April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران توضیح داد:
کد خبر: ۳۷۲۵۸۵
۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
0
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران با اشاره به اینکه امسال به دلیل خشکسالی نسبت به سال گذشته افت تولید داشتیم گفت: همین امر موجب شده که در برخی اقلام با افت تولید ۵۰ تا۶۰ درصدی مواجه باشیم.
خشکسالی تولید آجیل و خشکبار را چقدر کاهش داد؟
مصطفی احمدی با بیان اینکه آجیل و خشکبار قیمت مصوب ندارند، اظهار کرد:، چون تنوع آجیل و خشکبار برای شب عید بسیار زیاد است و از نظر نوع کالا و وزن قابل تغییر است برای همین قیمت‌گذاری بر روی این اقلام غیرممکن است.

وی با اشاره به اینکه عرضه و تقاضا، میزان تولید در سال و صادرات قیمت آجیل و خشکبار را مشخص می‌کند، اضافه کرد: متاسفانه واردات اقلامی که در داخل تولید می‌شوند، ممنوع است و این در حالیست که برای مثال مغز گردو و فندق به اندازه مصرف داخلی تولید نمی‌شود و نیاز به واردات داریم.

احمدی با اشاره به اینکه کنترل قیمت نیازمند ابزار‌هایی است، افزود: امسال در تخم ژاپنی ۶۰ درصد افت تولید نسبت به سال گذشته داشتیم، زیرا این محصول صدرصد دیم است و کمبود بارندگی تولید را کاهش داده است، ولی می‌توان با واردات محصولات دیگر قیمت آن را هر چند با کاهش تولید کنترل کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: