کد خبر: ۳۷۲۵۰۵
۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵
0
حاج علی‌اکبری،‌امام جمعه موقت تهران گفت: در پشت صحنه بحران اوکراین ماجراجویی‌های آمریکاست. ما با جنگ مخالفیم تمامیت ارضی وکشورها را به رسمیت می‌شناسیم؛ ایران برای حل و فصل مساله اعلام آمادگی کرده است.

حوادث امروز اوکراین نمایش تناقض‌های آمریکاستحجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نمازجمعه امروز (13 اسفند 1400) اظهار داشت: راهی که مناجات شعبانیه برای تقویت تقوای الهی و جدا شدن از گناه‌ها نشان می‌دهد، "محبت الهی" است. اگر جان انسان به عشق و محبت الهی بیدار شود در برابر گناهان مصونیت پیدا می‌کند.

وی در ادامه روز پاسدار و جانباز را به پاسداران و جانبازان تبریک گفت و افزود: جان ما به قربان جانبازان عزیز و ایثارگر باد.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: گروه‌ها و اقشار گوناگون دست به دست هم دهند، به دستگاه‌های مسئول کمک شود و از محیط زیست صیانت شود. اقدامات امیدبخشی در سطح قوای سه‌گانه و دستگاه‌ها در حال انجام است.

وی بیان داشت: در برخی ساختارها فضای انقلابی راه پیدا نکرده و روش‌ها ارتباطی با انقلاب ندارد. هر نوع اصلاح فرهنگی، اخلاقی، اقتصادی، عدالتی و اجتماعی که بخواهد صورت بگیرد باید از نهادهای حاکمیتی شروع شود.

حوادث امروز اوکراین نمایش تناقض‌های آمریکاست

حاج علی‌اکبری عنوان کرد: انتظار داریم رئیس‌جمهور اصلاح وضعیت معیشتی را به دست بگیرد. انصافا دست کسانی که با رفاه مردم بازی می‌کنند دیده می‌شود.

وی با اشاره به سخنان رهبری در روز مبعث پیامبر اکرم بیان داشت: جاهلیت مدرن بر پایه خشم و شهوت است که علم، فن و هنر را به استخدام گرفته است. سالیانه یک تریلیون دلار برای آتش افروزی در دنیا انجام می‌شود. همه می‌دانند که مقصر اصلی جنگ‌های منطقه آمریکاست. استاد کل تولید بحران‌های نیابتی این رژیم پلید است. امروز آمریکا منفورترین رژیم در بین ملت‌های عالم است در پشت صحنه بحران اوکراین نیز ماجراجویی‌های آمریکاست ما با جنگ مخافیمو تمامیت ارضی کشورها را به رسمیت می‌شناسیم و ایران برای حل و فصل مساله اعلام آمادگی کرده است؛ حوادث امروز اوکراین نمایش تناقض‌های آمریکاست.

حوادث امروز اوکراین نمایش تناقض‌های آمریکاست

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری همچنین در خطبه اول نمازجمعه امروز تهران اظهار داشت: امروز بشارت حلول ماه معظم شعبان است؛ آن هم در روز جمعه که خود ظرفیت معنوی بسیاری دارد برای عظمت شعبان همین کافی است که این ماه با پیامبر عظیم الشان نسبت دارد ماه شعبان جایگاه ویژه‌ای برای آماده‌سازی مومنان برای ورود به ماه مبارک رمضان دارد.

وی با بیان اینکه صاحب ماه شعبان پیامبر عظیم الشان است، ادامه داد: ماه شعبان، ماه بزرگ و شریفی است. پیامبر فرمود این ماه من است و فرشتگان این ماه را بزرگ می‌شمارند و حقش را می‌دانند. پیامبر همچنین فرمود که روزی‌های ویژه مومنان در این ماه داده خواهد شد و خداوند بهشت را برای مومنان زینت می‌دهد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: رحمت و رضوان الهی در این ماه قرار دارد خداوند به عبادت مومنان در این ماه بر حاملان عرش و فرشتگان مقرب مباهات می‌کند. بشارت باد بر همه مومنان که وارد این ماه شدیم. در این ماه بر روزه تاکید شده و تعابیر شگفت‌انگیزی در این رابطه وجود دارد. پیامبر فرمود در این ماه روزه بگیرید روزه دارای نقش بسیار برجسته و ویژه‌ای برای دستیابی به برکات این ماه دارد.

حوادث امروز اوکراین نمایش تناقض‌های آمریکاست

حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری بیان داشت: آنجا که امیرالمومنین خطاب به کسانی که غافل بودند وارد ماه شعبان شدند و مشغول کارهای دیگر بودند، فرمود که پروردگار این ماه را شعبان نامید چون ابواب گوناگون بر روی مومنان گشوده و بوستان‌های بهشت به حراج گذاشته می‌شود؛ بهشتی شدن از این آسان‌تر و ارزان‌تر وجود ندارد بهشت با همه ظرفیتش در ماه شعبان خود را به مومنان عرضه می‌کند.

امام جمعه موقت تهران همچنین گفت: ماه معظم شعبان ماهی است که مومنان باید برای خودشان برنامه‌ریزی کنند تا از هر شعبه خیری بهره‌مند شوند در فهرست خیرات گوناگونی که به عنوان شجره طوبی در دسترس مومنان قرار گرفته، اگر روزه و نماز مستحبی و تلاوت قرآن است، اما بخش عمده‌ای کمک به هم‌نوعان است آن کسانی که بدهی دارند، بدهی‌شان را پرداخت کنند رسیدگی به ایتام، احسان به پدر و مادر، عیادت بیماران، حضور در تشییع جنازه و... از جمله این خیرهاست. ماه شعبان را قدر بدانیم. از ساعات و روزها و شب‌هایش با برنامه‌ریزی استفاده کنیم.

وی با اشاره به سالروز میلاد امام زمان (عج)، امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع)، امام سجاد (ع) و حضرت علی‌اکبر (ع) در این ماه اظهار داشت: حضرت بقیه الله اعظم (عج) امید همه مستضعفان عالم است. خداوند در ماه پیامبر با دستان پرکرامت امام علی (ع) سفره مناجات شعبانیه را گشود. اهل معرفت یک سال انتظار می‌کشند تا ماه شعبان برسد و با این مناجات خداوند را خطاب قرار بدهند از ویژگی‌های جامعه انقلابی روحیه مناجات‌خوانی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: