کد خبر: ۳۷۳۰۶۸
۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
0
رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایان آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای کشور از طرحی به دولت سیزدهم خبر داد که در این طرح متعهد شده، ظرف ۱۸ ماه یک سوم از آمار بیکاری در کشور را کاهش دهد به شرطی که دولت هیچگونه دخالتی به لحاظ مالی و اداری نداشته باشد چرا که معمولا دخالت‌های دولتی در بخش خصوصی می‌تواند فساد آور ورانت زا باشد.
هزینه ایجاد یک شغل در کشورنیازمند یک میلیارد و دویست میلیون تومان است
تنوع رشته‌های فنی حرفه‌ای در کشور ما بسیار زیاد است که شما در وهله اول جهت ورود به بازار کار آن نیازی به مغازه و تجهیزات کامل ندارید. بلکه می‌توانید کار خود را به صورت مجازی آغاز کنید. مثلا می‌توانید در ابتدا به عنوان شاگرد در مغازه‌های مختلف کار کنید تا با کسب سرمایه کافی یک مغازه یا شرکت جدیدی را برای خود باز کنید.
معمولا مشاغلی که بازار کار آن‌ها خوب باشد به آن‌ها مشاغل فنی پولساز می‌گویند. اهمیت بازار کار به گونه‌ای است که افراد زیادی برای رسیدن به آن هزینه کلانی پرداخت می‌کنند. در حال حاضر مشاغل فنی پولساز زیادی در کشور ما وجود دارند که الکترونیک، مکانیک، تعمیرات وسایل خانگی و ... از جمله آن‌ها هستند؛ لذا دانش‌آموزان پس از فارغ‌التحصیلی می‌توانند وارد بازار کار شوند. یکی از معیار‌هایی که می‌تواند باعث رونق بازار کار شما شود تخصص و مهارت بالای شما است. در این مورد رشته شما هیچ اهمیتی ندارد، بلکه تخصص شما بازار کارتان را رونق می‌دهد. زیرا معمولاً همه افراد به دنبال کسانی هستند که در زمینه‌های مختلف تخصص و عملکرد بهتری دارند؛ بنابراین شما باید در مرحله اول به افزایش مهارت خود توجه کنید و در مرحله بعدی به سایر موارد آن دقت کنید. حال اگر هرگونه سوالی در این مورد داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.
نشست خبری کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایان آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای کشور» با حضور سید اسماعیل سید اشرفی رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایان آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای کشور، مهندس مریم اصلانی دبیرکل کانون در دانشگاه پیام نور واحد جنوب تهران و اصحاب رسانه پنجشنبه نوزدهم اسفند ماه ۱۴۰۰ برگزارو دراین نشست «سید اسماعیل سید اشرفی» رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایان آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه خوشبختانه ما ظرفیت وپتانسیل‌های لازم را برای توسعه آموزش‌های مهارتی در جامعه از نظر منابع انسانی و زیر ساختی دارا هستیم اظهارداشت: متاسفانه تعریف آموزش در کشور ما منحرف شده است؛ این درحالی است که آموزش در کشور ما هدفمند نیست و نهایت آموزش در جامعه ما «مدرگ گرایی» شده است! و این امر موجب انحراف حوزه آموزش در کشور شده است.

نیازمند هماهنگی و هم افزایی در بین دستگاه‌های مختلف آموزشی هستیم
وی با اشاره به صدور کسب و کار‌ها در سه روز که در دولت سیزدهم در حال اجرایی است ضمن ستایش عملکرد دولت در این زمینه؛ از این کار به عنوان یک شمشیر دو لبه یاد کرد و گفت: باید ببینیم این آموزشگاه‌ها که مجوز سه روزه می‌گیرند اولا در چه رشته‌هایی هستند و دوم اینکه آیا از نظر فرهنگی می‌توانند منجر به اشتغال زایی در مناطق خود شوند یا خیر؟

به گفته سید اشرفی، امروزه کار در حوزه آموزش و مهارت در دستان افراد کاردان نیست و هر فرد متخصص یا غیرمتخصصی در حوزه مهارت ورود پیدا کرده و خروجی آن آموزش‌های غیرکیفی در جامعه را رقم زده است که برای برون رفت از آن نیازمند هماهنگی و هم افزایی در بین دستگاه‌های مختلف آموزشی است.

وام ۱۰۰ میلیونی با کارمزد ۴ درصد به کارآموزان کانون
رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایان آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای کشور تعداد آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای کشور را قریب ۱۲ هزار آموزشگاه اعلام کرد و خبر داد: کانون در قالب تفاهم نامه‌هایی که با چندین بانک و مجموعه منعقد کرده است به تمامی کارآموزان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام ۵ ساله با کارمزد ۴ درصد اعطاء خواهد کرد تا این کارآموزان با این وام، هم شهریه خود را بپردازند و هم سرمایه‌ای برای شروع به کار خود در اختیار داشته باشند.

سید اشرفی تاکید کرد: رسالت ما تربیت نیرو‌های بیکار کشور نیست بلکه رسالت ما، ارتقاء مهارت‌های نیرو‌های شاغل است و در این راستا نیز تفاهم نامه‌ای را با ستاد کل نیرو‌های مسلح منعقد کردیم تا اولاد ذکور این نیرو‌ها که هنوز به خدمت اعزام نشدند تحت آموزش قرار بگیریند به گونه‌ای که به هنگام سربازی و با در اختیار داشتن مدرک آموزشگاه؛ از معافیت‌هایی در حین خدمت برخوردار شوند.

دولت بروکراسی برای فعالیت‌های ما ایجاد نکند
وی با بیان اینکه بسیاری از دانشگاه‌های کشور، کسر دانشجوی خود را درحوزه مهارت افزایی تامین می‌کنند درحالی که هیچ تخصصی در آن ندارند از تفاهم نامه با دانشگاه پیام نور که نگاه مشترکی با کانون دارد خبر داد و گفت: این تفاهم نامه درجهت تربیت تولید کار مولد بوده و عملکرد دانشگاه پیام نور در این زمینه می‌تواند برای سایر دانشگاه‌ها الگو باشد.

رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایان آموزشگا‌های آزاد فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به دولت عنوان داشت: دولت تاکنون از ما هیچ حمایتی نکرده و این درحالی است که ما نیز نیازی به حمایت‌های دولتی نداریم و تنها خواسته ما این است که دولت سنگی جلوی پای ما نیندازد و بروکراسی برای فعالیت‌های ما ایجاد نکند.

دولت زیرساخت‌های کشور را به متخصصین بسپارد
وی تاکید کرد: از دولت می‌خواهیم که نگاهش به ما هدایتی باشد و از نگاه‌های ارباب و رعیتی و دزد و پلیسی خودداری کند و زیرساخت‌های کشور را به متخصصین بسپارد ضمن اینکه من به دولت سیزدهم خوش بین هستم، چون نگاه مردم محور دارد.

سید اشرفی از کاهش زمان آزمون کتبی و عملی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد خبر داد و این زمان را صفر اعلام کرده و گفت: در همان روزی که هنرجو آزمون کتبی می‌دهد همان روز نیز آزمون عملی آن برگزار و مدرک آن صادر می‌شود. همچنین شهریه‌ها در این آموزشگاه‌ها، شهریه‌های معقول و متناسب با توان قدرت خرید جامعه، هزینه‌های آموزشگاه‌ها و نرخ تورم است.

هزینه ایجاد یک شغل در کشور معادل کشور نیازمند یک میلیارد و دویست میلیون تومان است
رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایان آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای کشور از طرحی به دولت سیزدهم خبر داد که در این طرح متعهد شده، ظرف ۱۸ ماه یک سوم از آمار بیکاری در کشور را کاهش دهد به شرطی که دولت هیچگونه دخالتی به لحاظ مالی و اداری نداشته باشد چرا که معمولا دخالت‌های دولتی در بخش خصوصی می‌تواند فساد آور ورانت زا باشد.

وی در پایان گفت: هزینه ایجاد یک شغل در کشورنیازمند یک میلیارد و دویست میلیون تومان است و این کانون می‌تواند بدون گرفتن حتی یک ریال به ایجاد یک شغل کمک کند. ضمن اینکه اگر کشور دارای تشکل‌های صنفی پرقدرت و سالم باشد بی شک، شاهد اقتصاد و بازار سالم و قوی در کشور خواهیم بود، امری که با تعامل و نگاه مثبت به آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در کشور میسر است.

نگاه مثبت دولت جدید در توجه به کسب و کار‌ها
مریم اصلانی دبیرکل کانون و مدیر اجرایی این مجموعه نیز در این نشست خبری اظهارداشت: اولین نکوداشت مدیران آموزشگاه‌های آزاد و فنی و حرفه‌ای کشور، با حضور مسئولین و شرکای اجتماعی کانون کشور ۱۹ اسفند در دانشگاه پیام نور واحد جنوب تهران برگزارشد.
وی ادامه داد: سعی شد دراین نکوداشت، جایگاه کانون و تشکل‌های صنفی بخش خصوصی در حوزه مهارت و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای یجاد اشتغال پایدار؛ ارتقاء و تقویت شود.

کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایان آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای کشوربازوی قدرتمند حوزه آموزش‌های مهارتی است
اصلانی از رونمایی چندین طرح در این نکوداشت خبر داد و یاد آور شد: کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایان آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان یک بازوی قدرتمند در حوزه آموزش‌های مهارتی درحال نقش آفرینی در این زمینه است.

وی افزود: در آئین رونمایی نشان و آرم کانون انجمن صنفی کارفرمایان آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای کشور، سعی شده است تا این آرم، آرم معناداری باشد و شرکای اجتماعی و رسالت اصلی ما نیز در این آرم لحاظ شده باشد.

اصلانی همچنین از مراسم تقدیر از پیشکسوتان و کارآفرین‌های برتر که نقش آفرینی‌های زیادی را در سال‌های متمادی در حوزه مهارت آموزشی برعهده داشتند خبر داد وبا بیان اینکه حدود ۷۸ درصد از موسسین آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای کشور با نوان هستند اضافه کرد: برخی از این بانوان را سرپرستان خانوار تشکیل می‌دهند.

دبیرکل کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایان آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای آزاد کشور از نگاه مثبت دولت جدید در توجه به کسب و کار‌ها بویژه کسب و کار‌هایی که نیاز کمتری به سرمایه دارند تشکر کرد و ادامه داد: بخش خصوصی با تفاهم نامه‌هایی که با شرکای خودش منعقد کرده است بر این باور است که آموزش و مهارت بانوان کشور باید به گونه‌ای باشد که این بانوان طی آموزش‌های کوتاه مدت، علاوه بر کسب شایستگی بتوانند به یک شغل پایدار و کسب و کار‌های خانگی دست پیدا کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: