April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۲۷۸۵
۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
0
یک متخصص و مدرس طب ایرانی گفت: برای کاهش تب استفاده از ماءالشعیر‌های طبی توصیه می‌شود به این صورت که یک پیمانه جو را با ۱۵ پیمانه آب به مدت ۴۵ دقیقه حرارت بدهند، صاف کنند و در طول روز مصرف کنند.
راهکاری برای کاهش اثرات کرونا در بدن
مریم نواب زاده اظهار کرد: یکی از مشکلات شایع امیکرون گلو درد و سوزش گلو است که توصیه می‌شود، جوشانده خطمی یا تخم گشنیز استفاده شود به این صورت که از هر کدام یک قاشق غذاخوری داخل سه لیوان آب بریزید و بعد از ۱۵ دقیقه جوشاندن هر چهار یا شش ساعت به صورت غرغره یا خوراکی استفاده کنید؛ همچنین جوشانده عناب و انجیر یا عدسی با پودر دانه گشنیز و حریره بادام و نشاسته نیز برای سوزش گلو مفید است.

این متخصص طب سنتی بیان کرد: افرادی که دچار آبریزش بینی هستند توصیه می‌شود که سه روز اول جلوی آبریزش را نگیرند. آبریزش یک نوع راه دفع ویروس محسوب می‌شود؛ همچنین بوییدن گلاب یا سرکه و شانه زدن مو‌های پوست سر برای کاهش آبریزش بینی مفید هستند.

نواب زاده با بیان اینکه همچنین بُخور دانه گشنیز و بابونه و پرهیز از مصرف غذا‌های پر ادویه و تند مفید است، تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات شایع امیکرون سردرد است.

وی افزود: به کسانی که سردرد می‌شوند مخصوصاً در ناحیه شقیقه توصیه می‌شود؛ با روغن گل سرخ پیشانی خود را ماساژ دهند و همین طور می‌توانند کف پا‌ها را با روغن زیتون و یا قرار دادن پا‌ها در آب ولرم به مدت ۱۵ دقیقه در کاهش سردرد کمک کنند.

این متخصص و مدرس طب ایرانی درخصوص کاهش درد بدن و درد‌های عضلانی و خستگی و کوفتگی، اظهار کرد: افراد می‌توانند از دم‌کرده چوب دارچین استفاده کنند و آن را با مقداری عسل، متداول در طول روز مصرف کنند.

نواب زاده بیان کرد: ۱۵ دانه عناب نیمکوب را با دو قاشق غذاخوری گیاه مرزن‌جوش جوشانده و بُخور دهید؛ ماساژ بدن با روغن بابونه مفید است.

وی افزود: برای کاهش تب استفاده از ماءالشعیر‌های طبی توصیه می‌شود به این صورت که یک پیمانه جو را با ۱۵ پیمانه آب به مدت ۴۵ دقیقه حرارت بدهند، صاف کنند و در طول روز مصرف کنند؛ استفاده از سوپ‌هایی که در آن آلو، اسفناج و دانه گشنیز به کار رفته باشد نیز برای کنترل و کاهش تب مفید است.

نواب‌زاده تصریح کرد: اگر این علائم مثل تب طولانی، تنگی نفس و بدن درد شدید و نیز علائم گوارشی مثل اسهال استفراغ یا تهوع شدید، گیجی و خواب آلودگی در شما وجود دارد حتما به پزشک مراجعه کنید و از آنجایی که علائم سرماخوردگی همچون علائم امیکرون است، هر سرماخوردگی نیز می‌تواند امیکرون باشد؛ پس حتما شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شود و تزریق واکسیناسیون نیز صورت بگیرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: