April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۲۸۳۰
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰
0
سردار جعفرآبادی گفت: در ساخت ماهواره نور۲ و ماهواره‌بر قاصد از فناوری‌های روز دنیا استفاده شده است.

ماموریت ماهواره
 سردار سرتیپ دوم پاسدارعلی جعفر آبادی فرمانده فضایی نیروی هوا فضای سپاه در گفت و گویی پیرامون پرتاب ماهواره نور2  گفت:  پرتابی که امروز شاهد آن بودیم یک ماهواه و ماهواره بر تماما ایرانی بود که ساخت آن در مجموعه سپاه رقم خورده بود اما در حقیقت تمامی ارکان فضایی کشور و  برخی شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها در ساخت آن دخیل بودند.



وی افزود: ماهواره نور 2 ارتقا یافته ماهواره نور 1 است و ماموریت آن سنجشی و شناسایی است و اطلاعات جمع آوری شده توسط  آن می‌تواند کاربرد دفاعی و عمومی داشته باشد. علاوه بر این این ماهواره می‌تواند در مقیاس بزرگ و با دید بسیار وسیع از فاصله 500 کیلومتری حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله را هم رصد کند.

فرمانده فضایی نیروی هوا فضای سپاه ادامه داد: ماهواره نور با وجود اینکه اولین ماهواره پرتابی سپاه بود بعد از 2 سال هنوز فعال است و بیش از 10 هزار بار به دور کره زمین چرخیده و به مدار 350 کیلومتری رسیده و کمتر از یکسال دیگر هم فعال خواهد بود. همچنین این ماهواره یک آزمایشگاه عالی فضایی برای ما بود و از فناوری و تجربیات آن در ساخت ماهواره نور2 استفاده شده است.

سردار جعفرآبادی تصریح کرد: فناوری ماهواره‌بر قاصد و موتورهای فضایی آن، فناروی جدید بوده و شامل استفاده از بدنه‌های کامپوزیتی سبک و موتور نازل متحرک است ودر لبه دانش روز جهانی قرار دارد.

فرمانده فضایی نیروی هوا فضای سپاه با بیان اینکه در آینده ما انشا الله سلسله ماهواره‌های نور را خواهیم داشت، تاکید کرد: در مجموعه فضایی کشور گام اول این است که در مدار لئو تثبیت شویم و بعد به سمت مدار 36000 کیلومتر برویم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: