April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۲۹۲۱
۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
0
دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکوئیت، شیرینی و شکلات ایران با اظهار نگرانی نسبت به دشواری تهیه مواد اولیه گفت: قیمت شیرینی از دو ماه گذشته تغییری نداشته، ولی به دلیل گرانی مواد اولیه به ویژه شکر و کمبود روغن نسبت به سال گذشته چندین نوبت گران شده است.
کاهش تقاضا برای شیرینی شب عید/ شیرینی دیگر در اولویت خرید مردم نیست
اندک اندک شیرینی و شکلات شب عید به دلیل گرانی به کالای لوکس تبدیل شده است. این در حالی است که جمشید مغازه‌ای، دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکوئیت، شیرینی و شکلات ایران از دشواری تامین مواد اولیه تهیه شیرینی سخن می‌گوید و از کمبود روغن و گرانی شکر گلایه‌مند است.

دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکوئیت، شیرینی و شکلات ایران به پول نیوز گفت: در حال حاضر تولید شیرینی صنعتی نسبت به سال گذشته بسیار کاهش یافته است.

جمشید مغازه‌ای در مورد دلایل کاهش تولید شیرینی شب عید ۱۴۰۱ نسبت به شب عید سال گذشته گفت: تولید شیرینی صنعتی به دلیل مشکلاتی که در تهیه مواد اولیه داشتیم، نسبت به سال گذشته کمتر شده؛ ضمن اینکه تقاضا هم ازسوی مردم کمتر است.

دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکوئیت، شیرینی و شکلات ایران با بیان اینکه در حال حاضر شیرینی و شکلات به کالای لوکس تبدیل شده است، گفت: طبیعتا شیرینی و شکلات با توجه به نقدینگی و کاهش قدرت خرید مردم، در سبد مصرفی مردم جایی ندارد و در اولویت سوم یا چهارم خرید آنهاست.

مغازه‌ای ادامه داد: قیمت شیرینی و شکلات صنعتی در شب عید امسال نسبت به دو ماه گذشته تغییری نداشته و با همان قیمت‌های دو ماه پیش؛ یعنی قیمت شیرینی شب چله عرضه می‌شود.

دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکوئیت، شیرینی و شکلات ایران با تاکید بر اینکه افزایش قیمت شیرینی و شکلات با توجه به کسادی بازار در وضعیت فعلی اصلا به نفع تولیدکنندگان نیست، ادامه داد: آنجایی که کالای ما جزو سبد مصرفی مردم نیست و مردم تنها به خرید کالا‌های اساسی و ضروری می‌پردازند، شیرینی به کالای لوکس و تفننی تبدیل شده؛ در این وضعیت اگر قیمت‌ها را افزایش بدهیم همین سهم بازار را هم از دست می‌دهیم. ما با حداقل سود ممکنه تولیدات مان را به فروش می‌رسانیم.

مغازه‌ای ادامه داد: بازار ما در مجموع ۴۰ درصد کوچک‌تر شده، به عبارت دیگر تقاضای شیرینی ۴۰ درصد کاهش داشته است.

دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکوئیت، شیرینی و شکلات ایران با اشاره به اینکه آخرین افزایش قیمت شیرینی صنعتی مربوط به دو ماه پیش بوده است، گفت: قیمت شیرینی صنعتی بعد از شب چله افزایشی نداشته است.

مغازه‌ای در مورد علت گرانی چند باره شیرینی در طول سال جاری گفت: تولیدکنندگان شیرینی شب عید سال گذشته، هر کیلو شکر را ۴ هزار و ۱۰۰ تومان می‌خریدند. این در حالی است که هر کیلو شکر در حال حاضر ۱۶ هزار تومان خریداری می‌شود. همچنین هر کیلو روغن ۶ هزار تومان بود که در حال حاضر به بیش از ۲۰ هزار تومان گران شده است.

دبیر انجمن صنفی صنایع بیسکوئیت، شیرینی و شکلات ایران گفت: قیمت تمام مواد اولیه تولید شیرینی و شکلات افزایش یافته، به همان نسبت هم قیمت محصولات افزایش یافته؛ درنتیجه تقاضا کم شده است.

مغازه‌ای مهم‌ترین مشکل حال حاضر تولیدکنندگان شیرینی را کمبود روغن و دشواری واردات اقلام وارداتی تولید شیرینی دانست و گفت: تامین مواد اولیه برای تولیدکنندگان شیرینی و شکلات به سختی انجام می‌شود. روغن در بازار کم است، شکر بسیار گران و محدود و همچنین واردات دچار مشکل است. ده‌ها قلم مواد اولیه تولید شیرینی همانند کاکائو، اسید‌های خوراکی و... وارداتی است که در حال حاضر به دشواری وارد می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: