کد خبر: ۳۷۳۰۲۰
۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۵
0
متخصصان معتقدند هیچ‌چیز به اندازه یک خواب آرام و دلنشین در طول شب برای سلامت بدن مفید نیست.

ترفندهایی ساده برای داشتن خوابی راحتبسیاری از افراد از نداشتن خواب مناسب در طول شب گلایه دارند. برخی افراد در مقابل این مشکلات به مصرف قرص‌های خواب روی می‌آورند. با این حال، همواره راهکارهای ساده و موثری برای رفع این مشکلات وجود دارد.

در این مطلب به برخی تمرینات ذهنی به منظور بهبود کیفیت خواب می‌پردازیم:

۱- داشتن برنامه خواب

ملاتونین که به هورمون خواب معروف است مسئول تنظیم خواب افراد محسوب می‌شود. در طول شب سطح ملاتونین بدن افزایش یافته که پیامی آشکار برای به بستر رفتن است. سطح ملاتونین در مقابل نور کاهش می‌یابد. در واقع در طول روز این هورمون کاهش می‌یابد تا فرد به میزان کافی برای انجام فعالیت‌های روزانه هوشیار باشد.

متخصصان می‌گویند بدن برای تنظیم دقیق و مناسب ترشح هورمون ملاتونین نیازمند یک برنامه خواب است. در نتیجه اگر فرد به طور مکرر برنامه خواب و بیداری اش تغییر کند، سطح ملاتونین در بدن به درستی تنظیم نمی‌شود و این امر ریتم خواب را به هم می‌زند. توصیه می‌شود برنامه‌ای مشخص برای به بستر رفتن و از خواب برخاستن داشته و به صورت جدی بر اجرای آن پایبند باشید.

۲- در بستر بیدار نمانید

بیدار ماندن در بستر یکی از مخرب‌ترین عاداتی است که می‌تواند به کاهش کیفیت خواب شبانه منجر شود. حتی این مسئله می‌تواند باعث بی‌اثر شدن قرص‌های خواب شود. توصیه می‌شود تنها زمانی به بستر بروید که واقعا قصد خواب دارید. بسیاری از افراد عادت دارند در بستر اقدام به خواندن کتاب یا استفاده از تلفن همراه خود می‌کنند. این امر باعث ارسال پیام‌های اشتباه به مغز و به هم خوردن ریتم خواب می‌شود.

۳- نگرش خود را به خواب تغییر دهید

بسیاری از افراد به خواب از منظر آخرین اقدامی که باید پس از یک روز کاری شلوغ انجام دهند، می‌نگرند. این نگرش نسبت به خواب باید تغییر کند. به هیچ عنوان به خواب به دید اقدامی که باید در انتهای روز انجام شود نگاه نکنید. در حقیقت خوابیدن یک نیاز حیاتی برای داشتن یک زندگی سالم در روز بعدی است.

براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، یک فرد بالغ به طور متوسط به ۷ تا ۸ ساعت خواب در شبانه روز نیازمند است.

اگر قرار است روز بعد در ساعت ۷ صبح از خواب برخیزید، باید ساعت ۲۳ به بستر بروید.

بسیاری از افراد به دلیل نگرش اشتباه، خواب خود را فدای اقدامات نه چندان مهم از جمله سرگرمی یا انجام امور باقی مانده روزانه می‌کنند. این امر باعث کم خوابی و در نتیجه، نداشتن هوشیاری لازم در روز بعد می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید:
نیازمندیها