کد خبر: ۳۷۲۵۱۶
۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۴:۵۳
0
سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه، جزییات و اهداف عملیات نظامی روسیه در اوکراین را برای آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل تشریح کرد.
شایگو جزییات و اهداف عملیات در اوکراین را برای گوترش تشریح کرد
یک مقام وزارت دفاع روسیه، روز جمعه به خبرنگاران گفت: شایگو در گفت و گوی تلفنی با گوترش، دلایل و اهداف عملیات ویژه روسیه در اوکراین را برای وی بازگو کرد.

وزیر دفاع روسیه گفت: عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، به این دلیل اجرا می‌شود که سران اوکراین در طول هشت سال اخیر از اجرای توافقنامه مینسک خودداری و ورود ملی گرایان افراطی و طرفداران ایدئولوژی نئونازیسم به ساختار‌های حکومت این کشور را تشویق کردند.

وی افزود: اخیرا نیز گلوله باران مناطق مسکونی منطقه دونباس تشدید شده است.

شایگو در ادامه گفت و گوی تلفنی به گوترش گفت که مذاکرات برای حل و فصل مناقشه در اوکراین، از نقطه صفر جلوتر نرفت.

وی ادامه داد: واشنگتن و کشور‌های غربی بجای اینکه رژیم کی یف را وادار کنند تا کشتار ساکنان مناطق جنوب شرق اوکراین را متوقف کنند، شروع به تحویل گسترده تسلیحات و مهمات و آماده سازی آن برای حل مناقشه با بکارگیری زور کردند.

سحرگاه پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را به صورت رسمی اعلام کرد.

روسیه اعلام کرده که عملیات این کشور در اوکراین به منزله آغاز جنگ نیست؛ بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در گستره جهانی است.

با این وجود بسیاری از کشور‌های جهان از جمله اروپایی‌ها و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگ علیه اوکراین، محکوم و فشار‌های مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) اعلام کرد که نیرو‌های مسلح این کشور در جریان عملیات در اوکراین تاکنون ۱۸۱۲ هدف نظامی را منهدم کرده اند.

«ایگور کوناشینکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای افزود که تاکنون ۶۵ مرکز فرماندهی و ارتباط نیرو‌های مسلح، ۵۶ سامانه دفاع هوایی اس - ۳۰۰، «بوک ام- ۱» و ۵۹ ایستگاه راداری اوکراین نابود شده است.

وی افزود که ۴۹ فروند هواپیما در زمین و ۱۳ هواپیما در آسمان، ۶۳۵ دستگاه تانک و دیگر خودرو‌های زرهی، ۶۷ قبضه موشک انداز، ۲۵۲ عراده توپ و خمپاره صحرایی، ۴۴۲ دستگاه خودرو ویژه نظامی و همچنین ۵۴ پهپاد ارتش اوکراین هدف قرار گرفته و منهدم شده است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که نیرو‌های مسلح این کشور به حملات و عملیات خود علیه مراکز و تاسیسات نظامی اوکراین ادامه می‌دهند.

در مقابل اواکراین نیز مدعی شده که نیرو‌های این کشور از آغاز حمله روسیه تاکنون نزدیک به ۱۰ هزار نظامی روس را کشته اند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: