
شهردار تهران گفت: تهران با این پیشینه قطعا نیازمند هویت میراثی است و شهرداری تهران با تمام توان؛ به دنبال تحقق این مهم است.
تهران نیازمند هویت میراثی است
نشست هم‌اندیشی و همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شهرداری تهران با حضور علی دارابی؛ قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی، علی زاکانی؛ شهردار تهران و اعضای شورای معاونین شهر تهران برگزار شد.

در این مراسم دارابی ضمن قدردانی از اقدامات شکل گرفته در دوره جدید شهرداری تهران به همکاری‌های مشترک اشاره کرد و گفت: در همین مدت اقدامات خوبی انجام شده که باید با همت ویژه و البته دقت ادامه پیدا کند و یکی از این موارد توجه به شهر ری است که این منطقه پر از جاذبه‌های تاریخی است و امیدواریم با اهتمام شهرداری، میراث فرهنگی و سایر نهادها، مجموعه تاریخی شهر ری، برج طغرل، منطقه باستانی کهریزک، حرم حضرت امام خمینی (ره)، بهشت زهرا و قبول مطهر شهدا به یک سایت بزرگ تاریخی، زیارتی و گردشگری در قلب تهران می‌تواند شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه شیوه همکاری و تعامل در نقشه جامع، راه دیگری برای همکاری‌های مشترک است ادامه داد: کمک برای شناساندن موزه‌ها و مراکز تاریخی از جمله تابلو‌های راهنمای شکیل و وزین و حتی فضای سبز اطراف آن بخشی از کار‌هایی است که شهرداری می‌تواند به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کمک کند.

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین در این دیدار بر راه‌اندازی و نیاز تهران به یک موزه اختصاصی تاکید کرد.

در این دیدار زاکانی شهردار تهران نیز به همکاری‌های مشترک صورت گرفته میان شهرداری و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دور جدید اشاره کرد و گفت: برای همکاری بیشتر؛ نیازمند تشکیل کارگروه ویژه میان شهرداری و وزارت میراث فرهنگی هستیم.

شهردار تهران تصریح کرد: موضوع حفاظت و مراقبت از موزه‌ها و ظرفیت تابلو‌های شهری و تبلیغات شهری نیز بخشی از مأموریت این کارگروه خواهد بود و در کنار تهران؛ شهر هوشمند، ضرورت دارد تا موضوع میراث فرهنگی و تاریخی نیز به عنوان یک هویت در نظر گرفته شود و تهران با این پیشینه قطعا نیازمند هویت میراثی است و شهرداری تهران با تمام توان؛ به دنبال تحقق این مهم است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: