April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۲۶۲۴
۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
0
از زمان آغاز طرح‌های وزارت جهادکشاورزی برای کنترل بازار گوشت قرمز در ۲۱ بهمن ماه، تا امروز که کمتر از دوهفته به آغاز نوروز باقی مانده است، از بین ۱۸ نوع گوشت قرمز پرمصرف در بازار، ۱۵ نوع گوشت قرمز افزایش قیمت ۵ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۴۰ هزار تومانی داشته و ۳ نوع گوشت قرمز بدون تغییر قیمت باقی مانده‌اند.
کنترل قیمت گوشت قرمز شکست خورد؟
در ۲۱ بهمن ماه سال جاری وزارت جهاد کشاورزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که، برای آرامش بازار و رفع دغدغه مردم و با توجه به اینکه ذخایر گوشت قرمز به انداره کافی و به وفور وجود دارد، عرضه این کالا به صورت گسترده از طریق سامانه توزیع هوشمند، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره بار و توزیع در سطح شهر آغاز می‌شود.

با آغاز توزیع گسترده گوشت قرمز به عنوان اهرمی برای تعادل در بازار، انتظار کاهش قیمت می‌رفت. اما مشاهدات میدانی نشان می‌دهد، در انواع گوشت گوسفندی هر کیلوگرم شقه افزایش ۴۰ هزار تومان، نیم شقه ران افزایش ۱۰ هزار تومان، نیم شقه سردست افزایش ۱۰ هزار تومان، ران افزایش ۱۲ هزار تومان، سردست افزایش ۱۳ هزار تومان، کف دست افزایش ۲۲ هزار و ۳۰۰ تومان، گردن افزایش ۱۰ هزار تومان، راسته با استخوان افزایش ۹ هزار و ۴۵۰ تومان، راسته بدون استخوان افزایش ۱۰ هزارتومان، خورشتی افزایش ۲۰ هزار تومان و ماهیچه افزایش ۵ هزار و ۱۰۰ تومانی داشته و قلوگاه بدون تغییر قیمت مانده‌اند.

در انواع گوشت گوساله هر کیلوگرم سردست افزایش ۱۰ هزار تومان، ران افزایش ۱۱ هزار تومان، فیله افزایش ۹ هزار تومان و راسته افزایش ۲۱ هزار و ۲۰۰ تومان داشته و ماهیچه و گوشت خورشتی بدون تغییر قیمت باقی مانده است.

در حال حاضر، در انواع گوشت گوسفندی، گوشت خورشتی با قیمت ۲۴۹ هزار تومان گران‌ترین و هر کیلوگرم قلوه‌گاه با قیمت ۱۲۵ هزار تومان ارزان‌ترین نوع گوشت گوسفندی در بازار هستند.

همچنین در انواع گوشت گوساله، هر کیلوگرم فیله با قیمت ۲۹۹ هزار تومان گران‌ترین و هر کیلوگرم سردست با قیمت ۱۵۴ هزار تومان ارزان‌ترین نوع گوشت گوساله در بازارهستند.

از زمان آغاز طرح‌های وزارت جهادکشاورزی برای کنترل بازار گوشت قرمز در ۲۱ بهمن ماه، تا امروز، از بین ۱۸ نوع گوشت قرمز پرمصرف در بازار، ۱۵ نوع گوشت قرمز افزایش قیمت ۵ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۴۰ هزار تومان در هر کیلوگرم داشته و ۳ نوع گوشت قرمز بدون تغییر قیمت باقی مانده‌اند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: