April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
با برگزاری نوزدهمین مجمع عمومی اتاق اکو
کد خبر: ۳۷۲۸۴۰
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
0
در نوزدهمین مجمع عمومی اتاق بازرگانی و صنعت اکو ریاست دوره‌ای دبیرخانه اتاق اکو برای یک دوره سه ساله به اتاق ایران منتقل شد.
ریاست دوره‌ای اتاق بازرگانی و صنعت اکو به اتاق ایران رسید
نوزدهمین مجمع عمومی اتاق بازرگانی و صنعت اکو با مشارکت روسا و اعضای ارشد اتاق‌های کشور‌های عضو به صورت مجازی برگزار شد. با برگزاری این مجمع ریاست دوره‌ای دبیرخانه اتاق بازرگانی و صنعت اکو برای یک دوره سه ساله از ترکیه به ایران منتقل شد. در این نشست غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران به عنوان رئیس دوره‌ای اتاق بازرگانی و صنعت اکو، محمدرضا کرباسی معاون بین‌الملل اتاق ایران را به عنوان دبیرکل اتاق بازرگانی و صنعت اکو معرفی کرد.

سازمان همکاری اقتصادی یا اکو یک سازمان اقتصادی منطقه‌ای است که از ۱۰ کشور ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان تشکیل شده است. این سازمان چیزی حدود حدود ۴۸۰ میلیون نفر جمعیت و هشت میلیون و ۶۲۰ هزار و ۶۹۷ کلیومتر مربع مساحت را شامل می‌شود. بر این اساس این سازمان از منابع نفت، گاز و جذابیت‌های گردشگری، کشاورزی و صنعتی برخوردار است.

دبیرخانه دائمی سازمان اکو در تهران مستقر است، اما دبیرخانه اتاق بازرگانی و صنعت اکو به صورت گردشی و در دوره‌های سه ساله میان اعضا منتقل می‌شود. حالا برای یک دوره سه ساله هر دو دبیرخانه در تهران مستقر خواهد بود. موضوعی که کرباسی دبیرکل جدید اتاق بازرگانی و صنعت اکو در نوزدهمین مجمع این اتاق به آن اشاره و ابراز امیدواری کرد بتوان نشست‌های منظمی بین اتاق بازرگانی و صنعت اکو و سازمان اکو در چارچوب بررسی ابعاد همکاری‌های مشترک و استفاده از ظرفیت بخش‌های خصوصی در توسعه همکاری‌ها برگزار کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: