April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۷۳۰۱۰
۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹
0
دستور دولت برای واردات ۱۰ هزار تن گوشت به منظور تنظیم بازار، چالش در بازار روغن و افزایش قیمت تخم مرغ و واکنش وزارت جهاد به این مساله از جمله مهم‌ترین اخبار حوزه کشاورزی در هفته جاری بود.
تصمیم دولت برای واردات گوشت قرمز
دستور دولت برای واردات ۱۰ هزار تن گوشت به منظور تنظیم بازار، چالش در بازار روغن و افزایش قیمت تخم مرغ و واکنش وزارت جهاد به این مساله از جمله مهم‌ترین اخبار حوزه کشاورزی در هفته جاری بود.

براین اساس، عباس عسکرزاده معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در نامه‌ای به محسن سلامی، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام خواستار واردات گوشت گرم گوسفندی تا سقف ١٠ هزار تن شد.

در متن این نامه آمده: با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز بویژه گوشت گوسفندی در سطح بازار و به جهت تنظیم بازار ایام پایانی سال، ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، خواهشمند است مقرر نمائید نسبت به واردات گوشت گرم گوسفندی توسط آن شرکت و یا با استفاده از ظرفیت مباشرین بخش خصوصی تا سقف ۱۰ هزار تن در اسرع وقت اقدام لازم مبذول گردد.

تخم مرغ گران شد / وزارت جهاد: تخلف است!

براساس این گزارش، در حالی که قیمت مصوب هر شانه تخم مرغ ۴۳ هزار تومان است، قیمت این کالا در مراکز خرده‌فروشی به شانه‌ای ۵۵ هزار تومان رسیده است. مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که قیمت هر شانه تخم مرغ در مغازه‌های سطح شهر بین ۵۳ تا ۵۵ هزار تومان و نرخ هر عدد تخم مرغ بین ۱۸۰۰ تا ۲،۰۰۰ تومان است.

در این زمینه یکی از مغازه داران قیمت هر شانه تخم مرغ را ۵۵ هزار تومان و قیمت هر عدد از آن را ۲،۰۰۰ تومان عنوان کرد و درباره اینکه قیمت مصوب تخم مرغ ۴۳ هزار تومان است، گفت: ۴۳ هزار تومان قیمت تخم مرغ دولتی است.

تخم مرغ دولتی و غیر دولتی نداریم

در همین زمینه ابراهیم زارع، مدیر کل دفتر بازرگانی داخلی کالا‌های کشاورزی معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به این مساله گفت که قیمت مصوب تخم مرغ هیچ تغییری نکرده و عرضه این کالا در تمام مراکز عرضه باید به نرخ مصوب باشد بنابراین تخم مرغ دولتی و غیر دولتی نداریم.

وی با بیان اینکه تخم مرغ به اندازه کافی در کشور وجود دارد، افزود: حتی ما با مازاد تخم مرغ در داخل مواجه هستیم و برای جلوگیری از سقوط قیمت این کالا، پیش بینی‌هایی برای صادرات انجام شده است.

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه قیمت جهانی نهاده‌ها نیز افزایش یافته، اما علی رغم این مساله دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت محصولات پروتئینی اقدام به افزایش نرخ نهاده‌های دامی نکرده است، گفت: بنابراین فروش تخم مرغ با قیمت بالاتر از نرخ مصوب، تخلف است و ما این مساله را به واحد بازرسی وزارت جهاد کشاورزی اطلاع می‌دهیم و با متخلفان به جد برخورد می‌شود.

روغن هست، اما کم!

از دیگر اخبار مهم حوزه کشاورزی بحث کمبود روغن است. روغن‌ها در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها مقابل چشم مردم قرار گرفته است، اما مراکز عرضه عمده و بنکداری با کاهش روغن مواجه‌اند.

افزایش ۳۰ درصدی کشتار دام در سال جاری!

محمد حبیبی سرپرست اداره کل دامپزشکی استان تهران در نشست خبری با اعلام این مطلب گفته است که در ۱۱ ماهه امسال ۳۶ میلیون کیلوگرم دام سبک و بیش از ۳۸ میلیون کیلوگرم دام سنگین در کشور کشتار شده ضمن اینکه یکی از دلایل افزایش کشتار بحث خشکسالی بوده که دامداران را ترغیب به این کار کرده است.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: