April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۲۸۵۵
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
0
طلا در روز سه شنبه دو بار به سمت قله تاریخی خود یورش برد و تا مرز ۳ دلاری بالاترین قیمت خود در طول تاریخ پیش روی کرد.
بیقراری قیمت طلا برای شکستن رکورد تاریخی
همانطور که در ابتدای هفته جاری تحلیل گران و سرمایه گذاران خرد پیش بینی می‌کردند، طلا تا اینجای هفته با افزایش قابل توجه قیمت مواجه شده است. طلا که از پنج هفته اخیر، چهار هفته بازدهی مثبت داشت، تا اینجا که دو روز از معاملات هفتگی بازار جهانی می‌گذرد بیش از ۳.۵ درصد افزایش قیمت داشته است. طلا تا ساعت ۲۳ به وقت ایران، توانست تا مرز ۲۰۷۰ دلاری پیش روی کند تا به بالاترین قیمت خود در تاریخ که در آگوست سال ۲۰۲۰ به ثبت رسیده بود فاصله ۳ دلاری داشته باشد.

ادامه جنگ و بحران در اوکراین، و اعلام خبر تحریم نفتی روسیه توسط آمریکا و بریتانیا تقاضای طلا را در روزی که گذشت به حد بی سابقه‌ای رساندند. در بازار پالادیوم نیز وضع به همین ترتیب بود و نگرانی از کمبود عرضه پالادیوم به دلیل تحریم روسیه قیمت این فلز را نیز در محدوده قله تاریخی نگه داشته است.

افزایش شدید قیمت انرژی از جمله نفت، افزایش قیمت در غلات و فلزات پایه فشار تورمی شدیدی را ایجاد کرده است که یکی از پشتوانه‌های اصلی طلا در روز‌های اخیر برای رالی صعودی قیمت بوده است. از سوی دیگر نیز اوضاع آشفته در بازار‌های مالی نیز یکی دیگر از پشتوانه‌های تقاضا برای طلا به حساب می‌آید. در حقیقت وقوع جنگ اشتهای سرمایه گذاران برای بازار‌های پر ریسک را به شدت کاهش داده است.

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد واردات نفت و دیگر انرژی‌ها از روسیه ممنوع است؛ موضوعی که به طور همزمان از سوی بریتاینا نیز اعلام شد. طلا از ابتدای سال جاری در حالی که کمتر تحلیل گری پیش بینی می‌کرد ۱۲ درصد افزایش قیمت داشته است.
برچسب ها: روسیه ، سکه ، طلا ، ارز ، طلای جهانی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: