April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۲۸۹۰
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
0
در حال حاضر ایده‌های بسیاری برای طراحی منو و ایجاد یک نرم افزار کافی شاپ وجود دارد که می‌تواند برای بازاریابی یک کافه از آن بهره‌مند شد. در این راه انتخاب طرح رنگ مناسب، فونت و تم طراحی منو می‌تواند به مشتریان کمک بسیاری کند تا با یک برند ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل بهتر است منوی یک کافی شاپ به گونه‌ای طراحی شود تا با فضای در نظر داشته هماهنگی داشته باشد.           

در حال حاضر ایده‌های بسیاری برای طراحی منو و ایجاد یک نرم افزار کافی شاپ وجود دارد که می‌تواند برای بازاریابی یک کافه از آن بهره‌مند شد. در این راه انتخاب طرح رنگ مناسب، فونت و تم طراحی منو می‌تواند به مشتریان کمک بسیاری کند تا با یک برند ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل بهتر است منوی یک کافی شاپ به گونه‌ای طراحی شود تا با فضای در نظر داشته هماهنگی داشته باشد.           
به طور حتم استارباکس از جمله معروف‌ترین کافی شاپ‌های جهان بوده و از تکنیک‌های بسیار مهمی در تهیه منوی خود بهره‌مند شده اما مهم‌ترین آن "ایجاد حس بهتر در خرید قهوه" است. بدین منظور اگر فردی بیشتر هم خرج کند، ضرری نخواهد کرد زیرا حس خوبی از خرید خود دریافت می‌‌کند.

منوی بهترین کافی شاپ‌های جهان چگونه طراحی شده است؟

عوامل مهم در طراحی یک منو

منوها بسته به منطقه و مکان، متفاوت از یکدیگر طراحی می‌شوند. به عنوان مثال منوهای کافی شاپ فرودگاه، متفاوت از منوی یک کافی شاپ در سطح شهر خواهد بود. در کنار این امر قیمت‌های موجود در منو نیز از منطقه‌ای به منطقه‌ای دیگر و یا از کشوری به کشوری دیگر متفاوت خواهد بود.   
اکثر منوهایی که به صورت اصولی و صحیح طراحی می‌شوند، دارای فلسفه طراحی مشابهی هستند و آن هم این است که، تجربه پردازش اطلاعات در منو ثابت خواهد ماند؛ حتی اگر منوهایی خاص به طوری متفاوت سازماندهی شوند. به جهت دانستن چگونگی طراحی منوی رستوران‌های معروف در جهان، یک سری تکنیک‌های روانشناختی پشت طراحی این منوها وجود دارد که در ادامه تشریح خواهد شد.

تکنیک‌های طراحی منوی کافی‌شاپ‌های معروف در جهان

تکنیک‌های اساسی به جهت طراحی منوهای کافی شاپ شامل موارد زیر هستند:

  • فروش بیشتر نوشیدنی‌های موجود در مرکز منو: تمامی افراد در نگاه اول به منو، اول مرکز منو را بررسی می‌کنند و از بین نوشیدنی‌هایی که در مرکز منو قرار دارند یک مورد را سفارش می‌دهند. در صورتی که منویی دارای 3 ردیف باشد60 درصد از مردم ردیف وسط را به جهت سفارش نوشیدنی انتخاب می‌کنند. به همین دلیل بیشتر صاحبان کافی شاپ‌ها منوهای خود را به گونه‌ای طراحی می‌کنند که، بهترین اقلام موجود در ردیف وسط قرار گیرد که این امر موجب 8 درصد افزایش سود آنها خواهد شد. در صورت مشاهده منوی کافی شاپ‌های معروف نیز خواهید دید که بیشترین تمرکز بر روی بخش میانی منو قرار دارد.
  • پرداخت هزینه بیشتر به جای قیمت‌های ارزان‌تر: در کافی شاپ‌های معروف جهان یک سیاست در طراحی منوها به کار گرفته می‌شود و آن هم، وجود اندازه مختلف نوشیدنی‌هایی بوده که هر یک در اندازه بزرگ، کوچک و متوسط موجود هستند. در این منوها قیمت نوشیدنی‌های کوچک‌تر در بخش سمت چپ و قیمت نوشیدنی‌های بزرگ‌تر در سمت راست قرار دارند. عصب شناسان دریافته‌اند که افراد با سمت چپ مغز خود توانایی پردازش اعداد کوچک‌تر را در 30 میلی ثانیه داشته و اعداد بزرگ‌تر را در 30 میلی ثانیه در سمت راست مغز پردازش می‌کنند. به همین دلیل افرادی که قصد راه اندازی کافی شاپ را دارند باید این موارد را در نظر بگیرند و بدانند که وجود قیمت‌های کم‌تر در سمت چپ و قیمت‌های بیشتر در سمت راست، کار پردازش را برای ذهن آسان‌تر می‌کند و انتخاب اقلام موجود در وسط منو بیشتر می‌شود.
  • استفاده از افکت جاذبه در منو: کافی شاپ‌های برتر جهان نوشیدنی‌های خود را به گونه‌ای قیمت گذاری می‌کنند که افراد به سمت گزینه‌های بزرگ‌تر هدایت شوند. برای این امر تفاوت بین نوشیدنی کوچک و بزرگ کاملا محسوس می‌شود اما نوشیدنی‌هایی که در ستون میانی قرار می‌گیرند دارای ابعادی بزرگ‌تر از نوشیدنی‌های کوچک بوده و از قیمتی به صرفه‌تر از نوشیدنی‌های بزرگ‌تر برخوردار هستند. این نوشیدنی‌ها به گونه‌ای درون منو قرار گرفته‌اند که افراد تصمیم می‌گیرد به جای خرید نوشیدنی‌های کوچک به سمت نوشیدنی‌هایی با ابعاد متوسط روی آورده و هزینه بیشتری را به جای خرید نوشیدنی‌های کوچک‌تر صرف کنند. در واقع در این منوها تمرکز اصلی بر روی عناصر میانی بوده تا به فروش بیشتر دست پیدا کنند.
  • استفاده کردن از واحد پول در منو: این کار بار منفی برای یک منو داشته و به همین دلیل کافی شاپ‌های معروف جهان از واحد پولی در منوهای خود استفاده نمی‌کنند زیرا وجود واحد پول باعث ایجاد حس منفی در افراد خواهد شد و موجب می‌شود تا افراد قیمت‌های پایین‎تر را به کیفیت‌های بالاتر ترجیح دهند.
  • قیمت گذاری نوشیدنی‌ها با 29، 39 و غیره: در منوهای کافی شاپ‌های برتر جهان عددی همچون 15، 25 و به طور کلی عددی که حد وسط را مشخص کند کمتر دیده می‌شود. دلایل زیادی برای این امر وجود دارد زیرا قیمت‌هایی که به صورت 19، 29 و اعداد این چنینی در منو وجود داشته باشند تا 48 درصد منجر به فروش بیشتر خواهند شد و احتمال خرید را در افراد بیشتر می‌کنند و به همین دلیل ذهن انسان تصمیم می‌گیرد که با اندکی محاسبه بیش از 4 یا 5 درصد خرج کند.

بهترین ایده برای طراحی منوی کافی شاپ

بهترین ایده‌ها برای منوی کافی شاپ، آن دسته از منوها هستند که بتوانند یک برند را در دید مشتریان جذاب کنند. برای این منظور باید علاوه بر در نظر داشتن موارد اشاره شده، عناصر طراحی مناسب را برای یک منو در نظر گرفت تا بتواند به یک پلتفرم بازاریابی موثر برای جذب مشتریان بیشتر و افزایش سود یک کسب‌وکار تبدیل شود.           
در نظر داشتن تمامی عناصر موجود در صفحه و قیمت گذاری مناسب و اصولی نوشیدنی‌ها، می‌تواند به خوبی منجر به افزایش سودآوری یک کافی شاپ شود. در صورتی که صاحب کافی شاپی قصد موفقیت بیشتر را برای خود داشته باشد، باید تمامی موارد موجود در این مطلب را در نظر گیرد تا بتواند در حد استارباکس و سایر کافی شاپ‌های برتر در دنیا مطرح شود. سروفراز به عنوان یکی از برترین نمایندگان نرم افزار سپیدز در تهران می‌تواند شما را در راه اندازی کافی شاپ و مدیریت آن به شما کمک کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: