April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۲۸۹۴
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹
0
همه ما آیفون را به‌خوبی می‌شناسیم. این محصول که نماد سیب گاز زده دارد و همه را در دنیا مجذوب خود کرده است. خرید گوشی آیفون همیشه یک کار بسیار لاکچری محسوب می‌شود. همان‌طور که این روزها ایفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس روی بورس است، زمانی مردم به دنبال گوشی‌های قدیمی آیفون بودند. سیر تکاملی آیفون بسیار سریع اتفاق افتاد و درعین‌حال همیشه صدرنشین بود. در این مقاله قصد داریم تا کمی بیشتر راجع به نسخه های گوشی آیفون از ابتدا تا امروز صحبت کنیم. به‌این‌ترتیب می‌توانید شناخت کافی درباره تاریخچه این برند محبوب داشته باشید.

نسخه های گوشی آیفون از ابتدا تا امروز

همه ما آیفون را به‌خوبی می‌شناسیم. این محصول که نماد سیب گاز زده دارد و همه را در دنیا مجذوب خود کرده است. خرید گوشی آیفون همیشه یک کار بسیار لاکچری محسوب می‌شود. همان‌طور که این روزها ایفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس روی بورس است، زمانی مردم به دنبال گوشی‌های قدیمی آیفون بودند. سیر تکاملی آیفون بسیار سریع اتفاق افتاد و درعین‌حال همیشه صدرنشین بود. در این مقاله قصد داریم تا کمی بیشتر راجع به نسخه های گوشی آیفون از ابتدا تا امروز صحبت کنیم. به‌این‌ترتیب می‌توانید شناخت کافی درباره تاریخچه این برند محبوب داشته باشید.

آیفون 2G

آخ که با دیدن عکس آیفون 2G چه خاطراتی که زنده نمی‌شود. درست سال 2007 بود که اولین گوشی آیفون با قیمت 499 دلار به بازار عرضه شد. این گوشی همراه با صفحه لمسی و بدون کیبورد در ابعاد 3.5 اینچ به بازار عرضه شد. این گوشی دارای کلید هوم معروف بود که یک آرم بسیار معروف برای آیفون به‌حساب می‌آمد. جالب است بدانید که گوشی G2 بدون دوربین خارق العاده و موقعیت مکان‌سنج یا همان GPS بود. بااین‌حال، 2G توانست فروش بسیار خوبی را تجربه کند.

آیفون 3G

شاید نسل جوان که با آیفون 13 پرو، آیفون را شناخته است، این آیفون را اصلاً گوشی موبایل هم نداند، اما باید بدانید که این گوشی در زمان خود یک شاهکار بود. گوشی 3G در دو مدل 8 و 16 گیگابایت به قیمت عرضه شد. همانند گوشی قبلی، این گوشی به دوربین 2 مگاپیکسلی مجهز شده بود که البته قابلیت فیلم‌برداری نداشت. همچنین کاربران می‌توانستند از GPS نیز استفاده کنند. پس‌ازآن، سنتی در آیفون به وجود آمد که هنوز هم همراه آن است. پس از آیفون 3G، آیفون 3Gs به بازار عرضه شد. در این سری تغییرات روی گوشی اعمال کرده بودند و قابلیت فیلم‌برداری به دوربین اضافه‌شده بود. همچنین از تکنولوژی بلوتوث نیز پشتیبانی می‌کرد.

آیفون 4

هنوز هم کسانی که عاشق برند آیفون هستند و یک آیفون 4 را برای خود نگه‌داشته اند. این گوشی در سال 2010 به بازار عرضه شد. زمانی که این گوشی را به بازار عرضه کردند، در هفته اول حدود 1.7 میلیون نسخه از آن فروش رفت. دوربین این گوشی ارتقا یافته بود و قابلیت فیلم‌برداری در حالت HD داشت. این گوشی با طراحی بسیار زیبا و بی‌نظیر خود، طرفداران بسیاری در سراسر دنیا پیدا کرد. پس‌ازآن شاهد ارائه نسخه 4s آیفون بودیم. این گوشه در سه نسخه 16، 32 و 64 گیگ به بازار عرضه شد و دوربین آن را از 5 به 8 مگاپیکسل ارتقا دادند. متأسفانه استیو جابز معروف، یک هفته بعد ارائه این گوشی به دلیل بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت.

آیفون 5

در حین ناباوری، وقتی‌که بسیاری تصور می‌کردند که کار برند آیفون بعد مرگ استیو جابز تمام است، نسخه 5 آیفون در سال 2012 به بازار عرضه شد. این گوشی دارای دوربین 8 مگاپیکسلی و پشتیبانی از تکنولوژی LTE بود. این گوشی نیز از دکمه هوم مکانیکی استفاده می‌کرد و ظاهری مشابه آیفون 5 داشت. پس‌ازآن آیفون 5c به بازار عرضه شد. این گوشی ظاهری فان و جذاب داشت و رنگ‌بندی بسیار شاد به بازار عرضه شد. در این گوشی از پردازنده A6 استفاده کرده بودند. درنهایت سال 2013 شاهد ارائه 5s به بازار بودیم. این گوشی دارای پردازنده 64 بیتی، فلش دوگانه، قابلیت فیلم‌برداری در حالت اسلوموشن و البته سنسور اثرانگشت بود و یک انقلاب در آیفون به‌حساب می‌آمد.

آیفون 6

آیفون 6 و 6 پلاس هم‌زمان باهم در سال 2014 به بازار عرضه شدند. ظاهر این گوشی بعد از سال‌ها به‌صورت کامل تغییر پیدا کرد. در این گوشی از ظرفیت 128 گیگی ایفون رونمایی شد و ظاهر دکمه هوم نیز تا حدودی تغییر کرد. این گوشی ظاهری بسیار زیبا داشت ولی درعین‌حال بسیار ضعیف بود و در جیب خم می‌شد. به همین خاطر در سال 2015 نسخه s این آیفون به بازار عرضه شد که بدنه آن را تقویت کرده بودند و تکنولوژی 3D touch نیز به آن اضافه‌شده بود.

آیفون SE 2016

بعد عرضه آیفون 6، بسیاری به ابعاد آن اعتراض کردند و بر این باور بودند که سایز و ابعاد مدل 5 بهتر از 6 بود. به همین خاطر هم آیفون تصمیم گرفت تا یک گوشی با بدنه 5 و قدرت 6 به بازار عرضه کند. به‌این‌ترتیب در سال 2016 و 2017 دو مدل آیفون با این ترکیب به اسم SE به بازار عرضه شد. این گوشی هم طرفداران بسیاری پیدا کرد؛ اما خب یک مدل مستقل و چندان رسمی نبود.

آیفون 7

در سال 2016 بود که گوشی آیفون با تغییرات بسیار جدی به بازار عرضه شد. در وهله اول آیفون 7 فاقد جک 3.5 اینچی برای هدفون بود. به‌این‌ترتیب فقط یک درگاه برای شارژ گوشی وجود داشت و هندزفری هم به همان متصل می‌شد. در مدل پلاس هم تعداد دوربین به دو عدد ارتقاء یافت. خاصیت ضدآب نیز در همین دور به آن اضافه شد.

آیفون 8

آیفون 8 در سال 2017 به بازار عرضه شد. این گوشی ازنظر ظاهری شباهت بسیاری به 7 داشت؛ اما خرید گوشی آیفون 8 به خاطر شارژر بی‌سیم بسیار رونق پیدا کرد. به همین خاطر تفاوت چندانی بین 7 و 8 وجود نداشت و اندکی در عملکرد و سرعت آن نیز بهبود ایجاد کرده بودند.

نسخه های گوشی آیفون از ابتدا تا امروز

آیفون X

آیفون ایکس یا همان آیفون 10، ازجمله سری‌های بسیار محبوب آیفون بود. این گوشی با طراحی نادج و بسیار زیبای پشت شیشه‌ای به بازار عرضه شد. آیفون X را می‌توان یک نقطه عطف در آیفون دانست. امکانات و قابلیت‌های بسیاری به این گوشی اضافه شد و شکل ظاهری آن نیز تا حدودی تغییر کرد. این مدل در سری X,Max,plus و R به بازار عرضه شد که هرکدام دارای مشخصات متفاوتی بودند.

آیفون 11

آیفون 11 سری آیفون با 3 دوربین بود. کسانی که عاشق کیفیت عکس‌برداری آیفون بودند، حسابی از این گوشی استقبال کردند. این گوشی در سه مدل 11، 11 پرو و 11 پرومکس به بازار عرضه شد و توانست فروش بسیار عالی را بعد از X تجربه کند.

آیفون 12

آیفون 12 ازنظر ظاهری شباهت بسیاری به آیفون 11 داشت. از طرف دیگر طراحی آن یادآور گوشی نمادین و معروف آیفون، یعنی سری 4 بود. بعد از 8 سال دوباره این سبک طراحی را با آیفون 12 بر سر زبان‌ها انداختند. این گوشی قابلیت‌های اضافی چندانی در مقایسه با 11 نداشت؛ اما از تکنولوژی 5G و فناوری Bionic و Lidar پشتیبانی می‌کرد.

نسخه های گوشی آیفون از ابتدا تا امروز

آیفون 13

آیفون 13 نیز جدیدترین مدل آیفون به‌حساب می‌آید. این گوشی در چهار مدل 13، 13 مینی، آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس به بازار عرضه‌شده است. آیفون 13 پرو مکس بیشترین قیمت و امکانات را دارد. خرید گوشی آیفون 13 بسیار رایج است و با توجه به امکانات عالی، طرفداران بسیاری هم دارد.

کدام گوشی آیفون 13 بهتر است؟

اگر قصد خرید گوشی آیفون را دارید در حال حاضر فقط گوشی آیفون 13 را به‌صورت نو در بازار پیدا می‌کنید. مدل پرو مکس بیشترین قابلیت‌ها را دارد؛ اما قیمت آن نیز بسیار گران است. آیفون همیشه بهترین بوده و بهترین خواهد بود؛ اما باید نرخ برندینگ آن را نیز بپردازید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: