April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۳۰۰۱
۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
0
به پرداخت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های زیرمجموعه بانک ملت است که در سال‌های اخیر توانسته جایگاه ویژه‌ای در بازار پرداخت ایران و حتی جهانی کسب کند و همواره از سال ۱۳۸۴ که تاسیس شد در این حوزه از برتر ین‌ها بوده و در سطح جهانی نیز خوش درخشیده است چرا که شرکت به پرداخت ملت جایگاه یازدهم جهان را در میان ۱۵۰ شرکت فعال در زمینه پرداخت الکترونیک از آن خود کرد.
به پرداخت ملت؛ عامل موثر در موفقیت بانک ملت
شرکت"به‌پرداخت ملت" (سهامی عام) با هدف توسعه ابزار‌های پرداخت الکترونیکی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ بعنوان ارایه دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی (PSP (Payment Service Provider با اخذ مجوز رسمی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آغاز نموده است، همچنین پس از تشکیل شرکت شاپرک در سال ۱۳۹۱ مجوز‌های لازم جهت ادامه فعالیت از شرکت مذکور کسب کرده است.

در این راستا این شرکت مسوؤلیت ایجاد و پشتیبانی شبکه پایانه‌های فروش و سایر ابزار‌های پرداخت با هدف گسترش نظام پرداخت الکترونیک به شبکه بانکی و بازار‌های مالی کشور را بر عهده گرفته است.

"به‌پرداخت ملت"ارایه خدمات وتوسعه ابزار‌های پرداخت الکترونیک مبتنی بر الگو‌های نوین و روزآمد دنیا با بازنگری مستمر در نگرش‌ها و عملکرد‌ها را سرلوحه اهداف خود قرار داده است. از جمله این اهداف، توسعه کمی و کیفی شبکه پذیرندگان و ایجاد بستر‌ها و زیرساخت‌های ارتباطی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، بهره‌گیری از استاندارد‌ها و جدیدترین تکنولوژی روز دنیا در حوزه پرداخت الکترونیکی، پاسخگویی به نیاز‌های آحاد مشتریان در حوزه پرداخت الکترونیک با بالاترین امنیت و بیشترین سرعت و پذیرش تبدیل شدن به یکی از مطرح‌ترین شرکت‌ها در حوزه ارایه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک در بازار‌های داخلی، منطقه‌ای و بین المللی را می‌توان اشاره کرد.

 شرکت "به‌پرداخت ملت"- تلاش در جهت ارتقای کیفیت خدمات، رضایت و تأمین منافع استفاده کنندگان پرداخت الکترونیک با پیروی از اصول مشتری مدارانه و رفتار حرفه‌ای کارکنان را رسالت و ماموریت مهم خود می‌داند.

به پرداخت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های زیرمجموعه بانک ملت است که در سال‌های اخیر توانسته جایگاه ویژه‌ای در بازار پرداخت ایران و حتی جهانی کسب کند و همواره از سال ۱۳۸۴ که تاسیس شد در این حوزه از برتر ین‌ها بوده و در سطح جهانی نیز خوش درخشیده است چرا که شرکت به پرداخت ملت جایگاه یازدهم جهان را در میان ۱۵۰ شرکت فعال در زمینه پرداخت الکترونیک از آن خود کرد.

بالغ بر ۸۳ درصد سهم شرکت به پرداخت ملت در حال حاضر متعلق به شرکت گروه فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا متعلق به بانک ملت است.

در حقیقت بانک ملت سه زیرمجموعه اصلی دارد که در راستای تسهیل در فعالیت‌های بانکداری و امور مربوط به امور سهام بانک ملت را یاری می‌کنند.

مهم‌ترین زیرمجموعه بانک ملت و شرکت‌های فرعی ان عبارت از گروه فن‌آوران و هوشمند بهسازان فردا، هلدینگ گروه مالی ملت و هلدینگ بهساز مشارکت‌های ملت هستند. همان‌گونه که از نام شرکت‌ها مشخص است. هرکدام وظایف خاصی را دارند، لذا کار‌های مربوط به پرداخت‌ها، تراکنش‌ها و ... در فضای پرداخت متعلق به “به پرداخت” ملت است.

در حقیقت موفقیت‌های شرکت به پرداخت ملت گویای این مطلب است که بخش پرداخت و شاخه‌های فناوری بانک ملت، عالی‌ترین فضای کسب‌وکار را داشته و بانک ملت را به پیشروترین بانک در حوزه‌های مختلف فناوری و همچنین دیجیتالی سازی تبدیل کرده است.

به پراخت ملت در حال حاضر ۲۰ درصد از کل مبالغ در گردش شاپرک را دراختیار داشته و بقیه شرکت‌های (پی‌اس‌پی) در رده بعد از به‌پرداخت‌ملت قراردارند.

گفتنی است که در بهمن ۱۴۰۰ اعلام‌شده است که شاپرک ۶۳۶۱ هزار میلیارد ریال تراکنش داشته که ۲۰ درصد یعنی بالاترین سهم به ارزش ۱۲۷۲ هزار میلیارد ریال به پرداخت ملت اختصاص داشته است.

به پرداخت ملت؛ عامل موثر در موفقیت بانک ملت

بر اساس گزارش شاپرک وضعیت بانک‌های صادرکننده و پذیرنده نشان می‌دهد ۹ بانک بیشترین سهم را در مبلغ تراکنش‌های شاپرک به خود اختصاص دادند در بهمن‌ماه ۱۴۰۰ بانک‌های "ملی ایران"، "ملت" و "صادرات ایران " دارای بیشترین سهم از تعداد کارت‌های بانکی تراکنش دار در شبکه پرداخت بوده‌اند.

همچنین بر اساس آمار منتشرشده شاپرک، بانک‌های ملت، ملی، صادرات، تجارت، کشاورزی و سپه بیش‌ترین سهم از کل تعداد تراکنش‌های شبکه پرداخت را در بهمن ۱۴۰۰ داشتند

در پایان بهمن ۱۴۰۰ اعلام‌شده است که به پرداخت ملت ۲۸ هزار میلیارد ریال درآمد کسب کرده است. از محل کارمزد تراکنش ۹ هزار و ۴۶۸ میلیارد ریال، از محل پشتیبانی پایانه‌ها مبلغ یک هزار ۴۷۷ میلیارد ریال، تولید نرم‌افزار ۵۳۵ میلیارد ریال و از محل خدمات شارژ در این دوره ۱۶ هزار و ۵۰۲ میلیارد ریال درآمد کسب کرده است. نسبت به‌کل سال ۱۳۹۹ در این یازده ماهه منتهی بهمن ۱۴۰۰ بیش از ۵ درصد رشد در کسب درامد را تجربه کرده‌است.

محصولات کلیدی این شرکت مهم در حوزه پرداخت عبارت از:
دستگاه کارت‌خوان (POS)
پایانه اختصاصی صنوف
درگاه پرداخت اینترنتی (IPG)
سکه (سامانه کیف همراه)
پایانه پرداخت بهای سوخت
کیوسک (پایانه غیر نقدی)
سامانه پاسخ صوتی محاوره‌ای (IVR)
رمز کارگشا (#۷۴۱*)
پایانه‌های خودپرداز
دستگاه خوددریافت
دستگاه VTM
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: