کد خبر: ۳۷۲۹۰۱
۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
0
دانشمندان از خاک نامناسب و خطرناک مریخ و ماه برای تولید اکسیژن استفاده می‌کنند.
خاک خطرناک مریخ و ماه تبدیل به اکسیژن شد
خاک‌های نامناسب مریخ برای فضانوردان یک تهدید بزرگ محسوب می‌شود و می‌تواند جان آن‌ها را در معرض خطر قرار دهد. خاک نامناسب می‌تواند مواد دیگر را در هنگام تماس و یا واکنش تخریب کند و همچنین به فضانوردان آسیب برساند.

آژانس فضایی اروپا از تحقیقات و روش جدید درباره خاک مریخ و ماه حمایت کرده است. آن‌ها روشی نوین یافته‌اند که این خاک نامناسب را به منبعی عظیم برای تولید اکسیژن تبدیل می‌کند. ترکیب سوپراکسید‌های موجود در خاک می‌تواند توسط پایگاه‌های ماه و مریخ برای ایجاد اکسیژن استفاده شوند.

یکی از ترکیبات اصلی موجود در زمین آب است که تقریبا می‌توان گفت سیاره زمین تحت سلطه این ماده است. آب یکی از واکنش‌پذیرترین ترکیبات در جهان است. همچنین آب بی‌ضررترین ماده شناخته شده است که قادر به خنثی‌سازی مواد با یکدیگر است. دانشمندان همچنان در حال بررسی هستند تا ببینند یک محیط بدون آب چگونه است.

مأموریت‌های فرودگر وایکینگ ۱ و ۲ ناسا اولین فرود موفقیت‌آمیز مریخ بودند. آن‌ها تلاش‌های زیادی برای پیدا کردن نشانه‌های حیات در مریخ کردند. در مطالعات جدید بازوی روباتیک فرودگر نمونه‌ای از خاک مریخ را نیز برداشت و آن را به آزمایشگاه داخل هواپیما ارسال کرد.

دانشمندان بخشی از خاک مریخ را با چند قطره آب خیس و مرطوب کردند. در این خاک هفت مولکول آلی ساده با ایزوتوپ کربن ساده حل شد. همچنین آن‌ها دریافتند اگر باکتری در خاک وجود داشته باشد، مواد مغذی موجود در خاک را بلعیده و دی‌اکسیدکربن تولید می‌کند. دانشمندان این آزمایشات را توسط ابزار‌های پیشرفته شناسایی و اندازه‌گیری کردند.

دانشمندان در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیدند فعالیت‌های مشاهده‌شده به دلیل حیات نبوده است، بلکه به این دلیل است که خاک مریخ حاوی مواد شیمیایی غیرزیستی، بسیار واکنش‌پذیر و اکسیژن‌دار به نام سوپراکسید، پراکسید‌ها یا پرکلرات است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: