April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۲۶۱۶
۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
0
جهان امروز بیشتر از هر زمان دیگری با سرعت برق‌آسای در حال تغییر است. ارتباطات‌ بین سازمان‌ها، اجتماعات، کشورها و اقتصادها به شکل گسترده و پیچیده‌ای رو به فزونی است. راز ماندگاری هر سازمان در چنین محیطی ، خلق ارزش آفرینی‌ها، نوآوری‌ها و تقویت دائمی سیستم سازمانی‌اش می‌باشد.
تاثیرات متقابل بازاریابی دیجیتال، تعالی وبهره‌وری سازمانی در بانک ایران زمین
ضرورت پرداختن سازمان‌ها درشرایط کنونی به نیاز‌های مشتریان و همچنین برآوردن انتظارات ذینفعان جزو امتیازات عالی سازمانی و پیشبرد اهداف سازمانی است که موجب برقراری تعادل سازمانی می‌شود. مدل تعالی سازمانی، چهارچوبی برای فهم و مدیریت این پیچیدگی است. این مدل عملی و کاربردی را سازمان‌های پیشرو شکل داده‌اند تا مشوقی برای پیشرفت مداوم سازمان‌ها باشد.
همه کسب و کار‌ها می‌خواهند بهترین محصولات و خدمات را ارائه دهند، رضایت مشتریان خود را جلب کنند و عالی‌ترین عملکرد را داشته باشند، اما رسیدن به این سطح از کیفیت و رضایت، چندان هم ساده نیست. آن‌ها برای رسیدن به این هدف، باید از راهکار‌هایی استفاده کرده و تغییراتی در خود ایجاد کنند. یکی از این راهکارها، استفاده از مدل تعالی سازمانی یا مدل efqm است.
مدل تعالی efqm سازمانی چیست؟
مدل تعالی، نوعی ساختار مدیریتی است که با تکیه بر اصول و مفاهیم اساسی و توجه به معیار‌های اصلی مدیریت کیفیت فراگیر و سیستم خودارزیابی، امکان بهسازی و پیشرفت سازمان را فراهم می‌کند.
مدل تعالی بنیاد مدیریت کیفیت اروپا (European Foundation for Quality Management Excellence Model) یا EFQM، محبوب‌ترین و پرکاربردترین ابزار مدیریت کیفیت در اروپا و یک چارچوب خودارزیابی برای اندازه‌گیری توانمندی‌ها و زمینه‌های بهبود سازمان در تمامی فعالیت‌ها است. این مدل به عنوان یک سیستم مدیریتی، نظم و ترتیب خودارزیابی سازمانی را تشویق می‌کند.
به طور کلی، مدل تعالی سازمانی efqm، مجموعه‌ای منسجم و گسترده از پیش فرض‌ها را درباره آنچه برای مدیریت یک سازمان لازم است، ارائه می‌دهد. هر سازمان می‌تواند برای مدیریت و توسعه از مدل efqm، به روش خاص خود استفاده کند.
برای نیل به یک هدف قوی با الهام‌گیری از الگو‌های خوب مدیریتی در عین حال باور به القا فرهنگ تعهد به پیشبرد عملکرد و علاوه بر چابک سازی و سازگاری میسر خواهد بود. با بهره‌گیری از این الگوی موفق قادر به سازگاری و تکامل در آینده می‌شویم و بدین منظور مدل efqm می‌تواند بسیار مناسب باشد.

بررسی تاثیرات متقابل بازاریابی دیجیتال و تعالی سازمانی و بهره‌وری سازمانی مارا به ارتباط تنگاتنگ این مقوله آگاه می‌سازد.
باتوجه به اینکه بازاریابی دیجیتال در سال‌های اخیر روند رو به رشد فزاینده‌ای داشته‌است درواقع تغییر در مفهوم بازاریابی با شیوه‌های نوینی به سمت الگو‌های موفقی از بازاریابی سوق داده‌است که می‌توان از آن با عنوان بازاریابی دیجیتال نام برد که به تعریف ساده‌تر آن؛ با پیشرفت فناوری روش‌ها و شیوه‌های بازاریابی نیز شامل تغییرات مختلفی گردیدهاست ازجمله بازاریابی دیجیتال که بخشی از این تغییرات اثرگذار در بازار محسوب می‌شود به تعبیری دیگر؛ بازاریابی دیجیتال توان قدرت انتخاب و استفاده هوشمندانه از ابزار‌های و امکانات موجود است که در فضای دیجیتال برای رساندن کسب و کار به اهداف مورد نظر که بسیار قوی‌تر عمل می‌نماید.
در پیوند این موضوع یکی از ضروریات بازاریابی موفق؛ تحلیل رفتار مصرف‌کننده است که می‌توان تشخیص داد با کمک کدام یک ابزار‌ها برای کدامیک از مخاطبین و مشتریان کاربردی‌تر و اثربخش‌تر خواهد بود.
از شاخص‌های تضمین موفقیت بلند مدت در یک سازمان و از شروط اولیه و مفاهیم اصلی آن مدنظر می‌باشد مقوله تعالی سازمانی است و به موازات آن در دوران کنونی بازاریابی دیجیتال نیز یکی از عوامل اساسی و تاثیر گذار این فرآیند موفقیت به شمار می‌آید.
مدل تعالی سازمانی و بازاریابی دیجیتال رابطه تنگاتنگی با تحول دیجیتالی و اقتصاد دیجیتالی نیز دارد. در این راستا شناخت معیار‌ها و ارزش‌های مشتریان منوط به بخش داده‌ها و روانشناختی آنان در تحلیل درخواست‌ها و نیازشان که مشخص می‌شود و پیرو آن بررسی فرآیند نوآوری‌ها و بکارگیری فناوری‌ها در بازاریابی دیجیتال نیز نمایان می‌شود.
در تحلیل بازار مناسب می‌توان گفت در حوزه استراتژی فضای دیجیتال به عنوان یک ابزار اساسی شنیدن نیاز مخاطب است و کارکرد جدی و اثرگذاری دارد در مدل تعالی سازمانی ارتباط تنگاتنگ و جدایی ناپذیری با بازاریابی دیجیتال دارد و درنهایت معیار ارزیابی مشتریان و برآورد نیاز‌ها و بررسی انتظارات آن‌ها بدون تدوین استراتژی و برنامه‌ریزی در تعالی سازمانی و حضور موثر بازاریابی دیجیتال امکان‌پذیر نخواهد بود.
بازاریابی دیجیتال و ارائه تسهیلات متنوع موجب ارتقا حوزه مشتری مداری می‌باشد.
در این این میان آنچه مزید علت است؛ رشد و توسعه شگفت‌انگیز فناوری ارتباطات و اطلاعات و به‌کارگیری آن جهت افزایش سرعت و کیفیت در ارائه خدمات است ضمن اینکه این پیشرفت، بانکداری را نیز تحت تأثیر شدید خود قرار داده و باعث تغییرات عمده‌ای در این صنعت گردیده است.
باید اذعان کرد مشتریان راضی منبع سود سازمان بوده و سازمان‌های نمی‌توانند مشتریان را راضی نگهدارند در بلندمدت از بازار حذف خواهند شد.
ارائه خدمات به مشتریان با کیفیت عالی و به طور مستمر، موجب ایجاد مزیت‌های رقابتی سازمانی می‌شود.
دراین راستا ارتباط تعاملی و برخط با مشتریان نزد بانک‌ها از طریق شبکه‌های مجازی از اولویت‌های اساسی در جذب مشتریان و مخاطبان بانک‌ها به‌شمار می‌آید.
بانک‌ها می‌توانند ازطریق پرداختن به شبکه‌های اجتماعی در سطح کلان که با هدف کاهش هزینه‌های بازاریابی به اهداف عالی خود نیز نائل شوند.
بانک ایران زمین در زمینه بازاریابی دیجیتال، با ارائه خدمات جذب مشتریان در شبکه‌های اجتماعی بسیارخوب عمل نموده‌است؛ شایان ذکراست این بانک با ایجاد تعامل با مشتریان در شبکه‌های اجتماعی در راستای بازاریابی دیجیتال و برقراری کانال‌های مختلف ارتباطی برای مشتریان و همچنین برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات در این حوزه، اقدامات اثرگذاری در خدمت‌رسانی بانکی داشته‌است.
یکی ازالزامات اساسی در ارائه خدمات مطلوب، دریافت نظر‌های مخاطبان و پاسخگویی به آن‌ها است که در این زمینه بانک ایران زمین توانسته در مسیر تعامل مهم و کارا میان خود با مشتریان به شایستگی فراهم نماید.

دربعد بهره وری انسانی باید اذعان داشت:
امروزه، نقش اساسی نیروی انسانی در فعالیت‌های اقتصادی – اجتماعی باعث شده‌است که این نیرو به عنوان مهم‌ترین جزء هر سازمان، بیشترین نقش را در ارتقاء بهره‌وری و حرکت به سوی توسعه و تعالی ایفا کند.
از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر بهره‌وری نیروی انسانی می‌توان به میزان تناسب او با نیازمندی‌های شغلی‌اش اشاره نمود به دیگر سخن شاخص‌هایی مانند نوع پوشش، رفتار با ارباب رجوع، تشویق و توبیخ کارمندان، حقوق متقابل ارباب رجوع و کارمند و نحوه دریافت حقوق و مزایا و مواردی دیگر…. هستند که درارتقا بهره‌وری سازمانی نقش محوری دارند.
دراین راستا شناخت توانمندی‌های نیرو‌های انسانی و آموزش اصولی ارزش‌ها و ملاک‌های سازمانی به آن‌ها در عملکرد کلی آن‌ها بسیار موثر ودخیل است.
باتوجه به این تفاسیر اهمیت سرمایه انسانی در ارزش آفرینی سازمانی و در پیشبرد اهداف تعالی سازمانی با بهره‌گیری از الگو‌های موفقیت و همچنین بکارگیری فناوری‌های نوین از اولویت‌های استراتژیک بانک ایران زمین بوده‌است؛ بنابراین تحول فکری و رفتاری کارکنان درمسیر ارزش‌آفرینی سازمانی بیش از انتقال دانش و مهارت حرفه‌ای از ضروریات رشد وتعالی سازمانی محسوب می‌شود.

بانک ایران زمین به نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی بانکی در ارزش‌آفرینی جمعی سازمانی توجه ویژه‌ای داشته و در ایجاد انگیزه‌های بیشتر در تعلق سازمانی آن‌ها ازجمله توجه بهبود وضع معیشتی و فراهم آوردن فضای آرامش شغلی تلاش کرده‌است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: