April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۲۵۸۳
۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
0
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی به غرب کشور و بارش باران در نقاط مختلف کشور خبر داد.
ورود سامانه بارشی به غرب کشور
صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور طی امروز (۱۵ اسفندماه) اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بعداز ظهر امروز (۱۵ اسفندماه) سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و در استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، همدان، ایلام، جنوب آذربایجان غربی، جنوب زنجان، چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان، غرب اصفهان، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و سواحل دریای خزر سبب بارش برف و باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت می‌شود.

وی افزود: بارندگی‌ها طی روز دوشنبه (۱۶ اسفندماه) به جز سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان در سایر مناطق کشور ادامه خواهد داشت؛ که این بارندگی در استان‌های کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی، جنوب فارس و بوشهر به صورت پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: این سامانه بارشی سه‌شنبه (۱۷ اسفندماه) در شمال شرق فعال خواهد بود سپس از کشور خارج می‌شود و روزچهارشنبه (۱۸اسفندماه) با ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب به کشور، مجددا در غرب و شمال غرب کشور بارش رخ خواهد داد و پنجشنبه (۱۹ اسفندماه) بارش در مناطقی از زاگرس مرکزی، شمال غرب سواحل دریای خزر و شمال شرق ادامه دارد.

به گفته ضیاییان، امروز (۱۵ اسفندماه) در نوار مرکزی و طی دو روز آینده در استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر، فارس، یزد، کرمان و سه شنبه (۱۷ اسفندماه) در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. امروز (۱۵ اسفندماه) دریای خزر و دوشنبه (۱۶ اسفندماه) خلیج فارس مواج هستند.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۶ اسفندماه) ابری، در بعدازظهر بارش باران و وزش باد با احتمال رعد و برق با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۱ و برای روز سه‌شنبه (۱۷ اسفندماه) قسمتی ابری و وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۶و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ اسفند ماه) بندرعباس با دمای ۲۸ و ۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و زنجان و ارومیه با دمای ۳- و۲- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: