کد خبر: ۳۷۲۷۹۷
۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰
0
متخصص بیماری های عفونی گفت: اگر میزان شیوع امیکرون همچنان روند کاهشی داشته باشد و مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، می‌توانیم روند شیوع این بیماری را تحت کنترل قرار دهیم.
عضو ستاد ملی کرونا خبر داد: پر بودن تخت های ICU با وجود کاهش شیوع امیکرون
مسعود مردانی متخصص بیماری‌های عفونی گفت: سویه امیکرون در مدت ۳ تا ۴ هفته در کل کشور شیوع پیدا کرد. خوشبختانه سراشیبی و افول امیکرون در کشور به وضوح دیده می‌شود.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به این که در حال حاضر موارد جدید ابتلا به امیکرون کاهش پیدا کرده است، اظهار داشت: موارد بستری ناشی از ابتلا به امیکرون بسیار اندک هستند.

وی با اشاره به این که تخت‌های ICU هنوز پُر هستند، تصریح کرد: مبتلایان به امیکرون یا سایر سویه‌های کرونا در چند هفته گذشته، هنوز روی تخت‌های ICU هستند.

مردانی تاکید داشت: اگر میزان شیوع امیکرون همچنان روند کاهشی داشته باشد و مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، می‌توانیم روند شیوع این بیماری را تحت کنترل قرار دهیم.

وی با اشاره به ایام نوروز، توضیح داد: به طور معمول بیماری‌های دستگاه تنفسی فوقانی در بازه‌های زمانی ۳ تا ۴ ماه به اوج – پیک شیوع – می‌رسند، بر همین اساس بعید است که سویه‌های فعلی کرونا در ایام نوروز ۱۴۰۱ به پیک بالا برسد. اگر ویروس جهش جدیدی از خود را نشان دهد، پیک‌های کرونا مجدد به راه می‌افتند. اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را به دقت رعایت نکنند، جان خودشان و اعضای جامعه را به خطر می‌اندازند.

مردانی با بیان این که تعطیلات نوروزی همیشه برای ما روز‌های خاطره‌انگیزی بوده است، توضیح داد: افرادی که سه دز کامل واکسن کرونا تزریق کرده‌اند هم باید با دقت کامل پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. بهتر است مردم قبل از تصمیم یا اقدام به سفر حتما وضعیت – قرمز، نارنجی، زرد، آبی – شهر مقصد را ارزیابی کنند و با اشراف به شرایط شهر مقصد حرکت خود را شروع کنند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی در خصوص مدت قرنطینه‌ی امیکرون، تاکید داشت: اگر یک فردِ مبتلا به امیکرون علائم نداشته باشد، می‌تواند تا ۵ روز در قرنطینه بماند. افرادی که علاوه بر ابتلا به امیکرون علائم ظاهری بیماری را دارند باید به مدت ۷ تا ۱۰ روز در قرنطینه بمانند.

مردانی در مصاحبه تلفنی با برنامه «روزنه» اضافه کرد: اگر علائم بیماری تا روز دهم فروکش نکرد، بیمار باید مدت قرنطینه را به ۱۴ روز افزایش دهد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: