April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۲۲۹۴
۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۳
0
در حالی که سوءاستفاده از گوشی‌های هوشمند بسیار زیاد شده می‌توان با دقت و توجه به برخی تنظیمات از احتمال قربانی شدن خود جلوگیری کنیم.
بالابردن امنیت گوشی با تغییر برخی تنظیمات
همانطور که غول‌های فناوری به طور مداوم در حال تلاش برای بالا بردن امنیت گوشی‎ها هستند، کلاهبرداران نیز به دنبال راه‌های جدید برای دسترسی به اطلاعات شما هستند. کاربران می‎توانند با انجام تنظیماتی گوشی‌های هوشمند خود را امن‌تر کنند.

در گوشی‌های هوشمند اندروید نیز با تغییر چندین تنظیمات می‌توانید دستگاه را از کلاهبرداران امن‌تر کنید. برای کمک به شما، در اینجا ۵ تنظیمات وجود دارد که می‌توانید در یک گوشی هوشمند اندروید تغییر دهید.

فعال کردن صفحه نمایش

پین کردن صفحه نمایش به شما اجازه می‌دهد صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند خود را به یک برنامه واحد قفل کنید. این ویژگی توسط Google Back در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. این ویژگی اجازه تغییر یا بستن برنامه را بدون باز شدن قفل نمی‌دهد. ویژگی پینینگ صفحه نمایش می‌تواند هر زمان که شما می‎خواهید فقط یک عکس به یک دوست نشان دهید، بسیار مفید باشد. شما می‌توانید این ویژگی را با رفتن به تنظیمات> رمز عبور و امنیت> امنیت سیستم> پین صفحه نمایش پیدا کنید.

تغییر مجوز برنامه

برای انجام وظایف خاص، برنامه‌ها به دنبال اجازه شما برای دسترسی به جزئیات حساس هستند. اغلب زمان این مجوز‌ها مربوط به بلوتوث، مخاطبین، دوربین، میکروفون و مکان است. همانطور که برنامه‌ها نمی‌توانند بدون اجازه‌هایی که می‎دهید به درستی کار کنند، دسترسی به اطلاعات حساس را فقط برای دسترسی‎هایی که جهت استفاده از برنامه لازم است بدهید. معمولا همه ما چند برنامه داریم که اغلب استفاده نمی‌شود، اما آن‌ها هنوز هم می‌توانند از جزئیات حساس که به عنوان مجوز به آن‌ها داده شده استفاده کنند. برای تغییر مجوز برنامه‌ها، می‌توانید به تنظیمات> برنامه‌ها و اطلاعیه‌ها بروید> روی برنامه ضربه بزنید تا مجوز‌هایی را که اعطا کرده اید تغییر دهید.

روشن کردن Google Play Protect

Google Play از برنامه‌ها هنگام نصب آن‌ها محافظت می‌کند. همچنین به طور دوره‌ای دستگاه شما را اسکن می‌کند. اگر یک برنامه بالقوه مضر پیدا کند، ممکن است برنامه را غیرفعال کند تا زمانی که آن را حذف کنید یا به شما اطلاع می‎دهد که برنامه را حذف کنید. در موارد شدید هم برنامه را به طور خودکار حذف می‌کند. در اغلب موارد، اگر یک برنامه مضر شناسایی شده باشد، یک اطلاعیه دریافت خواهید کرد که برنامه حذف شده است. Google Play Protect در هر گوشی هوشمند اندروید به طور پیش فرض فعال شده است، اما اگر به اشتباه غیر فعال شود، می‌توانید آن را با رفتن به تنظیمات> رمز عبور و امنیت> سیستم امنیتی> Google Play فعال کنید.

فعال کردن ویژگی «دستگاه من را پیدا» کنید

گوگل ویژگی «دستگاه من را پیدا کنید» را در هر دستگاه اندروید از جمله تلفن، تبلت و SmartWatch OS ارائه می‌دهد. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا دستگاه خود را در صورت ربوده شدن یا گم شدن پیگیری، قفل یا پاک کنید. این ویژگی می‌تواند به شما کمک کند تا دستگاه خود را بازیابی کنید، می‌تواند به شما کمک کند تمام داده‌ها را حذف کنید تا به دست شخص اشتباه نباشد.

محدودیت محتوای قابل مشاهده بر روی صفحه قفل

با راه اندازی Android ۵.۰، گوگل یک ویژگی اضافه کرد که به کاربران اجازه می‌دهد تا با اعلان‌ها به طور مستقیم از صفحه قفل ارتباط برقرار کنند. در حالی که این ویژگی بسیار مفید است، همچنین می‌تواند یک نگرانی عظیم برای حفظ حریم خصوصی نیز باشد. اگر شما این ویژگی را فعال کرده اید، هر کسی می‌تواند با پیام‌های حساس و سایر اعلان‌ها در گوشی‌های هوشمند شما ارتباط برقرار کند، حتی زمانی که قفل شده است. برای مخفی کردن اطلاعات حساس از صفحه قفل خود، می‌توانید به تنظیمات> برنامه و اطلاعیه ها> اطلاعیه‌ها بروید و «اطلاعیه‌های حساس» را خاموش کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: