April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۲۶۸۷
۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
0
بور بپر گفت:: نباید خوشحال باشیم که داریم تفاهم می‌کنیم، چون هر لحظه امکان دارد نظر آمریکایی‌ها تغییر کند و تحریم‌ها دوباره برگردد.
توافق وین خیلی جای افتخار ندارد
مذاکرات وین در دور نهایی خود قرار دارد و دستیابی به نتیجه خیلی نزدیک به نظر می‌رسد، اما برخی سیاسیون معتقدند که حتی در صورت توافق، دولت سیدابراهیم رئیسی ظرفیت آنکه از گشایش‌های حاصله استفاده و مشکلات کشور را حل کند، ندارد.

حبیب الله بور بور درباره توانایی دولت سیدابراهیم رئیسی برای حل مشکلات بعد از اعلام توافق وین گفت: امروز وقتی کشور نفت می‌فروشد نمی‌تواند هر آنچه در داخل مورد نیاز است، از بازار‌های جهانی تهیه و وارد کند یا پول حاصل از فروش نفت به کشور برگردد تا قیمت ارز در بازار کاهش یابد.

وی افزود: مشکلات عدیده‌ای برای دولت سیزدهم درست شده است، حالا این دولت می‌خواهد کار‌های اجرایی را در ریل خودش قرار دهد، برخی درباره آن قضاوت‌های غیر منصفانه‌ای می‌کنند. نقادی‌ها به این دولت مورد قبول است، چون این دولت نقد‌های زیادی دارد، اما اینکه گفته شود «اگر این دولت تفاهم هم کند نمی‌تواند از ظرفیت آن استفاه کند»، معتقدم خیلی مغرضانه، کوته بینی و بچه گانه است. در واقع کسانی که علاقمند به موفقیت دولت آقای رئیسی نیستند، با طرح چنین صحبت‌هایی می‌خواهند دولت را تضعیف کنند.

از ورود دولت رئیسی به مذاکرات وین با مطالبات حداکثری تا قناعت به توافق درچارچوب برجام
این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: وقتی پول فروش نفت و صادرات سایر کالا‌ها در اختیار دولت باشد، می‌تواند هر آنچه مورد نیاز کشور است، تهیه کند. هم اکنون تهیه نیاز‌های داخلی از خارج برای کشور چند برابر گران‌تر تمام می‌شود بنابراین وقتی دسترسی به بازار‌های جهانی فراهم شود، بسیاری از هزینه‌های دولت کاهش خواهند یافت.

وی ادامه داد: البته اگر قرار به تفاهم در وین باشد، آنچه حق مان است را نباید از دست بدهیم. معتقدم آمریکایی‌ها با وجود توافق می‌توانند ظرف ۲۴ ساعت همه تحریم‌ها را برگردانند و بقیه دولت‌ها نیز نمی‌توانند جلو آمریکا را بگیرند؛ از آنجاکه دولت واشنگتن هر تصمیم بخواهد می‌تواند بگیرد بنابراین تفاهم وین خیلی ارزشمند نیست.

حبیب الله بور بور با بیان اینکه تفاهم وین خیلی افتخارآمیز نیست، اظهار کرد: نباید خوشحال باشیم که داریم تفاهم می‌کنیم، چون هر لحظه امکان دارد نظر آمریکایی‌ها تغییر کند و تحریم‌ها دوباره برگردد؛ فقط کاری که در این میان انجام می‌شود این است که سانتریفیوژ‌های ما باز می‌شود و مواد غنی سازی شده که ما با هزار مشکل و مشقت تولید کردیم از کشور خارج می‌شود، وقتی همه این اتفاق‌ها می‌افتد چنین تفاهمی افتخار نیست.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: