April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۲۸۳۷
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
0
بنابر گفته مسئول بررسی، مبارزه و مراقبت از بیماری‌های آبزیان اداره‌کل دامپزشکی یزد، بهتر است ماهی قرمز را از مراکز معتبر و تحت نظارت و کنترل شهرداری و دامپزشکی خریداری کنید.
هشدار نسبت به خرید ماهی قرمز شب عید
کارشناس مسئول بررسی، مبارزه و مراقبت از بیماری‌های آبزیان اداره‌کل دامپزشکی یزد گفت: ماهی قرمز را از مراکز معتبر و تحت نظارت و کنترل شهرداری و دامپزشکی خریداری کنید.

حمید پورمیرزایی افزود: مهمترین نکته در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و ماهی قرمز، خرید از مراکز معتبر و تحت نظارت و کنترل شهرداری و دامپزشکی و اطمینان از سلامت این موجود زینتی است.

وی درباره ویژگی ماهی قرمز سالم ادامه داد: ماهی سالم دارای باله‌های کاملا باز و سالم و سطح بدن فاقد هرگونه لکه‌های پنبه مانند و تحرک مناسب و تعادل در شنا است و نباید بی‌قرار و دارای چشم‌های به صورت یک یا دو طرفه بیرون زده و پولک‌های ریخته شده یا ساییده باشد.

این مسئول با بیان اینکه ماهی قرمز باید در محیط مناسب از نظر اکسیژن، دما، فضای کافی و آب تمیز نگهداری شود، اظهار داشت: به همین دلیل خرید ماهی از فروشندگانی که ماهی را به صورت متراکم و شرایط نامناسب بهداشتی و زیستی نگهداری می‌کنند، توصیه نمی‌شود.

پورمیرزایی خاطرنشان کرد: برای دست زدن به ماهی و جابجایی آن از دستکش استفاده و از تماس کودکان با ماهی جلوگیری کنید، با استفاده از آب تمیز و فاقد کلر، غذای مخصوص ماهی و ضدعفونی سازی ظرف نگهداری ماهی با نمک طعام و یا سایر مواد مناسب به حفظ سلامت ماهی قرمز خود کمک کرده و مانع از بروز ابتلا به بیماری‌های مشترک شوند.

وی اسهال، استفراغ و تهوع در افراد حساس و دارای آلرژی را از بیماری قابل انتقال از ماهی قرمز به انسان عنوان کرد و گفت: درصورت عدم امکان نگهداری صحیح از ماهی پس از پایان مراسم سال نو بهتر است به طبیعت بازگردانده شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: