کد خبر: ۳۷۳۱۰۲
۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۳
0
افراد فرصت طلب و کلاهبردار با سوء استفاده از مناسبت نیمه شعبان با ارسال پیامک جعلی به شهروندان، به دنبال جمع آوری کمک‌های مردمی و کلاهبرداری از آنان هستند.
سرقت موجودی حساب خیران به بهانه نذورات نیمه شعبان
با اعلام پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا انتظامی کشور، افراد سودجو با ارسال پیامک‌های جعلی حاوی لینک فیشینگ یا دانلود اپلیکیشن‌های جعلی اطلاعات کارت بانکی خیران را سرقت و موجودی حساب آن‌ها را برداشت می‌کنند.

رئیس پلیس فتا اصفهان با اعلام این مطلب افزود: پیامک‌های ارسالی توسط این کلاهبرداران فاقد سرشماره رسمی است و از سیم کارت‌های شخصی ارسال می‌شود و اخیراً در شبکه‌های اجتماعی با جعل هویت و عکس پروفایل خود اقدام به ارسال پیام یا برقراری تماس‌های صوتی می‌کنند.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی تصریح کرد: در بسیاری از موارد کلاهبرداران با معرفی شماره‌های کارت بانکی و جمع کردن حتی مبالغ اندک از تک تک مردم، سرمایه‌های مردم را به تاراج می‌برند.

وی تاکید کرد: شهروندان نذورات خود را به تشکل‌های خیریه که دارای تاییدیه و مجوز فعالیت هستند اهدا و از واریز وجه به حساب افراد ناشناس که در شبکه‌های اجتماعی احساسات آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند، خودداری کنند.

عامل سرقت کننده ارز دیجیتال شناسایی شد

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل سرقت کننده از حساب ارز دیجیتال خبر داد و اعلام کرد: افرادی که اقدام به سرقت از کیف پول دیجیتال می‌کنند متخلف محسوب شده و برابر قانون با این افراد برخورد خواهد شد.

سرگرد احسان بهمنی، رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه فردی با مرجوعه قضایی به پلیس فتا و درخواست رسیدگی به شکوائیه خود مبنی بر سرقت از حساب ارز دیجیتال، پرونده اولیه تشکیل و با ثبت اظهارات شاکی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با بررسی‌های فنی اولیه مشخص متهم که همسر شاکی می‌باشد با همکاری برادرش اقدام به سرقت از حساب ارز دیجیتال همسرش کرده است.

سرگردبهمنی گفت: با اقدامات تخصصی سایبری صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس، متهم پس از دستگیری با روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری گردیده لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی اعتراف کرد و اعلام نمود به دلیل اختلاف خانوادگی اقدام به سرقت از کیف پول دیجیتال همسرم نمودم.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان به شهروندان هشدار داد: این روز‌ها مجرمان سایبری همیشه آماده هک حساب‌ها و کیف پول‌های رمزنگاری شده هستند؛ محبوبیت و افزایش قیمت ارز‌های دیجیتال پیشرو مانند بیت کوین و اتریوم، آن‌ها را به یک هدف سودآور برای کلاهبرداران در سراسر جهان تبدیل کرده است.

دستگیری جاعل اینستاگرامی

رئیس پلیس فتا استان اردبیل از شناسایی فردی که با ایجاد صفحه تبلیغاتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به تبلیغ و فعالیت در زمینه جعل اسناد و مدارک رسمی می‌کرد، خبر داد.

پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ علی قهرمان طالع، رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: طی پایش فضای مجازی توسط تیم رصد این پلیس، افسران سایبری با صفحه‌ای در اینستاگرام مواجه شدند که گرداننده آن اقدام به تبلیغ و فروش در حوزه جعل اسناد و مدارک رسمی می‌کرد که مراتب بلافاصله در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: کاراگاهان پرونده پس از بررسی‌های اولیه و جمع بندی سرنخ‌های موجود و با انجام اقدامات فنی و پلیسی گرداننده صفحه مذکور را در یکی از استان‌های کشور شناسایی و ضمن تکمیل پرونده، متهم در یک عملیات غافلگیرانه با همکاری پلیس فتا استان مربوطه دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل توصیه کرد: دریافت اسناد و مدارک معتبر و قانونی باید از طریق مراجع ذیربط صورت پذیرد؛ بنابراین به همه کاربران فعال در فضای مجازی توصیه می‌کنیم به تبلیغاتی که توسط شیادان سایبری در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی با عنوان دریافت اسناد جعلی با استعلام رسمی توجه نکنند، چرا که هدف این افراد صرفا اخذ وجه و عدم پاسخگویی به این کاربران است.

شهروندان می‌توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: