کد خبر: ۳۷۳۱۶۲
۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
0
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ بیان کرد: پلیس پیشگیری با استفاده از اطلاعات و تجزیه تحلیل‌های آماری و جغرافیای جرم یکسری اقداماتی پیشدستانه و پیشگیرانه را برای مقابله با سرقت انجام می‌دهد.
جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ درباره اقدامات پلیس پیشگیری در حوزه مقابله با سرقت اظهار داشت: همانطور که می‌دانید پلیس پیشگیری به نوعی بزرگترین پلیس تخصصی در مجموعه نیروی انتظامی است که مسئولیت کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها و یگان‌های حفاظت اماکن و … را برعهده دارد. در شهر تهران نیز پلیس پیشگیری با بیش از ۸۰ کلانتری، ۱۰ سرکلانتری، پلیس مترو و کوهستان و یگان‌های حفاظتی در اماکن دولتی مانند بیمارستان‌ها، وزارتخانه‌ها، شهرداری و … فعال و در حال ارائه خدمت به مردم است.

وی ادامه داد: در این میان پلیس پیشگیری وظایف مختلفی را برعهده داشته و با بسیاری از جرائم از سرقت گرفته تا اوباشگری و … برخورد می‌کند. به طوریکه روزانه و به طور متوسط در حدود هفت هزار ماموریت از سوی همکاران من در مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ انجام می‌شود که جرائم مختلفی را شامل می‌شود. علاوه بر این پلیس پیشگیری طرح‌های مختلفی را نیز برای مقابله با جرائم به اجرا درآورده که طرح رعد بزرگترین‌ها آن‌ها در سطح شهر تهران است و به جز آن طرح‌های مختلف محله محور نیز دائما درحال اجراست.

موقوفه‌ای با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات مهم پلیس پیشگیری و اولویت این پلیس پیشگیری از وقوع سرقت و برخورد با آن است، گفت: پلیس پیشگیری با استفاده از اطلاعات و تجزیه تحلیل‌های آماری و همچنین جغرافیای جرم یکسری اقداماتی پیشدستانه و پیشگیرانه را برای مقابله با سرقت انجام می‌دهد و اولویت اول ما این است که اقداماتی انجام شود که اساسا سرقتی رخ ندهد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: اولین راهبرد ما در کلانتری‌ها مبارزه با سارقان و دستگیری آن‌ها و کشف اموال مسروقه است، برای مبارزه با سرقت همکاران من گشت‌های هدفمند را در سطح محلات و مخصوصا کانون‌های دارای تکرار جرم انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در همین ایام پایانی سال نیز همکاران من در پلیس پیشگیری در مراکز تجاری و محلات و … نیز حضور دارند و به شکل محسوس و نامحسوس اقدام به گشت زنی می‌کنند. بسیاری از گشت‌های پلیس به شکل نامحسوس است. اقدامات ما نیز در این حوزه محدود به یکی دو ساعت نیست و در تمام طول شبانه روز گشت زنی و نظارت پلیس در حال انجام است. در همین راستا نیز پلیس پیشگیری تهران بزرگ از ابتدای امسال دو شهید را برای مقابله با مجرمان و سارقان تقدیم کرده است.

وی در پایان یادآور شد: البته سازمان‌های دیگر هم باید بیایند و کمک کنند. خوشبختانه پیگیری‌ها و تعاملات خوبی میان پلیس و دیگر سازمان‌ها وجود دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: