April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۲۹۷۸
۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
0
بالاخره تکلیف معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش روشن شد و سعید عسگری که تاکنون سرپرست این معاونت بود، به عنوان معاون منصوب شد.
تکلیف معاونت منابع آموزش و پرورش روشن شد/ حکم «عسگری» از سرپرست به معاون تغییر کرد
اواسط شهریور ۱۴۰۰ بود که مأموریت علی الهیار ترکمن در وزارت آموزش و پرورش پایان یافت و «سعید عسگری» به عنوان «سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع» منصوب شد.

الهیار ترکمن در زمان سکانداری سید محمد بطحایی در وزارت آموزش و پرورش در اواخر فروردین ۱۳۹۸ به عنوان معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از سازمان برنامه و بودجه به وزارت آموزش و پرورش آمد.

دو سال بعد و زمانی که علیرضا کاظمی سرپرستی وزارت آموزش و پرورش را بر عهده داشت، مأموریت «الهیار» در آموزش و پرورش پایان یافت و او «سعید عسگری» که مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش بود را با حفظ سمت به عنوان سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش منصوب کرد.

وقتی یوسف نوری به عنوان وزیر آموزش و پرورش توانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد، عجله‌ای برای انتصاب معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع نداشت و به عسگری فرصت داد تا در این دوره به فعالیت خود به عنوان سرپرست معاونت ادامه دهد و حالا طی حکمی از سوی وزیر آموزش و پرورش، «سعید عسگری» به عنوان معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش منصوب شد.

در حکم عسگری بر «نظارت بر تهیه و تنظیم بودجه پیشنهادی دستگاه جهت درج در لوایح بودجه سالانه و پیگیری اخذ تخصیص اعتبارات»، «هماهنگی و تلفیق طرح‌ها و برنامه‌های بخش‌های مختلف آموزش و پرورش منطبق بر اسناد و قوانین بالادستی از جمله سند تحول بنیادین آموزش و پرورش»، «مشارکت با بخش‌های ذی‌ربط در درون و برون سازمان برای تنظیم پیش نویس آیین نامه‌های اجرایی مربوط به برنامه‌های توسعه‌ای و بلند مدت در چارچوب نظام برنامه‌ریزی»، «انسجام و یکپارچه‌سازی فعالیت‌های برنامه‌ریزی و استقرار و راهبری نظام برنامه‌ریزی در گستره آموزش و پرورش» و «تهیه نظام جامع منابع انسانی آموزش و پرورش با مشارکت سایر بخش‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط» تأکید شده است.

همچنین از دیگر موارد تأکید شده شامل «سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت بر تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش»، «اهتمام ویژه به حوزه اقتصاد آموزش و پرورش»، «کاهش تمرکز سازمانی و تفویض امور غیرحاکمیتی به بخش‌های غیردولتی و سازمان‌های مردم نهاد»، «اهتمام به ارتقای سطح معیشت و خدمات رفاهی فرهنگیان»، «استقرار نظام جامع بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد»، «نظارت و کنترل بر ساختار منابع انسانی، مالی- سرمایه‌ای و اموال وزارت آموزش و پرورش و به‌کارگیری راهکار‌های عملیاتی و اجرایی برای بهبود روش‌ها» و «نظارت بر اموال پشتیبانی، تدارکاتی، تجهیزاتی و خدماتی آموزش و پرورش» است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: