کد خبر: ۳۷۲۸۰۶
۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
0
کاخ سفید از موافقت رئیس جمهور آمریکا و تروئیکای اروپایی بر افزایش فشار‌ها بر روسیه و ارائه کمک‌های بیشتر امنیتی به اوکراین خبر داد.
موافقت آمریکا و تروئیکای اروپا بر افزایش فشار بر روسیه
کاخ سفید آمریکا شبانگاه دوشنبه به وقت تهران از برگزاری تماس بین روسای جمهور آمریکا با رئیس جمهور فرانسه، صدر اعظم آلمان و نخست وزیر انگلیس در زمینه درگیری روسیه و اوکراین و افزایش فشار بر مسکو خبر داد.

به گزارش منابع خبری، کاخ سفید در بیانیه‌ای بدین منظور اعلام کرد: «جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا امروز یک تماس ویدیویی امن با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، اولاف شولتز صدراعظم آلمان و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس برگزار کرد. سران و مقام‌های ارشد این کشور‌ها بر عزم خود برای ادامه افزایش فشار بر روسیه برای تهاجم غیرقانونی و غیرموجه این کشور به اوکراین تاکید کردند.»

در بیانیه کاخ سفید آمده است: «آن‌ها همچنین بر تعهد خود در ادامه ارائه کمک‌های امنیتی، اقتصادی و بشردوستانه به اوکراین تاکید کردند. علاوه بر این، آن‌ها در مورد تعاملات اخیر خود با روسای جمهور اوکراین و روسیه گفتگو کردند.»

این در حالی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه از اتحادیه اروپا درخواست کرد مقامات اوکراینی را به احترام به قوانین حقوق بشری متقاعد کنند. پوتین در تماس تلفنی با «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا تأکید کرد ملی‌گرا‌های اوکراین از شهروندان به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

ریاست جمهوری روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ولادیمیر پوتین به‌طور ویژه تأکید کرد که اترش روسیه تمام اقدامات ممکن را برای حفظ جان غیرنظامیان انجام می‌دهد.»

در این بیانیه آمده است، پوتین در تماس با میشل گفت، نیرو‌های مسلح روسیه بار‌ها اعلام آتش‌بس کرده‌اند تا از تخلیه غیرنظامیان اطمینان حاصل شود، اما ملی‌گرایان اوکراینی با اقدام به خشونت، این رویه را مختل کرده‌اند.

حمله روسیه به اوکراین در دومین هفته خود، ترس از حمله احتمالی علیه سایر کشور‌های منطقه از جمله اعضای ناتو را افزایش داده است. با این حال، منابع مطلع می‌گویند که در حال حاضر هیچ مدرکی دال بر برنامه روسیه برای حمله به کشور‌های دیگر موجود نیست. روسیه به شدت مخالف هرگونه توسعه ناتو در شرق، مرکز اروپا و نزدیک مرز‌های خود است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: