April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۲۸۴۹
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
0
«میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین امروز سه‌شنبه در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه کشورش درباره «راستی‌آزمایی و نظارت در ایران در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل» را قرائت کرد.
تأکید روسیه بر عزم جدی ایران در مذاکرات وین در شورای حکام
«میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین امروز سه‌شنبه در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه کشورش درباره «راستی‌آزمایی و نظارت در ایران در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل» را قرائت کرد.

اولیانوف در این جلسه تصریح کرد: «جدیدترین گزارش مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان می‌دهد که ایران طی ماه‌های گذشته در زمینه گسترش فعالیت‌های هسته‌ای خودش خویشتنداری نشان داده است. این عزم جدی تهران برای توافق جهت احیای برجام را نشان می‌دهد.»

میخائیل اولیانوف در حساب کاربری خودش در توییتر هم گزارشی از جلسه امروز شورای حکام آژانس اتمی در خصوص اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کرده است.

او در توییتر نوشته است: «بحث‌ها درباره راستی‌آزمایی در ایران در پرتو قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطابق روال معمول بود. بسیاری، همانند همیشه روی انحراف‌های ایران از برجام متمرکز شدند (بدون آنکه به فشار حداکثری آمریکا به عنوان دلیل این انحراف‌ها اشاره‌ای کنند.)»

روز گذشته (دوشنبه)، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای در آغاز نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از مذاکرات سازنده با «محمد اسلامی» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ابراز خرسندی کرد.

وی اینگونه گفت: «در خصوص سفر به تهران و دیدار با «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: من خرسندم که به اطلاع شما برسانم که در جریان سفر روز شنبه به تهران و پس از مذاکرات سازنده، من و معاون رئیس‌جمهور ایران و رئیس سازمان انرژی اتمی توانستیم در خصوص مجموعه‌ای از اقداماتی که راهنمای کار ما خواهد شد، به توافق برسیم. کار‌های زیادی پیش‌رو داریم و تازه شروع کرده‌ایم».

سپس، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در یک کنفرانس خبری در وین بر لزوم پایبندی ایران به توافقات پادمانی گفت که مسائل پادمانی به توافق برجام ارتباطی ندارد و ایران باید تحت هر شرایطی به این توافقات پایبند باشد.

گروسی در ارتباط با پروتکل الحاقی نیز توضیح داد: «پروتکل الحاقی بخشی از برجام است. داشتن توافقی بدون توافقات جامع پادمانی مسئله ساز و دشوار است. شما باید توانمندی دسترسی و کار کردن به شیوه‌ای موثر را داشته باشید. تا جایی که من می‌دادنم پررتکل الحاقی بخشی از توافق بوده و بخشی از توافق برجام خواهد بود».

مدیرکل آژانس در این خصوص گفت: «مسائل پادمانی ارتباطی به برجام و توافقات دیگر ندارد. این‌ها دو موضوع موازی هستند و ایران صرفنظر از برجام و هر توافق دیگری با هرکشور دیگری باید به توافقات پادمانی پایبند باشد و این وظیفه آن‌ها است».

دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته هم در نشست هفتگی با خبرنگاران بار دیگر با بیان این‌که هیچ زمانی را به عنوان ضرب الأجل نه می‌پذیریم و نه به آن نگاه می‌کنیم، خاطرنشان کرد: مسیر بازگشت آمریکا به برجام یک شبه نخواهد بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: